Gå til innhold

Er dere venner med deres venninner sine ex'er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, en av mine bestevenninner og kjæresten har gjort det slutt og flyttet fra hverandre. Kjenner jo ex'n hennes godt, de var sammen i 3 år. Men føler egentlig at jeg ikke har noe behov å omgås han siden de ikke er sammen mere, føler det blir litt merkelig. Han sendte mld igår og spurte om jeg skulle være med ut idag. Hva mener dere? Jeg synes som sagt det er merkelig å omgås med min venninne sin ex.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er jo hva du føler selv. Du sier du ikke føler noe behov for å ha kontakt med han, og opplevde det rart å skulle gå ut sammen med han. Da er vel det svaret på en måte..

For min del har jeg ikke kontakt med vVenninners ekser hvis jeg ble kjent med dem gjennom venninnene mine, mens i ett tilfelle har en venninne vært sammen med en barndomskamerat av meg (det var jeg som presenterte dem), hvor det nå er slutt. Da har jeg naturligvis beholdt kontakten med begge. Det kan være litt kleint i enkelte situasjoner, med tanke på vennefester osv, da de ikke er på talefot, men det tar jeg fra gang til gang..

Det kommer vel mye an på hvor nære venner man har blitt også. Hvis mannen din har blitt kamerat med han også f.eks, så er det jo trist å miste en venn på denne måten, og mange har meninger om dette. Jeg har flere venninner som opplever at de har mistet nærmest hele sin omgangskrets i forbindelse med skilsmisse fordi deres felles venner opprinnelig var mannens, og disse "valgte" mannen ved bruddet...

Uansett er det vanskelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...