Gå til innhold

Ny i barnehage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min startet i barnehage for 2 uker siden, Jeg er veldig skuffet, og lurer på om jeg overreagerer eller om det er min rett.

-2 ganger vi har hentet han i løpet av 2 uker har han gått med bæsjebleie.

- Når de har gitt han mat, har de ikke engang tatt av tørklet i halsen sokm han bruker ute siden han har mye vondt i halsen. Tørklet var fullt av makrell i tomat.

- fikk beskjed om at han måtte sove i bh på dagtid fordi de gjorde alle de andre. Ikke alltid han vil sove på dagen, har aldri tvunget han til det.Dvs de leggeralle ungene i vognen, og de som ikke sovner blir heller ikke tatt opp før det har gått en time.

Help me!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en vanlig bhg eller fambhg?

Skrevet

Privat bh med 14 barn og 4 voksene på småbarnsavdeling

Skrevet

Det med tørklet på når han spiser synes jeg ikke var så alvorlig. Ikke lett for bhg å vite. Noen barn går med tørkle i halsen fordi de sikler, noen fordi det er tøft og andre har det for å holde halsen varm når de er ute. Tørklet kan vel vaskes, og det går an å ha flere å bytte på med.

At han blir gående med bæsjebleie er uholdbart. Men husk på at det kan jo hende det har vært tilfeldig at han har bæsjet like før dere kom to ganger?

At han MÅ sove hver dag synes jeg heller ikke høres riktig ut. Hvis han ikke sovner så bør han bli tatt opp igjen mener jeg. Hvis det ikke er slik at han ligger og slapper av og koser seg da. Det går an å ha hvilestund for de som er litt større og ikke sover. Lese bok, lytte på avslappende musikk f.eks.

Skrevet

Kan skjønne irritasjonen med halstørklet, men da må du be de ta det av før de spiser. Kan i og for seg skjønne bæsjebleien dersom sønnen din bæsjet rett før du kom, ellers så skal de vel klare å skifte den! Ang søvn ville jeg absolutt klaget/meldt til kommunen! Ingen barn skal tvinges til å sove dersom de ikke er trøtte der og da, og det å la et lite barn bli tvunget til å ligge fastspent i vognen til de voksne gidder å ta han opp en time senere er fullstendig uakseptabelt! Dette hadde jeg aldri godtatt med min datter!

Skrevet

Jeg jobber i barnehage selv, pluss at jeg har sønnen min i en annen bhg, så jeg kan svare både som mor og ansatt.

Som mor så skjønner jeg godt at du er skuffet, men du må ikke gå og tenke på det som plager deg, uten å ta det opp med de som jobber der. Det er den eneste muligeheten du har til å gjøre noe med det.

Som ansatt i bhg. må jeg si at det aldri er noe gøy når man ikke oppdager at et barn har bæsja før de blir hentet. Men det skjer. Da pleier jeg å si at jeg kan skifte på barnet, eller vise de inn på badet så de kan skifte på sitt eget barn, hvis de ønsker det. Men det har aldri skjedd at noen har gått med bæsj lenge uten at vi merker det. Og foreldrene ser jo om det er ferskt eller om det har sittet der en stund.

Be de om å bruke smekke på gutten din ved måltider, og si ifra enda en gang at tørklet skal kun brukes ute.

Det med sovingen synes jeg var merkelig og lover grensen for hva som er normalt. Hos oss så har noen av de eldste barna begynt å kutte ut dagsoving, og da legger vi de heller ikke. Ta med vogna hjem hvis de ikke hører på fornuft. Ingen skal tvinge ungen din til å ligge i vogna 1 time hvis han ikke har lyst. Akkurat denne saken synes jeg du kan ta opp med styrer.

Skrevet

Takk for svar, men ønsker flere!

Ang sovingen merket jeg dette da vi var på innkjøring i 3 dager. De spiser, skifter, og legger de. De dagene sov ikke sønnen min så jeg stod ute sammen med han mens han lekte. Det var da flere av barna som bare lå i vognene sine/ eller prøvde å resier seg eller satt oppreise Leeeeeeenge!!!! De ble ikke tatt opp så lenge vi var der, og jeg stod ute i minst 3 kvarter. Jeg gav de beskjed , og gikk bort for å se/snakke med barna men de brydde seg ikke....

ASng bleie syntes jeg er er rart hvis dette er tilfeldighet , 2 ganger i løpet av 5 ganger han har vært der.......

Snakket med en venninne av meg som jobber i bh, og hun sa at deersom mødre er litt ''bitch'' dvs maser og gnåler går det desverre utover barna mange ganger, derfor er jeg redd for å si noe!

Jeg vurderer å gi opp, og ta han ut siden jeg likevel er hjemme og gravid... Gjorde det fro hans del, og at han skulle få leke!

Skrevet

Hi igjen her....

Tenket på en ting til, kan jeg/er det unormalt å bli igjen litt i bh etter jeg har levert han for å oppservere og se hvordan det går og fungerer. Føler meg nesten presset til å løpe avgårde så fort han er innenfor gjerdet. Jeg har ikke sønne min der for jeg MÅ, men kun for at han skal få leke og ha soosial omgang med andre barn!

Skrevet

Slik er det i hvertfall ikke hos oss, som venninnen din beskriver. Vi tar imot kritikk -positiv og negativ, og tar det til oss. Ingen av barna som må lide for at foreldrene sier ifra om noe som plager dem. Men jeg tror det er litt forskjell på kommunale og private bhg. Men for min del er dette et yrke jeg har valgt selv, fordi jeg er glad i barn, og vil deres beste. Om en mor kommer til meg og klager -ja, så har hun all rett til det, og jeg gjør så godt jeg kan for å imøtekomme alle foreldrenes ønsker ift. barna deres.

Anonym 22:15

Skrevet

da ville jeg heller ha kommet litt tidligere ved henting og blitt og observert litt. Hvis du blir på morgenen kan det lett bli forvirrende for han.

Skrevet

Ahhh håper de tenker som deg da. Er slitene mamma'er i midten av 30 åre alle sammen!

Skrevet

Men husk at de er sikkert mere oppmerksom mot barnet ditt når du er der da. Send heller inn en de ikke vet hvem er til en evt. observasjon

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage, og syns dette høres veldig spesielt ut! I "min" barnehage er det hvertfall slik at vi gjerne vil at foreldrene skal si fra om slike ting, både foreldre og barn er ulike og vi ønsker jo å gjøre det beste for hvert enkelt barn/forelder!

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage og skjønner du er litt frustrert.

Men som flere andre har sagt, så anbefaler jeg deg å ta dette opp med ped.lederen. Og det høres fryktleig uprofft ut at de som jobber i din venninnes barnehage stempler mødre som sier ifra som bitch og lar dette gå ut over barna! Jeg har jobbet i flere barnehager og aldri opplevd at personalet lar det gå utover barna dersom foreldre tar opp saker som de ikke er fornøyd med.

Når det gjelder halstørkleet så er det ikke alltid lett å vite om slike ting er endel av inneklærne eller om det kun er til bruk ute. Men si ifra, så vet man.

Bæsjebleier er ikke alltid like lett å oppdage, særlig ikke hvis man er utendørs. Da er det ikke like lett å oppfatte odøren.

Når det gjelder soving syns jeg det er hårreisende at de tvinger ditt barn til å sove til tross for at du har gitt beskjed om at han ikke nødvendigvis sover på dagtid. Vi gjør som foreldrene sier og tar individuelle hensyn. Noen sover før lunsj, de fleste etter lunsj. Noen skal vekkes etter en viss tid, andre får sove til de våkner av seg selv. Barn som er i ferd med å slutte å sove blir lagt (dersom det er foreldrenes ønske) men tas opp etter 20-30 minutter dersom de ikke har sovnet innen den tid.

Håper du får et bedre inntrykk av barnehagen etterhvert :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...