Gå til innhold

flytte ut av oslo...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vurderer sterkt og flytte utenfor oslo. rettere sakt en hel time utenfor oslo. da kan jeg få en 3 roms leilighet for det samme som jeg får en 1 roms for her. eller et hus for det samme som jeg får en 2 roms for her.

men jeg har alltid bodd i byen eller maks 20 min unna sentrum.

og jeg kjenner ingen på det nye stedet. men drømmen om egen bolig er stor!

jobb er ikke noe problem, de trenger folk med min utdannelse der også.

ville dere flyttet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja uten tvil, man blir alltids kjent med noen.

Vi bor 30 min unna Oslo (mot Sverige) og handla enebolig her.

Skrevet

Ja, det ville jeg.

Selv om du ikke kjenner noen der, vil du fort komme i kontakt med folk om du også begynner å jobbe der.

Skrevet

Uten tvil!!! Ville ikke bodd i Oslo om jeg fikk betalt for det jeg! Men det er nå meg da :) Selv bor je ca 1 t fra Oslo, mot Hallingdalen og stortrives der. Greie boligpriser, lett og oversiktlig by.

Skrevet

hi her.

men er dere oslofolk? eller er dere vant til litt mer landlige strøk?

jeg lurer litt på om jeg egentlig selger sjela mi for å få et hus...

Skrevet

Du selger vel ikke akkurat sjela di hvis du flytter ut av Oslo.

Det er veldig vanlig å gjøre dette grunnet boligpriser. Kjenner mange som har gjort det. Tror ikke savnet etter storbyen er så stort.

Det kommer jo an på hva som er viktigst for deg. Bo urbant eller landlig? Stort eller lite?

Skrevet

Oslo er vel heller ikke sååååå fantastisk? Jeg har tenkt i de samme baner som deg. Etter at jeg fikk barn og dermed ikke flyr på byen så mye og planlegger innkjøp litt lenger enn neste måltid har jeg faktisk ikke hatt så stort behov for å bo i byen. Så fort jeg får meg jobb igjen begynner vi å se oss om etter noe utenfor bygrensa, for å bo litt mer koselig til og for å ha råd til noe som er stort nok til oss og unga:) Kanksje vi tilogmed får råd til en hageflekk? :D

Skrevet

Aldri i verden.

Nå har jeg bodd landlig tidligere, da. Ikke mer.

...men du kan jo bare prøve, i verste fall flytter du tilbake.

Skrevet

HI her

men om jeg flytter så begyner datteren min på skole der. så da må jeg nesten bo der de neste 10 årene....

det er litt skummelt! samtidig så får jeg jo min egen bolig...

Skrevet

Man har jo ut av byen og ut av byen, da. Det er omtrent like kjapt å komme seg (kollektivt) til sentrum fra Lillestrøm eller Nittedal som det er fra Stovner eller Abildsø.

...men jeg ville ikke bodd på Stovner eller Abildsø heller. =)

Skrevet

Du MÅ vel ikke bor der om du mistrives selv om barnet ditt har begynt på skolen der. Prøv i 1 år, alle skolene i landet har en opplæringsplan de må følge, hva barna skal kunne i løpet av 1 kl, 2 kl osv. Hun vil ikke gå glipp av noe selv om hun må bytte skole.

Skrevet

Kommer litt an på HVOR da, vi bor nå i Lillestrøm og synes det er fantastisk :D Lørenskog eller noen deler av Rælingen er også fint, til nøds Fetsund.

Nittedal, Nannestad, Jessheim, Kløfta, Råholt eller liknende hadde vært TOTALT uaktuelt!

Skrevet

hi her.

det er steder som nannestad som er aktuelle, for jeg må ganske langt ut for å få råd. jeg er alenemor og har en jobb i det offentlige så er jo ikke rik... hehe

og flytte i rettning østfold er egentlig kanskje mest praktisk, men der snakker de så stygt

Skrevet

Ikke bare _ville_ vi flyttet, vi _har_ flyttet. Etter mange år i Oslo ønsket vi noe større og mer barnevennlig på et roligere sted uten å måtte bo oss i hjel. Valget falt på Skedsmo. Her har vi fått et fint hus til samme pris som en treroms i området vi bodde i før. Vi har hage og huset ligget i et barnevennlig villaområde med rolige gater, likevel er det bare minutter til nærmeste butikk, et par kjøpesentre (Strømmen, Lillestrøm) i nærheten og det tar bare noen minutter mer med toget inn til Oslo sentrum enn det tok med T-banen før, og det lever vi fint med. Jeg ville nok ikke bodd så langt ut at det tar en hel time til jobb, men dette er perfekt. Langt nok ut til at det merkes godt på husprisene, men ikke så langt ut at man tilbringer halve dagen på reise til og fra jobb.

Skrevet

Om du holder deg innenfor grensen til Akershus, snakker vi ikke stygt,nei. Tror nok vi snakker hakket penere enn Oslo-folk.

Skrevet

Altså, har man ikke noe valg så har man jo ikke noe valg..

Jeg hadde ikke bodd i en etroms eller toroms bare fordi det var sentralt,

men jeg hadde jobbet hardt for å slippe å flytte såpass langt vekk som Nannestad!

Vi har et vennepar som kjøpte seg fireroms i Rælingen ikke så langt fra Strømmen for 1,4 mill. Det måtte litt oppussing til, men ikke totalrenovering. Fint område også, med skogen rett ved og mange lekeplasser. De stortrives!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...