AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 15. mai 2010 #1 Del Skrevet 15. mai 2010 Han ammes på morgenen en gang mellom 5.30 og 6.30, så prøver jeg å gi han litt før hans første lur i 8.30 tida. Da er han ikke kjempe interessert, men suger litt og slipper og drar i puppen og suger litt. Skriker ikke og virker forsåvidt fornøyd, men spiser ikke mye virker det som.. Ved lunsjtider pleier han å få i seg et ordentlig måltid, noen ganger også på begge sider. Så begynner den urolige ammingen.. Stort sett hele dagen når jeg prøver å legge han til, enten skriker han eller bare drar og slipper og tar småsuper her og der.. Ikke før sånn i 17-18-tida får han i seg et ordentlig måltid igjen, og så ammes han fint til natten ved 19-tiden. Da ammes han i sengen vår, i mørke, og spiser til han sovner.. Om natten ammes han rolig 2-3 ganger før frokost-supen.. Får han i seg for lite på dagtid? Hvordan få han til å få i seg et ordentlig måltid mellom lunsj og kveld? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141858138-har-en-stor-gutt-p%C3%A5-4-mnd-som-spiser-s%C3%A5-lite-p%C3%A5-dagtid-fullammes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille sprelle Skrevet 16. mai 2010 #2 Del Skrevet 16. mai 2010 Er du usikker, så bør du veie med en ukes mellomrom på hs et par uker for å se om han får i seg nok. Tilby hver 3. time f.eks. - vil han ikke ha, så er jo det greit.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141858138-har-en-stor-gutt-p%C3%A5-4-mnd-som-spiser-s%C3%A5-lite-p%C3%A5-dagtid-fullammes/#findComment-141862022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2010 #3 Del Skrevet 8. juni 2010 Vi sliter også med dagammingen. Gutten min er 3 1/2 mnd og stor for alderen på lengde og vekt på alle målingene, så jeg vet at han får i seg nok mat også nå. Det er de siste par ukene vi har hatt litt problemer med ammingen på dagtid. Tidligere ville han ha mat hver halvannen time døgnet rundt, men det har plutselig endret seg, og med det kom nok også problemene. Han spiser veldig rolig, godt og ganske ofte om natten, men på dagtid har han skreket så snart han kommer i fanget mitt, uansett om det er kort eller lang tid siden siste amming. Vi holder på å prøve ut ulike stillinger for å se om det kan hjelpe - f.eks. når han ligger på ryggen og jeg lener meg over ham, spiser han ganske greit om ikke så mye. Når jeg ammer rett etter at han har sovet, spiser han også greit, men ikke mye. Kanskje er han rett og slett ikke så sulten? Nå har det jo gått litt tid siden innlegget ditt, så jeg håper at det har ordnet seg for dere. Men hvis noen har noen tips til hva som kan gjøres, hadde det vært flott! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141858138-har-en-stor-gutt-p%C3%A5-4-mnd-som-spiser-s%C3%A5-lite-p%C3%A5-dagtid-fullammes/#findComment-141951171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå