skyttel71 Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Permisjonen nærmer seg slutten og jeg må begynne å redusere på amminga. Litt trist, da poden er bare 7,5 mnd.. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det heller, hva skal han spise? Til nå har han fått 4 måltid i døgnet. Pupp på morgenen 6 - 7 Pupp og grøt klokka 11 - 12 Pupp og frukt klokka 15 - 16 Pupp og grøt 18 - 19 Han har ikke villet ha middag ennå, men må vel intensivere tilvenningen på det. Og så kanskje litt brødskive etter morgenpuppen? Har nå kutta ut puppen midt på dag, da blir det bare grøt og vann. Hva gjorde dere? Hva skal de spise og hvilke puppemåltid kuttes først?
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Jeg vil vel tro at det er mest praktisk å kutte kl 12-puppen, iom at du da vil være på jobben. Da kan han jo frermdeles få pupp før og etter jobb. Jeg ville også prøvd å tilvenne med middag ja. Det kan jo passe i 15-16tiden. Og grøt eller skive på morgenen. Dette går seg til, lykke til :-)
lykkelig-mamma:-) Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Tror faktisk du har rett på fri fra jobb til å reise hjem å amme..evt begynne senere på jobb eller noe for å amme på morningen...sjekk dette opp..er ganske sikker på at d er en ordning der
Guttemamma x 3 Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Du har rett på ammefri på jobben. Du kan avtale så mye fri du trenger til amming, men det er uten løn. MEN mange bedrifter har 1-2 timer ammefri med lønn fram til barnet er 1. år ihvertfall. I det offentlige har de gjerne enda bedre vilkår. Du kan velge enten å ha fri midt på dagen eller kortere arbeidsdag. Med eldstemann jobbet jeg en time kortere så da ammet jeg før jeg gikk på jobben og så kom jeg hjem en time tidligere for å amme. Da ble det bare lunsjen som ble uten amming. Min eldstemann skulle ha ekstra jern så da gav vi te av nypeekstrakt til grøtmåltidet for å øke jernopptaket (c-vitaminer i nype)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå