Gå til innhold

Noen som VET?: Om Lifeline Gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal man ta dem? Er det bare 1.tri, eller skal man fortsette hele svangerskapet?

Synes jeg finner ulik info om dette og lurer virkelig på hva som stemmer.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er den nyeste infoen fra Mattilsynet ang kosttilskudd i sv.skapet;

Jeg planlegger å bli gravid. Hvilke kosttilskudd bør jeg ta før jeg blir gravid eller med en gang jeg vet at jeg er gravid?

Folat (400 mikrogram) er det viktigste. Ta tilskuddet daglig fra du begynner å prøve å bli gravid til 12. svangerskapsuke. Ta også 1 barneskje tran (5 ml) eller tilsvarende i trankapsler, for å få i deg D-vitamin og omega-3 fettsyrer.

Fordi folat bare anbefales til 12.uke, og Lifeline Gravid inneholder folat, sluttet jeg med dem etter 12 uker, for å være på den sikre siden. Litt synd egentlig, siden de inneholder så mye annet bra- synes det burde vært en 2.trimester-pakke også, uten folat..

Skrevet

Tar forresten bare vanlige trankapsler nå, for å få omega-3 og D-vit, og en og annen multivitamintablett i ny og ne, hvis jeg føler at jeg har vært litt slapp på grønnsaksfronten:p

Skrevet

Det er ikke sånn at man må slutte å ta folat etter 12 uker, man kan trygt ta folat resten av svangerskapet også. Folat er viktigst i starten fordi det hindrer ryggmargsbrokk, bl.a.

Sjekk på lommelegen, apotekenes informasjonssider o.l., så vil du se at det står at det ikke er farlig å ta folat gjennom hele svangerskapet. Du kan nok derfor trygt bruke Lifeline etter 12 uker også.

Skrevet

Dette har jeg også fundert litt på.

Nå har jeg kjøpt meg trankapsler,som også inneholder div vitaminer.

Og en flakse SanaSol.

Jeg tar trankapsler annenhver dag,og SanaSol annenhver.

Blir utrolig kvalm av de trankapselene,så derav denne løsningen.

men skal innrømmes at jeg har tenkt litt på hvor viktig det egentlig er med tran fremover.

Noen som kan svare på dette? Har forstått det slik at vi tar tran pga utvikling av hjernen..?

Skrevet

Etter 12 uker kan man kjøpe Lifeline for Ammende, nederst på den eksen står det at den også kan brukes fra 2 trimester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...