Gå til innhold

Lurer på å kutte ammingen jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal gi meg med å amme, har fått gutt nr tre som er veldig glad i puppen, samtidig virker det som om han ikke får nok mat. kan fint drikke 60 til 90 ml med mme retter etter å ha ligget ved puppen i halv time, spesiselt på kveldene. Han vil henge i puppen hele tiden, noe som er ganske vanskelig å få til når man har to barn til og ta seg av og som er ganske sjalu.

Han mellomste skal sitte oppå mamma hvergang vi ammer, selv om tv med han yngllings(?) film står på elelr pappa er hjemme og leker med de. Eldste er bare sur og sutrer hele tiden og synes at mamma er dum og teit. Jeg forstår at det kan være fruterende og måtte gi fra seg mammaen sin til en liten som skriker heløe tiden.

Han er bare tre snart fire uker gammel og skal henge mye i puppen. Ikke lett og bli tre barns mor, dårlig samvittighet i alle retninger. Best for minsten og få mmså lenge som mulig. Mamma altid opptatt når de to største vil noe.

jaja man skal ha sine utfordringer, får vel holde på litt til så kanskje det løsner. og spe på litt med litt mme engang i blandt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være opp til deg, men jeg tror ikke jeg hadde kuttet. Du kan jo begrense litt, men de andre må forstå og du må være tydelig.

Skrevet

Høres ut som dette tar på ja. Jeg hadde fortsatt og delamme en stund til jeg. Gi ekstra mme om kvelden (kansje pappan kan ta det måltidet) og amme om morgen. Be mellomste ta med en bok når du ammer så kan dere gjøre dette sammen, og ikke eksludere.

Jeg måtte desverre gi meg når poden var 8 uker med hele ammingen, men jeg ammet meg opp fra 2 måltider med flaske til å fullamme på 2 dager. Måtte gi meg pga en meget hissig brystbetennelse og smerter.

Skrevet

Prøv å gi de to eldste så mye oppmerksomhet du klarer når du ikke ammer....gjerne litt alenetid med med en om gangen. Skjønner at det nok er svært vanskelig....

Kanskje du klarer å få dem til å føle at de kan hjelpe deg på en eller annen måte når du ammer? Feks hente ting til deg, eller tørke litt rundt munnen på babyen når du er ferdig?

Så lenge selve ammingen går bra, så er det jo for ille å slutte "bare" fordi de to eldste er sjalu. Det blir jo litt urettferdig for minsten. Men skjønner at det er et problem med sjalusien. Men som sagt...prøv å inkludere de andre så mye du kan før du gir opp iallefall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...