Gå til innhold

SA/MA uke 9, opererte for 4 dager siden, når i fys. bedre form?

2.gangsmor til LilleSkatt

Anbefalte innlegg

Har fått så mange gode input herfra i anl. ovennevnte, tar derfor sjansen på å stille et siste(?) spørsmål:

Når kom dere i form igjen etter å ha vært gjennom utskrapning?

Har nå gått fire dager. Første dagen gikk jeg altfor mange turer, neste dag gikk jeg knapt tur, kjente at jeg fikk smerter/var øm i magen/umulig å legge ut på selv en minitur, kroppen sa i fra. Har så lyst til å gå en lengre tur (1t) og nå samtidig ha - litt- rask gange, men virker som om magen protesterer. Noen som har erfaringer om hvor lang tid det tar før man er nogenlunde restituert igjen?

dessuten fikk jeg rene svetteanfallet i går, og på natten svettet jeg så det rant av meg. Noe av kroppen som vil ut...?

På forhånd takk for svar..

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke utskrapning, men medisinsk.

Fosteret brukte 5 dager på å komme ut for meg...

Så brukte lang tid på å komme iform, var et smertehelvette....

Leste om utskrapning i stad, og man skal jo egentlig få sugd ut alt.

Men synes du bør ringe legen, og du ikke blir bra.

Psyken har ikke gått av å bli herjet med for mye....

• 2 uker senere...

Jeg prøvde å gå turer (både korte og lange) etter utskrapning. Fikk ganske store mensensmerter etter fysisk aktivitet. Måtte ta både ibux og paracet for å døyve smertene. Tok det derfor rolig i ca en uke etter utskrapningen. Var også sliten, både fysisk og mentalt.

Jeg fikk først en uke med sykemelding. Var fremdeles psykisk nedfor og ba om en uke til, fikk det uten problem. Etter andre uke med sykemld. var det påske og fri uansett. Hadde det ikke vært påske hadde jeg nok bedt om enda en uke sykemld. Jeg syntes det var tøft psykisk å komme igjennom dagene etter utskrapningen, og trengte virkelig dagene borte fra jobb for å komme meg igjen.

Nå er det ca 2,5 mnd. siden MA'en og livet smiler igjen ;-)

Tror det er viktig å ta tid til seg selv, la sorgen få utløp. Snakk med venner/familie eller skriv om det i dette fora.

Stor klem sendes.

tror det er nokså individuelt, kommer ann på hvor langt man var på vei, og hvor mye blod man mister, første gang jeg mistet, var jeg 3 mnd på vei, og mistet uhorvelig med blod, jeg var svimmel titt og ofte etterpå hver gang jeg skule gjøre noe, så det tok noen uker fær jeg var "meg selv" igjen, men tok enda lengre tid før kroppen var tilbake til det normale... tror ikke det finnes et riktig svar, men føler man noe er unormalt så er det jo bare snakke med legen. andre gangen jeg mistet så tok det ikke så lant tid, da jeg bare var 1, 5 mnd på vei, men så var det bare et par mnd etter jeg mistet 1ste gangen... nå er det snart 6 mns siden, og jeg fikk til svar av akupunkturen at det tar laang tid for kroppen å bli helt "frisk" igjen.... jar hadde 2 uker med sykemelding, og det var bare såvidt d holdt..... men for andre så er det kansje anderledes, leit å høre du har opplevd dette, stor klem.. :-)

lykke til, håper lykken snur seg for oss som har vært igjennom dette....

• 2 måneder senere...

Sr at dette er ei stund sidan desse innlegga er skrevne, men eg har nøyaktig same erfaringar som deg. Hadde utskraping for 1 veke sidan og har gått ca 45 min turar 4 dagar no. Har kjempevondt i magen....lurer på infeksjon, men kanskje kroppen berre treng ro?????

Men man har jo så lyst å komme seg vidare....fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...