Gjest Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Jeg trenger litt hjelp. Min lille har fått flaske fra han ble født (ufrivillig fra min side). Men han nermer seg nå snart 4 mnd. tenker da å begynne med litt grøt. Det virker som om det er vanlig å begynne med velling. Er dette tynn grøt som drikkes gjennom flasken? Hvor mye pulver må jeg da ha i en flaske på f.eks 170 ml? Kjøpte i dag nestle maisgrøt. Vanlig grøt ska blandes med 1 dl mme/mm og 2 toppede ss pulver Men aner ikke hvordan jeg gjør med velling. Gir man velling på hver flaske? Evt. hvor mange ganger til dagen? Når begynner dere med grøt etter dette? Man skal vel begynne med grøt en gang om dagen. Men hvor lenge før dere øker til flere måltid. Å hvordan gjør jeg det med mme i tillegg? Får deres barn føt og mme til samme måltid? hvor mye mme får di da? Jeg har ikke peiling og tar i mot alle råd om hvorden jeg starter med velling så grøt. Takknemlig for all hjelp )
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Jeg startet med velling til kvelds. 1 ss grøtpulver i 170ml. Jeg begynte med maisgrøt, men det gikk også fint å blande velling av risgrøt, den er ikke riktig så kornete. Med maisgrøt, samler det seg mer i bunn på flaska. Han fortsatte å drikke en del MME, så jeg gikk opp til å ha 2 flasker velling i uka., og 2 ss grøtpulver. Alltid til kvelds, men den andre flaska varierte. Etter 14 dager begynte vi med smaksprøver på grøt. Jeg syns vellingen var best å gi med MAM flaskene og tut nr. 3. Noen klipper hull, men det ville ikke jeg. Lykke til:-)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Jeg ville ikke gitt velling på flaske. Det er mye bedre å venne ham til grøt på skje først som sist. Lag en tynn, nesten suppegrøt til å begynne med og gi noen t-skjer. Når du ser at han klarer å svelge unna, gir du litt mer og tykner konsistensen. Jeg ga til og begynne mer mme til hvert måltid, de fikk melka før grøten, da melka fremdeles er viktigste næringskilde. Jeg ga grøt på kvelden, og så fikk de grønnsaksmos på formiddagen. Når han er 7-8 mndr så bør han nok ha fire måltider med fast føde til dagen. Øk gradvis med et måltid. Det er bare å begynne å forsøke med maten, det går seg til, og etterhvert så finner du ut av det. Og så går det av seg selv !!!!
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Kan misforstås: jeg ga ikke MER mme, men mme før måltidet, ca 150 ml.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå