*Nøtta* Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Noen som har bestemt seg for hvilken vogn de vil kjøpe til småtten sin? Jeg har termin i Oktober og titter litt på Emmaljunga City Cross...men er litt usikker på størrelsen på bagen,vet at grunnflaten er like stor som en annen Emmaljunga,men bagen er vel litt smalere? Hva tror dere om saken,om dere har tittet på vogner og slikt? Noen meninger?
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har kjøpt Bugaboo Cameleon - der er det i alle fall GOD plass i baggen Er kjempefornøyd med kjøpet - har trillet fra butikken og hjem med en saksmappe i vogna Bugabooen var på kampanje hos BabyShop i april, det var derfor vi kjøpte den så tidlig (er 24+5 nå) Kjøper nok en Easygrow/easykid dunpose til vinteren. Har fått den anbefalt av min svigerinne. Til neste vår/sommer er vi over på sportsdelen (vendbar - viktig for mitt valg av vogn) og tenker da å bruke Bugaboos egen footmuff. Anbefaler å "prøvekjøre" vogner i butikken før du bestemmer deg og tenke gjennom hva DU synes er viktig med en vogn. Det som er viktig for meg kan jo være irrelevant for deg. Lykke til med valget!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 City Bagen er stor, men ikke blant de aller største (Simo osv). Mener å huske at den er 75 cm i lengden, og det er ganske bra sammenlignet m mange andre bager. Velger man riktig vinterpose blir bagen mer enn stor nok for de aller fleste, mens store poser som f.eks Voksi opptar mye plass og ergo varer bagen kortere. Vi kunne bruke bagen helt til jenta var 10-11 mnd, så for oss var ihvertfall bagen mer enn stor nok! På vintern hadde vi en liten og lett (men varm!) dunpose; Odenwalder Holly, og på sommern bare dyne/ teppe.
blid frøken :) Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Vi har kjøpt teutonia spirit s3. Er bare 24 uker på vei, men pga lang leveringstid på noen av fargene har vi kjøpt den allerede. Har kjøpt med fashionbag som jeg føler har ganske grei plass til vognposer e.l. Kjempefornøyd med håndbremsen siden vi bor i en bratt bakke.
*Nøtta* Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2010 Glemte å si at jeg har bestemt meg for Emmaljunga,liker best deres modeller. Men kanksje jeg heller skal konsentrere meg om å finne en tynn,men varm pose da egentlig.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. mai 2010 #6 Skrevet 15. mai 2010 Ja, vinterposen er viktig i forhold til plass i bagen. Odenwalder Holly er lang og god, og kan brukes helt til barnet slutter m vogna- men siden materialet er såpass lett og "luftig", føles posen utrolig liten og nett, tross lengden (man skrunsjer den liksom bare litt sammen nederst i starten). Varm og god er den også, og snurpingen øverst ved hodet er genial, spes i vind og ruskevær=) Hjertelyd; jeg har også hørt mye bra om Easygrow-posen, og vet den har kommet høyt opp på den TV2- testen, men jeg var og kikket på den i butikken her om dagen, og ble faktisk litt skuffet.. Syntes den virket litt tung, og ikke så lett å snurpe sammen på toppen- litt vel åpen på en måte..?
Lenemor 1 rosa og 2 blå=) Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har egenrlig fått en brukt vogn av min bror. Det er en simo kombi 05 modell som han fikk for 1000 kr på finn.no Men hadde Emmaljunga city cross til sønnen min sist og etter å ha hatt mange vogner er dette definitivt den beste vogna jeg har hatt. Så vurderer veldig å bestille meg en ny city cross med city bag . Pga bekkenløsning og at jeg er lav så syntes jeg det er deilig med en lett vogn. Syntes også city bagen er litt liten,men hvis jeg har en lien pose så tror jeg den holder over vinteren. Hvilken farge har du sett på *nøtta*? Jeg har tenkt til å bestille den i celeb white hvis jeg kjøper den. Skal i såfall bestille i Sverige men er nok 2-3 mnd ventetid på enkelte farger\modeller.
3skjønne_vidundere<3 Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 Disse fasjonable baggene er nok en del smalere enn de vognene som ser så nogenlik ut som de eldre typene. Jeg selv hadde en lekker en til min førstefødte som aldrig ble brukt..hun var stor ved fødsel, vinterbarn med mye klær, og sef en stor vinterpose. Til nr to kjøpte jeg en basson..den brukte jeg lenge. Så kjøpte flere av mine venner sånne fancy vogner med tre hjul,med fine mønster, og små hjul.. jeg fortalte min erfaring, men de ville se det selv. Da mine store barn bytter fra bag til sportsvogn da de er ca 7 mnd gamle, kan de bytte da barna er små og under 5 mnd. Er litt kjedlig og koste på så masse penger for 5 mnd. jeg kjøper nå en trille gigant til min lille. den er 97 cm liggelenge på og er helt genial!! er sittebrett oppi for di som vil sitte da de er halvåret :-D
*Nøtta* Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2010 Mange gode svar her. Jeg har sett på den lillafarven,Lenemor. Den hvite der er jo kanonpen,ingen tvil,men siden jeg blir å bære bagen ganske ofte pga traper o.l så er jeg redd den fort kan bli oppskrapet og stygg,desverre. Det kjekke er jo at man kan velg annen farve på sportsdelen. Det liker jeg.Men der har vi ikke bestemt oss enda- vil vite kjønn og sånn først tenkte jeg.
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 16. mai 2010 #10 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har ikke sett på den i butikken ennå, men som jeg skrev så er det svigerinnen min som har anbefalt den så sterkt. Hun kjøpte til datteren sin da hun var ca 6 mnd (juli-barn) og jenta har elsket posen fra dag en! Virkelig kost seg inne i den. OG hun bruker posen ennå - hun blir tre år til sommeren... Og så vidt jeg har sett er de billigere enn den Lammy-posen jeg har sett på som alternativ. Liker også at jeg kan få skinn til å ha inne i Easygrowen
vartogdensötalillaflickanvägen Skrevet 16. mai 2010 #11 Skrevet 16. mai 2010 Jeg vil anbefale City cross!! Den er helt super! Hadde den med første som ble født på høsten, og til vinteren hadde jeg faktisk bare lammeskinn god dun dyne til vogn med et deilig strikke teppe oppå! Holdt i massevis. Trenger ikke de svære voksiposene spør du meg. Men nå får jo jeg panikk av for mye tøy og innpakning da. Jeg får senhøst barn igjen og kommer til å bruke den samme vognen. Kjempe lett å trille, lett å ta inn og ut av bil, kan gjøre den veldig liten når du er på kafe ved å felle styre helt sammen. Kalesje som du kan dra helt ned på sittedelen, bra når barnet skal sove, eller sol. Du kan snu sittedelen lett som bare det. Siden vognen er så lett i utgangspunktet kan man løfte av og snu med barnet i;) Nei, jeg ville ikke tvilt!!
Lykkemin Skrevet 16. mai 2010 #12 Skrevet 16. mai 2010 jeg har også tenkt på Emmaljunga City Cross, men det står at de anbefales fra 6 mnd og oppover? Har dette noen betydning? Off jeg blir helt svimmel jeg, føler jeg ikke kan noe om dette.. tror jeg må ut å prøve trille noen vogner og se på utstyr.. har heldigvis god tid(er 17 uker) men kjenner jeg liker å ha litt kontroll og det har jeg virkelig ikke på dette området..hehe
vartogdensötalillaflickanvägen Skrevet 16. mai 2010 #13 Skrevet 16. mai 2010 Det er bare sittedelen som er anbefalt far ca 6 mnd. Man kjøper liggebag utenom også har man samme understellet:) At det er en jungel ja! Helt sykt egentlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå