Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #1 Skrevet 15. mai 2010 Hadde aldri hørt om den før jeg leste om dn her inne på dib, men bestemte meg for å prøve, siden så mange skrøt av den. Og den er jo fantastisk!!! Har aldri merket så lite til mensen noen gang. Tusen, tusen takk til dere som opplyste meg om dette. Mooncupen er helt klart en milepæl i mitt liv
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #2 Skrevet 15. mai 2010 Hvis man blør mye, må man bruke bind eller tampax i tillegg? Hvordan rengjøres den? Hvor ofte må den tømmes? Hva koster den og hvor kjøper jeg en sånn? Opplys meg:-)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Nei, man må ikke bruke noe i tilegg, det er helt tett når man har satt den riktig inn (og det lærer man etter å ha øvd litt). Jeg har hørt at divacup er bedre enn mooncup for de som blør mye, fordi den er dypere enn mooncup. Jeg blør middels, og trenger vanligvis bare å tømme mooncupen morgen og kveld, kanskje også en gang midt på dagen første dag. Den vaskes under springen hver gang du tar den ut, bare skylles litt eller vaskes med mild såpe (intimsåpe). Etter at mensen er slutt vasker jeg den godt og gnir den med en bomullsdott med medisinsk sprit og lar den tørke. Steril og klar til bruk neste gang. Den kostet ca 200 kroner. Jeg bestilte den fra Storbritannia på nettet. Google "mooncup" eller "divacup", så finner du det. HI
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Googlet for deg, jeg: http://www.mooncup.co.uk/ http://www.divacup.com/ Her finner du dessuten masse informasjon: http://menstrualcupinfo.wordpress.com/ På youtube ligger det mange fine informasjonsfilmer. HI
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #6 Skrevet 15. mai 2010 ÆSJ ÆSJ ÆSJ! Dette høres bare helt forferdelig ekkelt ut, jeg vil ikke høre om det!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #7 Skrevet 15. mai 2010 He he he! Det slår aldri feil Skriver noen om mooncup her inne, er det alltid, uten unntak, noen som må fortelle hvor ekkelt det høres ut. Alltid!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #8 Skrevet 15. mai 2010 Hvis du ikke vil høre om det, kan du jo bare la være å åpne innlegg om det? Kan ikke si annet enn at det er ditt tap. Jeg er enig med de andre her, kopp er genialt. Går aldri mer tilbake til ekle tamponger, det er sikkert!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #9 Skrevet 15. mai 2010 Jeg slapp problemet med stadige soppinfeksjoner da jeg begynte med kopp. Synes den er fantastisk. Behagelig, lekker ikke, og som sagt, slutt på soppinfeksjoner!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #10 Skrevet 15. mai 2010 Høres jo flott ut, da. Kan den brukes om man har spiral? Har nemlig hørt at man ikke bør bruke tamponger da, for ikke å komme borti trådene på spiralen,..?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 åssen betalte du den, kom den i oppkrav eller må man legge inn kontonr etc.. har veldig lyst til å bestille. bruker nuva ring,så er vant med litt plastikk;-)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #12 Skrevet 15. mai 2010 Det må nå være ekstremt miljøvennlig, tenker jeg? Tenk alt avfallet man slipper å bruke/kaste!!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #13 Skrevet 15. mai 2010 jeg lurer også på hvordan dette er iflt spiral??
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #14 Skrevet 15. mai 2010 bruker man den om natta? eller er det bare bind som duger da?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #15 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har ikke spiral selv, men kan ikke tenke meg at det kan være noe problem. Koppen er jo i glatt silikon, så trådene i spiralen kan ikke henge seg fast slik som i en tampong. Man behøver heller ikke å dytte koppen så langt inn, det bestemmer man selv.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #16 Skrevet 15. mai 2010 Fungerer helt fint om natten, ja. Og når man bader. Og man slipper å måtte bytte tampong like etterpå, koppen kan sitte inne til den er full.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #18 Skrevet 15. mai 2010 hmm, men da må man jo få trådene nedi koppen da, ser for meg at det kan bli vanskelig?? Og tuten på koppen skal jo dekke livmortappen, ellers så lekker den vel???
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #19 Skrevet 15. mai 2010 Ja fortell mer! Men hva gjør dere når dere er på offentlige toaletter og besøk? Må man tømme den dåsa hver gang man tisser eller bæsjer? Eller sitter den på plass for det om? Slik at man bare av og til tømmer den? Kan man sove med den? Kan man ha sex med den? Mannen elsker sex når jeg har mensen.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #20 Skrevet 15. mai 2010 Hvordan vet man at man har satt den riktig på plass? er ikke så kjent der inne.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #21 Skrevet 15. mai 2010 Koppen sitter i skjeden, der er det verken tiss eller bæsj. Nei, man må ikke tømme den når man går på do. Hvis man må tømme på et offentlig toalett uten vask inne på toalettet, kan man ta med en flaske med vann eller bare litt vått papir inn. Er ikke krise dersom man ikke får vasket den før den settes inn. Ja, man kan sove med den. Derimot kan man ikke ha sex mens den sitter inne. Hvis mannen din elsker sex når man har mensen, ville han jo uansett ha mistet moroa.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #22 Skrevet 15. mai 2010 Det kjenner du. Man må lære seg å sette den ordentlig inn. Se instruksjonsvideoer på youtube, så får du en ide.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #23 Skrevet 15. mai 2010 Som jeg skrev, jeg har ikke spiral, så vet ikke hvor lange de trådene er. Men de henger vel ikke langt nedi skjeden? Jeg bruker koppen slik at bunnen er rett innenfor skjedeåpningen, så skulle vært noen voldsomme tråder.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #24 Skrevet 16. mai 2010 Takk for informasjonen. Jeg har bestemt meg for å prøve
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2010 #25 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har hatt sex med den inne, glemte helt av den;) gikk egentlig ganske bra egentlig, men jeg aner ikke hvordan vi fikk det til. Flirte litt etterpå når vi fant det ut. Men det er jo bare å ta den ut når man skal ha sex. Man kan jo ikke ha sex med tampong i heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå