Gå til innhold

Jeg har plantet en halv ananas i en potte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer tror dere? :-)

Husker en gang jeg leste noe om at det gikk an å plante en halv ananas, men aner ikke hva det kunne bli av den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ooh, spennende. :) Har du googla?

Jeg plantet vannmelonfrø en gang, skal prøve det til sommeren igjen. Flyttet den ut for tidlig den gangen, den hadde ikke vokst seg sterk nok, så stengelen knakk.

Skrevet

Det kunne blitt en grønnplante, men har forsøkt gjentatte ganger, med svært så muggent resultat. Jeg har kun plantet det grønne, men han tenke meg at en halv ananas (altså med fruktkjøttet) blir enda dårligere resultat, om mulig. Lykke til, men mitt siste forsøk havnet på komposten i går:)

Skrevet

Ja, jeg googla nå, man burde ikke ta med fruktkjøttet.. :-/

Men, men. Jeg prøver og så får vi se om det ender opp som prækæs` plante. :-)

Skrevet

Planta et appelsinfrø i ei potteplante hjemme hos min mor i barndommen, Hun har nå et halvstort appelsintre i stua:)

Skrevet

Det gjorde jeg og, men mitt fikk lus og døde. :/

Skrevet

Hvis alt går som det skal, kan det bli en ny ananas av den! Men det er nok vanskelig.

Jeg gjorde også dette en gang, men jeg plantet bare det grønne. Det ble mer grønt, men ingen ananas, og til slutt ble jeg lei, og den døde.

Ananas er en bromeliade, men ikke av de vakreste. Så det er litt morsomt å se om den gror, men utover det, er den ikke så spennende.

Det jeg lurer på, er hvorfor jeg ikke får et avokadofrø til å spire. Jeg stikker tannstikker i det og setter det i et glass med vann, men ingenting skjer.

Skrevet

det kan ta lang tid. Kanskje ett par måneder, så ha tålmodighet. Har gjort det ett par ganger, den ene gangen fikk jeg en ok plante av det....som i hvertfall overlevde sommeren.

Skrevet

Jeg ventet nok ikke så lenge. Får prøve igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...