Gå til innhold

Vil ikke bæsje i potta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på tre år som virker som om hun har god kontroll på det som skal ut. Hun vil ikke slutte med bleie, for hun liker ikke å bæsje i potta/do. Tissinga går greit, kan fint gå en hel dag uten en dråpe i bleia (hvis vi hjelper å huske på å gå på do).

Noen som har samme erfaring eller tips til fortgang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere prøvd klistremerker - ett for hver gang hun bæsjer i potta, og når hun har fått et visst antall \så får hun en premie? eller annet belønningssystem?

Skrevet

Hva med å bare kutte ut bleia uten å gjøre noe nummer ut av det. Gjem bleiene så hun ikke ser dem. Hvor gammel er hun?

Vi gjorde set slik med minsten ndg. nattbleie. Han var tørr så og si hver natt i 3 mndr, men hver gang vi spurte om han hadde lyst til å sove med truse så svarte han bare at han måtte ha bleie. Da hadde han vært tørr på dagtid i 1,5 år. Men en kveld tok jeg bare på han truse og pysj uten å nevne bleia, og senga var tørr på morgenen. Etter det har han klart og tydelig sagt at han har slutta med bleie! Nå har han vært bleiefri på natta i 4-5 uker og har hatt kun 1 uhell, og da våkna han av at han tisset. Han 2 år og 8 mndr da han var tørr på natta!

Skrevet

Har prøvd klistremerker. Hun vil gjerne ha det, men når hun må bæsje, er det ikkje så viktig med premien alikevel... Har prøvd å ta av bleia, men enten holder hun seg (gjerne hele dagen) eller gjør det i trusa. Hun har flere ganger holdt seg hele dagen så hun kan gjøre det hjemme, så tror egentlig hun har god kontroll...

Skrevet

Glemte å si at den siste var HI...

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi driver med potte-/dotrening nå og sliter med det samme. Vi har innført "Bæsjet i potta-dansen" (egenkomponert tulledans) som ser ut til å være mer motiverende enn klistremerkene...

Skrevet

Hadde rett og slett bare tatt bort bleia og prøvd det en stund jeg da. Hvis hun har full kontroll, mener jeg. Det er nok litt skummelt å bæsje, og det syntes mitt barn også. Jeg ble veldig overrasket når jeg tok av henne bleia og første gang hun måtte bæsje, gikk hun rett på do.

Skrevet

Ser du at noe er på gang før det kommer noe?

Da kan du jo bare gjøre kort prosess og si at nå ser jeg at du må bæsje, så nå går vi på potte/do og gjøre det....

Det funket hos oss ihvertfall, men hun var jo året yngre da.

Skrevet

Har samme sak gående her. Hun er 2,5 år og tisser i potten men skal ha bleie når hun skal bæsje. Hun finner en bleie selv og sier hun trenger den. jeg har satt henne på potten og viftet med sjokolade foran henne og sagt hun skal få den når hun bæsjer i potten, men ikke søren! Bleien må på. Jeg har ikke hjerte til å la være å ta den på henne heller...

Ganske frustrerende....

Skrevet

Vi har det likedan. Hun er 2,5 år vår jente da og det hender hun bæsjer på do eller potte men hun ber helst om å få på bleie. Vi gjør det hun ber om og stresser ikke med det. Hun er rett og slett ikke klar for å kutte bleien helt ennå.

Ser at noen over skriver at du skal putte ungen på do eller potta når bæsjinga er i gang, det er ikke et godt råd. Du kan tenke deg selv om noen kommer og avbryter bæsjen din.

Skrevet

Bruk den tiden det tar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...