Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har rotet meg opp i en vanskelig situasjon. Jeg «lånte» bort nærmere 200 000 til eks kjæreste for noen år siden. Vi skrev kontrakt på hvordan han skulle tilbakebetale beløpet, og jeg min dumme ku trodde på dette. De viste seg i ettertid at jeg hadde rotet meg opp i en mann som var manipulerende og voldelig, og jeg greide etter ca 3 år å komme meg ut av forholdet. Jeg hadde sterke traumer etter volden og var i terapi i lang tid etterpå . Nå er jeg kommet til sans og samling og har stablet livet mitt på bena igjen og har giftet meg med verdens skjønneste mann. Saken er den at jeg aldri så noe til pengene, jeg meldte dette inn for konfliktrådet og videre gikk saken til forliksrådet og eksen min ble dømt til å betale tilbake gjennom namsfogden. Men på en eller annen merkelig måte greier han gang på gang å unndra seg forpliktelsene, dette irriterer meg grenseløst. Eksen min er nå tilbake hos sin eks- kone og de har fått et nytt barn sammen. Hun vet at jeg har vært kjæreste med mannen hennes fordi vi hadde deres felles sønn mye mens vi var sammen. Jeg har hilst på henne ved en anledning. Jeg tviler vel sterkt på at hun vet at han har lånt penger av meg, men på den annen side vet hun det kanskje fordi det med jevne mellomrom kommer post fra namsmannen i postkassen deres. Nå har jeg begynt å tenke på hvordan jeg skal få pengene mine tilbake. Hva hadde dere gjort i samme situasjon? Jeg har vært inne på tanken å skrive et brev til henne og forklare situasjonen og forklare at «hytten» de ferierer på faktisk er bygd for mine «arvepenger». Gode råd er dyre, jenter. Kan dere gi meg råd?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Vet ikke noe om private lån sånn, men om det går lang nok tid så får han vel dirkete lønnstrekk? Det får man i alle fall på vanlige regninger som man bare ignorerer.
♡ A & E ♡ Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Jeg hadde nok ikke blandet henne inn i det, er jo ikke hennes ansvar men hans. Har du kontaktet namsmann igjen?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #5 Skrevet 15. mai 2010 Ja, har sendt ny begjæring. Han har allerde hatt lønnstrekk i to korte perioder. HI
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #6 Skrevet 15. mai 2010 Går ikke lønnstrekket til gjelden er nedbetalt? Det gjør i hvert fall vår...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #7 Skrevet 15. mai 2010 Nei, ikke dersom han slutter i arbeidsfroholdet hvilket han har gjort. Jeg må hele tiden passe på og sende inn ny begjæring. Dersom han har samme arbeidsgiver løper utbetalingen i to år, så må den fornyes. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå