Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Er 1.65 høy, 70 kg. I uke 28 og har ikke lagt på meg 1 kg. Har en helt flat mage!!!!! Men kjenner babyen kjempe godt. Sparker og styrer på.. Men, synes dette begynner å bli skummelt. Skulle jo i det minste hatt en liten kul på magen.. Jordmor sier ingenting.. Å jeg er bekymmret.. Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Livmoren din blir vel målt hver kontroll går jeg utifra? så så lenge det er i orden er det bare å være glad til at magen ikke er kommet. Jeg er i uke 20 med nr.2 og føler jeg er stor som et hus!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Livmoren blir målt. Og ligger akkurat på streken. Synes bare det er så utrolig merkelig å ikke ha mage i hele tatt.. Bekymret for at barnet ikke vokser nok, når jeg ikke ser magen ikke vokser heller...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #5 Skrevet 15. mai 2010 Snn hadde jeg det også, er nok bare som på meg at livmoren ligger veldig innover og at ungen ligger langt inn i magen, jeg la ikke på meg et gram under graviditeten, og brukte mine egne jeans hele svangerskapet og kunne til og med bruke bunaden min på 17mai 3 dager før fødselen, den var da ikke gjort noe med siden kofirmasjon, jeg var 164 cm og 63 kg, gutten som kom var 3770 og 51 cm, så alt er nok bra.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #6 Skrevet 15. mai 2010 Hvorfor tror du livmoren vokser??? Dersom du er usikker på svaret, kan jeg røpe at det er fordi babyen inni vokser!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #7 Skrevet 15. mai 2010 Heldig du er.. Jeg har sett høygravid ut siste året!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #8 Skrevet 15. mai 2010 Hva du skal gjøre!? Er det så mye å gjøre med dette da..? Syns du skal slappe av og kose deg med graviditeten, istedetfor å bry deg om ting som ikke er noe problem. Jordmor hadde informert deg om det var grunn til bekymring. Selv gikk jeg heller ikke opp i vekt før de helt siste ukene av mitt første svangerskap. Og magen viste seg heller ikke før ca samtidig. Folk trodde nesten ikke på meg da jeg sa hvor langt jeg var på vei.. (jeg er forøvrig 170 cm og veider i underkant av 80 kg da jeg ble gravid) Ikke bekymre deg. Evt ta en prat med jordmor om din bekymring? Lykke til med siste trimester!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #9 Skrevet 15. mai 2010 ...og dessuten; symfysemålet mitt var høyt gjennom hele graviditeten. Samtidig som magen var fysisk liten. OG gutten kom på termin, veide 3480 gram og var 52 cm lang - så det var absolutt ingen sammenheng mellom magestørrelse og babystørrelse!
Hopptetussa90 Skrevet 15. mai 2010 #10 Skrevet 15. mai 2010 Jeg er 1,68 høy,og veide 55 kg på det meste under graviditeten. Jeg fikk nesten ikke synlig mage før den siste måneden av svangerskapet. .Ble fulgt jevnlig opp med ultralyder fordi de mistenkte dårlig vekst hos fosteret. Det kom derimot ut en frisk jente på 3100 g... Hadde dette vært noe å bekymre seg over hadde jordmor henvist deg videre.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Du kan GJERNE få litt av min, altså.... Du bærer vel barnet langt inni da sikkert. Går så bra - litt luksusproblem vil jeg kalle det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå