Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne med Puregon-injeksjoner i morgen, og det er noe jeg lurer på. Jeg har testet pennen litt, blant annet vridd på hjulet for å få en føling med hvordan det skal gjøres. Når jeg vrir hjulet til en gitt IU, klarer jeg ikke skyve stempelet tilbake inn i pennen, men jeg må skru stempelet helt ut og deretter skyve det inn. Er dette rett og slett fordi jeg er har satt inn ampullen i pennen enda, eller skal det gå an å skyve stempelet inn uten ampull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. :)

Du må ha ampullen i for å få trykt inn stemplet. Hvis du vrir på den uten at ampullen er i så må du vri den helt rundt for å få den inn igjen. Akkurat det samme som du hadde gjort. Så det er riktig det du skriver der.. :)

Skrevet

Takk for svar, da vet jeg at den er i orden!

Skulle selvfølgelig stå "fordi jeg ikke har satt i ....", men du skjønte det. :-)

Skrevet

jeg husker at jeg selv stod med mange spørsmål første gangen.. men jeg fant en filmsnutt på nettet et sted hvor de viste alt om hvordan man brukte den pennen..

skjønte hva som skulle stå jeg vettu.. :) :)

jeg ble selv kjempe kvalm første gangen jeg satte spøryta.. ikke pga sprøyta, men bivirkninger.. men det var kun første dagen.. resten gikk som en drøm.. fikk noen blåmerker da.. :) Jeg gruet meg litt til å sette sprøyta første gangen, men det var det ingen grunn til å gjøre.. det var ikke vondt, og det gikk lett.. bare husk å ikke vri sprøyta da den er satt, det kan gjøre litt vondt..

masse lykke til.. :) spennede tider i vente.. :)

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord! Jeg har satt sprøyter før, men ikke med penn i forbindelse med IVF. Var Menopur og EL-sprøyte, så jeg er i hvert fall forberedt på selve stikket, om ikke virkningen av selve medisinen. Har hatt skikkelig hetetokter i dag etter to uker på spray, egentlig litt festlig. Pleier å være skikkelig frysepinn – i dag var det ned med vinduet i bilen og av med genseren. :-)

Blir spennede fremover!

Skrevet

Den sprayen var bare bortksatet tid at meg den... det var kjipt.. jeg begynte med sprayen i mai i fjor og brukte den i over 1 mnd før jeg begynte med pyregon.. men jeg skjønte det selv at den ikke virka.. jeg kjente ingen ting av den sprayen.. og da jeg kom på første ul time..etter noen dager med puregon så såg legen det også at det ikke hadde virket som det sku.. men vi fortsettet å prøve noen uker til med puregon.. brukte puregon i 19 dager.. men ved egguthenting så var det bare tomme eggposer.. hadde kort regime i september med puregon og menopur.. da ble jeg overstimulert og fikk ut 22 egg, hvor 16 overlevde og 12 ble befruktet.. satte inn 1 egg da og ble gravid.. desverre så fødte jeg i uke 21.. fikk en infeksjon.. så nå er oss igang med fryseforsøk.. og er i dag 5 uker på vei.. :) :) alt er mulig.. :) :)

masse lykke til videere med puregon... kanskje du ikke får bivirkninger av den.. somsagt, jeg hadde bare første dagen.. :) :) og den menopur fikk jeg skikkelige blåmerker av.. hehe.. såg virkelig ut som jeg var sprøytenarkoman. .hehe.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...