Gå til innhold

Sjukt barn på 17. mai, kva gjer du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om barnet har litt feber, hostar og er sutrete, blir du heime med det, eller tar du det med i tog osv?

Er redd vi får den problemstillinga på mandag, då lille har fått feber igjen (andre gong på 10 dagar), og hosten har ho ikkje blitt kvitt sidan forrige "omgang".

Det er vel lettare å holde ho heime, enn eldre barn. Ho er berre 2, 1/2 år og veit ikkje kva ho går glipp av, men det er jo og dumt for storebror å måtte vere utan enten mamma eller pappa på den store dagen (og ikkje minst for mamma eller pappa å ikkje få vere med storebror).

På den andre sida så er det lettare å ta ho med enn større barn, då ho fint kan ligge i vogna og sove når ho blir sliten.

Håpar sjølvsagt at ho blir frisk til den tid, men ein veit jo aldri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis 17.mai arrangementene er i relativ nærhet ville jeg tatt med ungen som hun ikke var aktivt syk. Hun trenger vel uansett frisk luft og synes kanskje det er morsomt å se på alt som skjer? Hvis det blir for mye kan dere heller skjerme henne ved å gå et stykke unna der den største aktiviteten foregår. Jeg vet ikke hvor dere bor og hvor dere skal feire så dette blir bare generelle betraktninger.

God bedring til veslemor!

Skrevet

Jeg har faktisk vært i den situasjonen da jenta mi gikk i 1 klasse, hun fikk vannkopper dagen før 17 mai og var slapp, hadde litt feber og var ikke i form så hun kunne jo heller ikke gå ut i fare for å smitte andre.

Hun spiste kun en is hele den dagen så det sier vel litt om formen hennes, vi valgte å ha henne hjemme hele dagen men vi var "heldig" da for vi bodde sånn at toget fra skolen gikk forbi huset vårt så hun fikk stå ute på verandaen å se på toget. Men huff, når toget kom ble hun så lei seg at hun bare gråt og ville helst gjemme seg... huff har aldrig hatt så vondt av henne noen gang og hun husker det fortsatt å vil nok aldrig glemme det.

Uansett var det best for henne og de andre, hun lå jo bare på sofaen hele dagen men hun ble veldig glad da pappa`n hennes kom hjem med en gassballong til henne da kom heldigvis smilet tilbake.

Skrevet

Takk for svar.

Vi bur berre 5 min kjøring unna skulen der vi skal feire, så det er ganske enkelt og greitt å dra heim med ho om det blir nødvendig, og det er jo mulig å gå ut av idrettshallen der "alt" foregår. Vi kjem vel gjerne til å ta ho med, om feberen ikkje er alt for høg og formen ikkje alt for dårleg. Kanskje toget vil vere kjekkast for ho, og så kan vi droppe resten heller. Håpar det er korps i år, vi delar korps med fleire andre skulekrinsar, så korpset rekk ikkje alle toga.

Huff, historia om jenta med vannkoppene var jo heilt grusom. Det må ha gjort vondt for ein mamma! Men med smittsomme vannkoppar MÅ ein jo holde seg heime og. Stakkars begge to... Glad ungane her har gjort seg ferdig med det!

Skrevet

Ja det kan du si, men hun var ikke alene om det... var vel 5 til i klassen i samme situasjon. Var veldig mye vannkopper som gikk akkurat da, gutten min fikk det heldigvis ikke før et par daget etter og nå er jeg veldig glad for at dem har hatt det så jeg slipper å tenke på det hehe ;)

Skrevet

Hehe, det gjekk strålande :o)

Sjølv om det såg mørkt ut i går ettermiddag - lille hadde framleis feber, mannen var blitt grundig forkjølt m/feber i løpet av laurdagen og EG fekk feber (og migrene og mensen) i går ettermiddag! Heilt utruleg.

Men som ved eit trylleslag var alle i form igjen i dag tidleg (mannen er snørrete enno, men det overlever vi), feberen var vekke frå oss alle saman og vi har hatt ein kjempefin dag :o)

*PUH*

Skrevet

Det var bra! Det er rart hvordan ting ofte ordner seg når viktige ting skjer. Vel overstått!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...