Gå til innhold

er sushi egentlig bra "bli tynn mat"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg spiser sushi i ett sett, og kunne sikkert spist det til alle måltider vær eneste dag!

også får jeg så god samvitighet.

men er det egentlig sundt/slankende? de som selger det er ihvertfall alltid tynne folk... hehe..

Fortsetter under...

Skrevet

Sunt, ja. Slankende, tja. Hvit ris er ikke spesielt kalorifattig og fet fisk er jo - vel, fet. Selv om den er sunn som bare rakkern. Sashimi av mager fisk er så avgjort slankende.

Skrevet

det var det jeg hadde en liten mistanke om... hehe..

Skrevet

hvor kan man kjøpe god sushi i oslo? hr ikke lyst å bli dårlig av å kjøpe på et dårlig sted....

Skrevet

...og så er det vel ikke helt bra med alt saltet man får i seg gjennom soyasausen. Men uansett et sunt måltid iforhold til veldig mye annet! Jeg elsker også sushi! Og er 100% sikker på at jeg hadde gått ned i vekt hvis jeg hadde spist det hver dag til middag :)

Skrevet

sushi deluxe i gamlebyen er veldig bra og billig! Kjøper alltid der og det er alltid like bra.

Annonse

Skrevet

Samurai på Tøyen, Sushi Express i Parkveien, Sushihuset på Carl Berner, Jonoe ved Ringen kino, Grand på Rosenhoff, Oishi i Skippergata (tro det eller ei), Sakana i Kvadraturen, Kittys i Helgesens gate, den der jeg aldri husker hva heter på hjørnet av Olaf Ryes, Mitsu i Møllergata ... I det hele tatt. Jeg har aldri blitt dårlig av sushi i Oslo, bare opplevd at den ikke er så god alle steder.

Skrevet

Varianter som heter tempura, eller maki med majones o.l, er det som kan trekke kaloritallet opp. Ellers vil jeg si at sushi er bra mat.

Soyasausen kan få buksene til å stramme pga saltinnholdet, dersom du spiser mye av det.

Som nevnt lenger opp, er jo sashimi et alternativ. Har forøvrig også lest at sushiris har lavere GI enn vanlig ris (er tilsatt eddik), og dermed sunnere i "Fedon-perspektiv", hehe.

Spiser mye sushi selv, og holder meg slank, jeg :-)

Skrevet

Sushi er ok mat det, men som med allt annet så kommer det an på mengden. Du kan fint bli feit på sushi dersom du stapper det stappmett hver gang.

Men Pila, synes du at sushihuset på C. B. er bra? Jeg synes ikke de får til risen i det hele tatt. Smaker jo ikke noe.

Skrevet

Ja, jeg liker dem godt. Noe farget av at de er et av få steder i byen som har philadelphia-maki. Jeg er ødelagt av amerikanerne når det kommer til kremost og majones i sushi. =D

...men Sushi Express er best i billigsjangeren, sånn av de jeg har inspisert (hvilket vel er nesten alle småsjappene i indre by, hehe).

Skrevet

Sushi Express skal sjekkes ut. jeg liker best house of sushi på majorstua.

Jeg har imidlertid ikke spist sushi ute på lenge. Har fått helt dilla på å lage selv. Har nå fått til riseddik/sukkerblandningen perfekt. Og utvider hele tiden mitt makirepertoar. Kanskje philadelphia skal prøves?

Tusen takk for hjelpen i den forbindelse, Pila! Jeg har ikke prøvd å sylte egen ingefær enda, fant en på tt market som var helt ok. Og wasabipulveret de har der er meget bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...