Gå til innhold

Jeg er dagmamma, men er ikke dette frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dagmamma og har 3 barn hver eneste dag. En bekjent av meg spurte om sønnen på 1 år kunne være hos meg en dag da de skulle avsted. Det sa jeg var greit, men jeg jobber som dagmamma så da sa jeg at jeg nesten måtte få litt betalt for det (hun er ikke en venninne bare bekjent). Da de hentet sønnen 8 timer senere så fikk jeg 50 kroner. Jeg fikk ikke fram ett ord for jeg ble så fornærmet. Neste gang sier jeg hvertfall nei. 50 kroner for 8 timer det er vist det hun mener jeg er verd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere burde avtalt pris på forhånd. Men en timepris på 6,25 er dårlig ja..

Skrevet

Det var frekt, jeg ville blitt sint, men jeg ville også ha forhåndsavtalt pris.

Skrevet

Jeg ser den nå i ettertid. Jeg trodde jeg fikk sagt det meste men tydeligvis ikke det viktigste. Han fikk jo både bleier og mat her også.

hi

Skrevet

Da hadde det faktisk vært bedre å ikke gi noe. Å gi en 50 lapp syns jeg var frekt. Trillepiker får jo mer.

Skrevet

Hun vet forresten hva de andre betaler så regnet på en måte med at jeg fikk samme summen fra henne.

Skrevet

I all verden...

Jo, dette var utrolig frekt!

Hadde aldri passet det barnet igjen, nei!

Skrevet

synes du skal ringe denne damen å spørre når hun hadde tenkt å betale deg. Om hun nevner denne 50- lappen, så si at du regnet med at det var tips. Fortell henne hva du tar i timen, og hva summen da blir.

Ja, synes det var frekkt.

Skrevet

Det var veldig lite ja, skjønner godt du ble fornærmet. Du brukte jo tross alt av arbeidstida di til å passe sønnen hennes.... Hadde vel vært mer rett av henne å spørre hva du skulle ha og så betale deretter. Ikke helt rett at hun bestemmer hvor mye din tid er verdt, og det var jo en latterlig lav sum også. Men hvis du trenger en dags barnevakt selv en gang så vet du jo hvor du kan få det ganske så billig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...