Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 mine 3 små gull jenter. Er så deppa får tia... en dame i familien er flyttet "hjem" etter 3 år borte. Hun har 3 nydelige jenter, men ho er rett og slett dum! Ikke har de jakker, sko, tøy, de 2 minste har 2 fleec bukser hver, de har aldri eid en sykkel, elste er 8 år, og den i mitten elsker og sykle og låner min sønn sin stadig vekk. Har så innmari vondt av de, hjerte mitt blør og har de ofte på besøk, men jeg har ikke råd til og kjøpe allt de trenger og har sagt de treger jogge sko nå, men ho skal kjøpe de en ann dag, i morra eller nei når trygda kommer osv.. Det går utover søvnen min, jeg bekymrer meg og ligger og tenker og grubler på åssen jeg skal få gitt de det de trenger og som er en selølge og ha. Hun er under bv, men de kan jo ikke tvinge på henne en ny tanke gang, hun skulle egentlig aldri hatt barn, men er redd de tar de fra ho om jeg ringer og sier noe og de blir splitta og ikke får det no greit i sitt nye hjem. Min mann sin halvsøster ble adoptert bort som liten og misbrukt av deres 2 andre adoptiv barn, så mann kan aldri vite.. uff var jeg bare milionær altså skulle jeg gitt de allt de måtte ønske seg
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Ta å kost på deg et kurs i norsk gramatikk først du!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Ja, det kunne jeg gjort, men jeg har dysleksi så det gidder jeg ikke de fu...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Fy, så stygt sagt, 23:08. Du burde kanskje ta et kurs i vanlig norsk folkeskikk! Jeg kjenner igjen den følelsen fra da vi var avlastningshjem for noen fantastiske barn. Det var veldig dårlig stelt, men vi kunne av forskjellige årsaker ikke bidra med noe. Det er vondt å være vitne til...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #5 Skrevet 15. mai 2010 Ville heller tatt et kurs i vanlig folkeskikk, enn norsk folkeskikk. Norsk folkeskikk er virkelig et sorgens kapittel.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #6 Skrevet 15. mai 2010 Dersom en familie er fattig, kan Barnevernet hjelpe dem å søke på bidrag fra NAV (tror jeg). Hun kan kanskje spørre om dette, siden hun allerede er under BV, mener jeg. Finnes også en teoretisk mulighet for at faren drikker eller spiller bort lønna si?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #7 Skrevet 15. mai 2010 Ja, får så vondt av de. De har jo mat og sånn, men jeg ser jo at de mangler mange ting som burde være en selfølge og ha. Henter de 2 minste ofte i bhg da ho elste er mye hos far og de 2 minste ikke kjenner sin far. Tar de med hjem og bader de, tar de med på turer, vi griller og koser oss. Sa til de 2 minste at til sommeren skulle de være med oss på stranda og bade og fange krabber, de viste ikke hva ei krabbe var, det hadde de aldri sett. Er sånn små ting som stikker så langt inni hjerte, jeg er så innmari glad i de, Har 2 små selv, og det er dyrt med barn, men vi tar de med oss i svømmehalen, kino, turer, zoo, og på 17 mai skal vi ha de med oss til byen får mora er så "svimmel" får tia liksom. nei får gjøre mitt beste, men er vanskelig og ikke bli rørt av de og rett og slett syns veldig syn på de, de er jo noen nydelige barn, men desverre med ei sløv mor
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #8 Skrevet 15. mai 2010 Ja, men er ikke det at ho er så fattig, de har dårlig råd, men ho kjøper seg stadig noe nytt til seg selv, som just ny kjole til et bryllup ho skal i til 1500 kr, så er mer om at ho ikke bryr seg om åssen de går kledd, ho er "kort" om jeg kan si det sånn. Å faren til ho elste er slæv han au, men han har ho jo og foreldrene hans åsså. De 2 minste har en ann far som er narkoman og gal så de har ingen kontakt med han eller fammilien hans,
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #9 Skrevet 15. mai 2010 "Hyggelig"... Men hvis barna ikke faller utenfor sosialt og ikke fryser, har de det vel sånn noenlunde greit. Du kan jo følge med litt i framtida om de lider mer pga moras sløsing. Og når de blir større kan de kanskje gå med avisa og dermed kjøpe seg ting selv. Ikke ideelt på noen måte, men... Som du sier løser det ingen problemer å splitte søskenflokken og få dem i fosterhjem.
Cat.68 Skrevet 15. mai 2010 #10 Skrevet 15. mai 2010 Først å fremst synes jeg der er flott at du bryr deg, og at du deler av din hjartevarme istedenfor å snu ryggen til som mange gjør. Det virker som om disse barna funnet en trygg havn hos deg, og ser at noen voksenperson vil dem godt. Hva om du ble avlasterfamilje for disse barna.?? Kanskje du kunne forslå det både for moren og barnevernet?? Siden du allikevel engasjert deg liksom? Da får du jo støtte av barnevernet du kan bruke på å gi dem noe av det dem trenger samtidlig som du avlaster og hjelper mora?.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Det er en kjempegod ide for HI, Cat68. Jeg tenkte selv på den, men faren er at BV skaffer en helt annen besøksfamilie. Er det forresten sånn at en besøksfamilie får betalt fra Barnevernet? Trodde det bare gjaldt fosterfamilier jeg.
moe_ Skrevet 15. mai 2010 #12 Skrevet 15. mai 2010 Sjekk på finn.no hva som gis bort av barneklær og -utstyr. Barnehage og skolen noterer seg hva barna (ikke) har, og om de opplever at mammaen ikke tar adekvat vare på barna sine, kontakter de barnevernet - mammaen kan ikke skyve problemene foran seg i eninga, ppå et eller annet tidspunkt får hun trygden sin (hver måned) og da må det handles. Selv om du har dysleksi, er du kanskje flink med tall og kan hjelpe denne mammaen med et budsjett? Kjolen som hun har kjøpt seg til - kan hun kanskje selge etter bryllupet? Sjekk selv hva som gis bort og hent det til barna ..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #13 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har tenkt på det jeg å og bli avlastere får de, men hvet ikke om ho får det? Hadde en vennine som flyttet hjem til der ho kom fra fordi de mente bhg var nok avlastning og ho hadde ingen familie her. Disse 3 små jentene bor jo med sin mor hos hennes mor, og hun er av samme ulla. Men ja vill det så gjerne om jeg kan, da kan jeg jo "tjene" litt penger på og ha de her, noe som de er uansett åsså få kjøpt det de trenger. Er hjemme med minstemann og er kun min mann som tjener penger her, og det blir dyrt. Som i vinter måtte jeg kjøpe vintersko, vinter jakker og dresser, det blir dyrt når de er så mange, men hadde ik ke h jerte til og se de med noe gammelt regn tøy som flasser av får det er så slitt i mange minus hun skjønner det ikke, bryr seg ikke og er rett og slet dum! Min mor var og sånn og er sånn, har ho penger bruker ho de og hadde det ikke vært får min far og mine besteforeldre hadde vi sikkert ikke hatt no serlig vi heller. Men disse 2 minste spesielt har jo ingen far eller noen fra hans familie, bare morens og hennes mor og søsken er samme ulla Hater enda og høre snakk om penger og må alltid ha en "reserve" konto sånn i tillfelle, husker enda hvor flaut det var når mamma ringte til mor mor og bestefar får og tigge pengeer huff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå