Gå til innhold

Flytter litt forsiktig inn til dere...............

Mamma`n til Ole Kristian

Anbefalte innlegg

Undrets tid er ikke over, skjedd meg noe veldig merkelig jenter:)

Hei

Kort fortalt: vi miste en liten gutt i uke 19 i februar 2009. Mange infarktforandringer i morkaken, jeg fikk blodpropper i benet og begge lungene. Ble gravid raskt igjen, men fant aldri hjerteaktivitet så det ble en MA i slutten av mai 2009, var da i uke 9/10.

Ingen positiv test etter dette, brukt pergo og min mann tok til slutt ny sædanalyse som viste sterkt forverring......vi begynte og tenke alternative metoder, IVF. Startet på spray 26/3 i år. Måtte bryte da min mamma ble syk og døde:(

Startet opp på spray igjen 30/4, har kjent nesten ingen bivirkninger og dette har gått bra. men så kom ingen tr, tok test nå på mandag som var negativ, tre nye tester i går som ble positive:) Og to ny i dag som ble super positiv og en CB digital der det står: Gravid:))))))))

Sitter her og synes alt er litt rart, sørger fortsatt masse etter tapet av min elskede mamma, drømmen var at hun skulle få oppleve å bli bestemor. Kommer ikke til og slippe ut noen nyhet før vi evt. har sett et bankende hjerte.......

Så alt dette vi har fnyst av når noen har sagt: slapp av og senk skuldrene, dette stemmer:) Denne mnd. har jeg ikke testet etter EL, på ingen måte ligget høyt med bekkenet etter sex, hadde sex kanskje to ganger......har litt troen på og ikke gjøre det for ofte når mannen har nedsatt kvalitet, ikke tenkt på dette alle våkne timer på døgnet, hatt mer enn nok med mamma og henne sykdom og død, har faktisk gått ned nesten 10 kg og tror det ikke har hatt noen negativ innvirkning iallfall.......

Stå på damer, klem fra meg:)

Fortsetter under...

Gratulerer såå mye!!Dette var koselige nyheter!

Jeg ble gravid på spray forrige mnd , mensen kom aldri:)

Dette skulle være vår første ivf.vi hadde forsøkt i 16 pp så undere skjer:)

Leit å høre om mamman din , jeg mistet min like før jul , så jeg føler så inderlig med deg.Skjønner at det er veldig sårt å tenke på at hun ikke får sett barnebarnet.

Jeg har en liten fra før ,hun døde rett etter han fyllte 2 år , jeg er veldig takknemmelig for den tiden de hadde sammen , men det er en stor sorg at hun ikke får se han vokse opp , eller at hun får se sitt neste barnebarn.:(

Men jeg håper og tror at hun vet og at hun følger med på oss.Det gjør nok din mamma også vettu.

Jeg ønsker dere masse lykke til med svangerskapet , gled dere masse og kos dere.

Det fortjener dere etter den tøffe tiden dere har hatt!

Takk skal dere ha:)

Jeg går jo på blodfortynnende hele tiden, nå når vi prøver å bli gravide bruker jeg 10 000IE Fragmin morgen og kveld, pluss en tbl Albyl-E 75 mg.

Må jo ringe til en gynekolog på tirsdag om alt forsatt ser bra ut. Skal følges opp veldig tett på Riksen hvis jeg ble gravid igjen, og det kom til og bli fødestedet også om vi kommer så langt. Jeg blir og regne som et høyrisiko svangerskap så de følger tett opp........

Klem fra meg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Ja da får du en god koktail med medisiner ja. Blir nok veldig tett oppfølging på deg ja, da skal du se at alt ordner seg!

Selv går jeg på 5000 IE fragmin, men har heldigvis ikke hatt blodpropp. Ikke godt å drive å sette disse sprøytene, men det er jo verdt det når man ser premien i enden.

SKal krysse alt jeg kan for dere!

Hyggelig at du kommer hit...her er det mye ekspertise på godt og vondt...fantastiske jenter her....

Lykke til med alt..godt at du blir fulgt påå på Riksen...da føler man seg litt trygg...

Jeg tror babyen er en hilsen fra mammaen din...huff må nesten gråte en skvett av den historien din...

Lykke til!!!!!!

Klem

Annonse

Tusen hjertelig takk skal dere ha damer, setter utrolig stor pris på de hyggelige meldingen fra dere alle sammen:)

Har jo ganske så lik historie du og jeg da Smiley:) Hvordan gikk du frem etter at du fikk positiv test?? Lurer på om jeg skal få tatt en blodprøve på tirsdag og oppsøke gynekolog etterpå. Tenker at det er mulig jeg kan ta noen blodprøver å se om jeg har alle de verdier jeg skal ha, men er det for sent og begynne på noen evt. støtte nå eller??? Jeg er også helt overbevist om at min mamma er med meg hele tiden, vi hadde et veldig tett forhold da jeg er enebarn og pappa døde da jeg var 12 år.

Takk til deg også Bjørnen Collargol:) Han var min yndlings figur når jeg vokste opp.....hehe:)

Tusen takk til deg også Nurket1:) Håper virkelig kvalmen din er blitt borte og du nå kan kose deg med voksende mave.....klem

Takk til deg også Lie79:) Ja det er godt og vite man blir tatt godt vare på, og ikke minst at man blir tatt på alvor føler jeg.....

Klem fra meg:)

Gratulerer til deg :-) Kjekt at du lukkast etter alt du har vore gjennom!

Takkar for helsing på tråden min! Her er me to som er blitt gravide på eigahand. Eg ropar ikkje så høgt om dette enno, det er jo tidleg og eg har ikkje fått svar på blodprøven enno. Og så lenge eg ikkje merkar noko på kroppen er det litt vanskeleg å skjøna kva som har skjedd!

Lukke til vidare framover!

Sier det samme som deg, prøver å ta det helt med ro......man blir jo realist på godt og vondt etterhvert:)

Jeg har vært og tatt hCG og progesteron i dag, venter på hCG svar. Stikker innom labben når jeg går på nattvakt etterpå:) Apparatet greide og kræsje der ned i dag, derfor jeg ikke har fått svar ennå.

Ennå jeg sier til meg slev, at jeg skal ta det med ro og ikke skru forventninger opp i skyene, kjenner jeg hjerte banke som bare det når jeg nå ringte ned for svar.......som jeg ikke fikk:( Men tok en ny g-test i sted, og den ble super positiv før jeg fikk satt på lokket igjen:)

Lykke til til deg også, hvordan blir veien din fremover nå de nærmeste dagene?? Jeg skal på en UL i morgen kl. 1000..........etter nattvakt....hehe

Klem fra meg

Hei Tirilgirl!

Så fantastiske nyheter for dere, håper det virkelig går din vei denne gangen - det har du jammen meg fortjent!! :o) Kjente igjen nicket ditt fra HA forumet, men en stund siden vi hadde hørt fra deg nå...... Masse lykke til med graviditeten, det er godt vi har evnen til å aldri gi opp!!

Håpar det går bra med deg, Tirilgirl - og at du har fått positive svar på prøvar og undersøkingar!

Vegen vidare for meg vert ny HCG-blodprøve i morgon. Snakka med fastlegen i dag. HCG-prøven frå fredag forrige veke var positiv, men han ville ha ein prøve til for å sjå stigning i verdien. Håpar endeleg det går rette vegen! Ellers vert det kontroll i slutten av juni. Eg følgjer vanleg opplegg sidan eg er blitt gravid på eigahand og ikkje går på noko medisin no. Blir spennande veker framover... Merkar ikkje mykje på kroppen enno... Håpar berre alt er som det skal inni der...

Tusen takk for hyggelig melding:)

Jg var og tok blodprøver i går, hCG var på 535, progesteron på 60,7. Var på nattvakt i natt, kom hjem og sov en time før jeg var hos gynekolog:) Han kunne se en tidlig graviditet, alt så fint ut. han og jeg ble enige om at jeg skal bruke litt progesteron støtte i tiden fremover. Skal derfor sette en slik vaginal gel for første gang i kveld. Jeg begynner å bli en voksen dame......hehe, 41 år og har derfor lyst til og gjøre alt for og prøve og beholde spiren:)

Ellers merker jeg ikke så mye, på nattvakt i natt hadde jeg fryktelig mye luft i maven, slik at jeg fikk skikkelig knip:) Har litt ømme pupper og merker noen ligamentsmerter når jeg snur meg brått i sengen, men alt dette er jo så hjertelig velkomment:)

Lykke til med blodprøvene, hold meg oppdatert:) Tror jeg hadde sen eggløsning pga spray, og tror derfor jeg er sånn rundt 4+5 i dag:)

Klem fra meg

Annonse

Jeg håper å flytte inn i dette forumet en dag, men blir nok noen måneder til... Etter 3 tidlige MA`er i uke 8-10 ble jeg gravid igjen i januar og fikk tett oppfølging på Ullevål med UL hver uke fra uke 7, samt at jeg gikk på ALbyl-E og crinone. Alt så fint ut til uke 14, hørte hjertelyd hos min akupunktør da. Ved ny UL i uke 15 fant min nye gynekolog ingen hjerteaktivitet så en ny MA ble konstatert. Dette er nå 5 uker siden og livet er lettere å leve igjen, men det var en tøff opplevelse, det er helt sikkert!

Venter nå på svar på obduksjon og morkakeprøve, får håpe vi får noen svar. Skjøvet babyplanene litt til siden, sikkert sunt med en liten pause. Skal gifte meg om 3 uker så det er hyggelige ting å se frem imot, samt sommerferie etc.

Skal følge med deg her inne, masse lykke til! Krysser fingre og tær for deg!

Uff, litt av en trist historie du har med deg i bagasjen også kjære håp 2010:(

Vår lille engel ble også obdusert, ikke noe feil på han men jeg hadde mange infarktforandringer i morkaken. Synes det er greit med obduksjon slik at man kan få noe svar, hadde følt det tungt og skulle gått og tenkt på det resten av livet.

Mulig du også må over på Fragmin, blodfortynnende. Har du målt antistoffer i blodet med tanker på blodpropp dannende sykdom??? Be om å få gjort det......har du noen i familien som har hatt blodpropper???

Men godt og høre at du er positiv og ser fremover. Men tror det er viktig og komme seg både fysisk og psykisk, bli herre i eget hode før man begynner prøving på nytt igjen. For gud hjelpe meg som dette

tar på på både kropp og sjel.......

Håper vi begge en vakker dag sitter med en nydelig "premie" i armen som er verdt alt strev, snørr og tårer:) har dere barn fra før??? Vi har ingen. Håper også på og følge deg her inne.....

Klem fra meg:)

Fikk jo innkallelse til utredning på Ullevål etter de tre MA`ene. Det ble kun tatt 2 stk blodprøver av meg som jeg mener og antar var i forhold til hormoner og koagulering av blod, begge prøvene var fine såvidt jeg skjønte på overlegen på IVF der. Må vel sørge for at flere prøver blir tatt etterhvert kanskje...

Han legen på gyn.pol som konstaterte den siste aborten mente han kunne se væskeansamlinger i hodet på fosteret uten at han kunne si det for sikkert, spent på om obduksjonen viser noe.

Det er jo en fin tid vi er i nå med våren. Lillesøster ble 30 år uken etter "fødsel", så er det mye å ordne med ifh til bryllupet, prosjekter å fullføre i huset vi kjøpte ifjor etc. Men det er klart tanker og følelser lurer like bak alt, forventer vel egentlig en reaksjon når alt roer seg etter bryllup og hverdagen innhenter meg igjen - vi bærer det jo med oss resten av livet vil jeg tro.

Måtte det vente en premie på oss ja, det er jo håpet om det som holder oss flytende, at vi en dag kan bære tittelen "Mamma" - orker ikke tenke for mye på annet alternativ i grunnen! Vi har ingen barn fra før nei, så vi er veldig klare for å lykkes.

Vi står på videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...