Miss Snow Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Jeg hadde så innmari troen på at formen skulle bli bra rundt nå en plass (er 13+3 nå), men jeg blir bare dårligere og dårligere. Jeg er kvalm konstant hele døgnet, mye vondt i hodet og har også begynt å kaste opp litt. I tillegg har jeg null energi og klarer knapt å gå på do uten å bli helt utslitt. Dusjing foregår sittende, og da må jeg hvile før jeg klarer å kle på meg igjen. Det er vel kanskje sytete det her, og det er jo verdt det, sånn i det lange løp. Men akkurat nå klarer jeg ikke å glede meg over graviditeten i det hele tatt Jeg orker virkelig ingenting og griner hundre ganger om dagen. Ikke minst er jeg lei av å høre fra ALLE at det snart går over. Hva veit dem om det? Det er godt ment selvfølgelig, men jeg blir jo ikke noe bedre av den grunn. Det er faktisk sånn at jeg ikke orker å si det til noen flere enn de aller, aller nærmeste, rett og slett fordi jeg ikke orker å forholde meg til noen andre enn meg selv slik det er nå. Om halvannen uke blir det legetime for å eventuelt få noe for kvalmen. Jeg kommer sikkert til å knekke sammen i krampegråt, for jeg er virkelig helt utslitt. Ikke føler jeg at jeg kan sykemelde meg heller, siden beslutningen om hvem som får et vikariat der jeg jobber skal avgjøres innen noen uker. Og det blir triste saker om jeg står uten inntekt fra august av, så jeg føler at jeg bare må bite tennene sammen litt til. Noen som har noen trøstende ord?
Lenemor 1 rosa og 2 blå=) Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Hei. Så kjedelig å høre at du er så dårlig. Jeg var like dårlig fra uke 6 til uke 12 ca. Men fikk beskjed av legen min om å kjøpe posafen(reisesyketabletter) på apoteket. Det var redningen for meg. Formen ble mye bedre,kvalmen ble nesten borte og orket litt mere hjemme osv. Vurderte abort mange ganger på disse ukene,da jeg følte meg så syk. Kan du ikke komme deg til legen før om en og en halv uke? du er jo gravid og du skulle ikke trenge å ha det så kjipt. Det finnes ihvertfall medisiner du kan prøve mot kvalmen. Syntes også det høres ut som om du trenger sykemelding,for etter som du beskriver formen din så høres det ut som om du har nok ¨å bruke energien din på. Ønsker deg lykke til med svangerskapet,og for de aller fleste blir dette bedre med ukene som kommer.(er vel mest de med ekstrem svangerskapskvalme som ikke blir så mye bedre,de trenger ofte intravnøs næring pga lite inntak av mat\drikke) Trøsteklem fre meg:-)
Millamil Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Hei Miss snow:) Føler virkelig med deg.jeg hadde det akkurat samme som deg fra uke 6 til rundt uke 14ca.jeg hadde hypermesis og var konstant kvalm og trøtt døgnet rund:(var innlagt 2 ganger også,så vurderte abort flere ganger.for visste ikke hvordan jeg skulle holde ut.det var et sant helvete.alle sa at du blir bedre bare hold ut,men hadde mista trua helt på at det ville gå over før ungen var ute,hadde prøvd absolutt ALT.syntes også det var rart at ikke legen skjønnte at jeg hadde vitaminmangler,siden ikke jeg hadde fått i meg noe særlig næring de siste 2mnd.så jeg begynnte å ta jern og b vitaminer rundt uke 13.og vips så begynnte kvalmen og trøttheten så smått å forsvinne:)det var så utrolig deilig å kjenne at energien kom tilbake og at jeg kunne nyte graviditeten:)så nå er jeg i uke 22 og i kjempeform:)) Så til deg vil jeg bare si hold ut du også.plutselig en dag så vil kvalmen forsvinne,selv om alt ser svart ut nå.prøv å ta jern og vitaminer du også.det ble redningen for meg:) Klem fra meg:)
*Nøtta* Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Jeg føler virkelig med deg,hadde det sånn selv også- det gikk vel over i uke 14 ca.. plutselig en dag var formen tilbake. Jeg merket det faktisk etter en dusj,for som deg så måtte jeg ha pause før neste etappe. *uff,så tragisk å tenke på nå* MEN,nå skla jeg si (nesten) det som du haaater å høre! Mest sannsynlig går det snart over- de fleste blir bra på denne tiden du er i nå,og jeg håper det er sånn for din del også! Men dra deg til legen å få sykemelding!!
Miss Snow Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2010 Tusen takk for trøstende ord! Det gjør godt i en sliten kropp De kommende tre arbeidsukene er det bare to- og tre vanlige arbeidsdager på grunn av helligdager og planleggingsdager, så det er litt mindre tjas og mas enn vanlig. Det håper jeg kan hjelpe på litt. På samme måte som at jeg er utkjørt etter jobb, så er det litt godt å være der også. For der må jeg ha fokus på det jeg skal, og må glemme meg selv litt. Det hender at jeg klarer å lure vekk den dårlige formen en liten time her og der. Men jeg betaler jo prisen for det når jeg kommer hjem. Hadde jeg hatt fast jobb, så hadde jeg nok tatt imot sykemelding med åpne armer, men, som sagt, så føler jeg at jeg må holde ut litt til, slik at jeg ikke ødelegger sjansene helt for å få jobben hos oss (sjefen vet heller ikke at jeg er gravid enda..). Hadde jeg visst at det ikke ville bli et problem økonomisk å stå uten jobb til høsten, så hadde jeg nok også tatt en sykemelding. Men såvidt jeg kan skjønne så er dagpenger isåfall eneste alternativ. Da får man vel bare 64 % av det man hadde i lønn fra før, og siden jeg bare har 80 % stilling og begynnerlønna ikke er så voldsomt høy, så er ikke det mulig å leve av under permisjonstiden. Samboer er også kommunalt ansatt, så vi kan ikke leve på hans lønn heller. At det skal være så vanskelig! Jeg vil bare være i god form, og jeg er så lei av å ikke tørre å være hjemme fra jobb en dag fordi jeg er redd det minsker sjansene mine for nytt vikariat. Det burde være formen som bestemmer hvordan hverdagen skal være - ikke redselen for å stå uten inntekt til høsten..!
nure Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Føler også virkelig med deg. Høres helt forferdelig ut å være i en slik situasjon. Synes du skal starte med å klappe deg selv på ryggen for å ha klart å komme deg på jobb Jeg har kastet inn håndlkeet for lenge siden, og mannen må til og med levere ungene om morgenen. Jeg misunner din stå på vilje Jeg har fått resept på Afipran, tabletter som tar kvalmen Blir utrolig trøtt av de, og siden jeg er ekstremt trøtt i utganspunktet tar jeg de bare ved spesielle anledninger, når jeg MÅ ut på noe. Men de tar faktisk kvalmen:) Kan du ikke ringe legen for å få de? Ikke vent så lenge, du sliter deg jo helt ut! Skjønner hvorfor du ikke sykemelder deg, men det må være beintøft! Min anbefaling er på det sterkeste : Afipran. Og få en god venninne til å skryte litt av deg, du gjør jo en kjempejobb Lykke til, og god bedring
Miss Snow Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2010 Tusen, tusen takk! Jeg sender dere alle mange takknemlige tanker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå