Gå til innhold

Boikott SIRKUS!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

At folk går på sirkus betyr ikke at dyr har det bra. Folk er uengasjerte, om de kjøper klær lagd av femåringer i India til en billig penge, kjører den mest forurensende bilen til en dyr penge, eter seg stappmette på grillmat til helseproblemenes rekkevidder, eller ser elefanter på sirkus har ingenting å si om kvalitet, etikk, moral eller noe som helst annet ord du kan finne i ordboka som omhandler mennesket og dets eksistens.

Det er et resultat at selv om vi tror vi er så mye bedre enn dyr, så er vi ikke annet enn en saueflokk som følger etter det noen har sagt at er greit. Og selv om det dukker opp en eller annen fårehund i ny og ne for å prøve å få bermen på andre tanker og inn på andre veier, så har flokkmentaliteten det meste å si til syvende og sist.

En god politiker vet dette! Og han vet å bruke det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du har tatt deg tid til å skrive ett så langt innlegg til meg, så skal jeg bruke tiden til å svare:-)

La meg først si at jeg har evnen og gidd til å lese. Alle linker osv som det blir henvist til kommer fra naturvern allianser.

Jeg har aldri sagt at elefanter på sirkus har det fantastisk flott! Jeg sier at: de får det ikke nødvendigvis bedre fordi om jeg ikke er på sirkus.

Mange andre industrier flytter bare industrien sin når regler eller inntjening gjør det for vanskelig. Og det er alltid noen som vil tjene penger. Bare se feks på klesindustri.Som nå har flyttet virksomheten sin UT av land med miljøregler og inn i land som ikke har miljøregler. Det kommer stadig dokumentarer om at de forurenser MYE og at arbeiderene dør.

Vil disse få det bedre om du ikke kjøper en genser? Men de kunne hatt det bedre om vi var villige til å betale mer for genseren.

I flere innlegg her har jeg referert til det norske landbruket. Her er det mange eksempler på at dyr ikke har fått det bedre etter forbrukerboikott osv.

Eks frittgående høner vs burhøns.

I steden for å skape bur som gir bedre forhold for hønene skal alle ha frittgående høns. Dette har ført til at mange hundre høner går inne på gulvet i ett hønsehus.Høner lever etter hakkeloven,og den med lavest rang blir hakket ihjel. Dette skjer jo med stadig flere høner nå enn når de stod sammen 3 og 3.

Dyretransporten til slakterier er svært lang og krevende i norge og mange dyr dør på veien.I mangel på vann,mat og av rent stress.

Men, så lenge norsk mat er billig så gjør vel ikke det noe?

(stikke hodet i sanden mentalitet)

Når det gjelder elefanter på sirkus i Norge- så kommer i det minste mattilsynet og sjekker. Det er jo bedre en ingenting! Vi kan påvirke slik at regelverket blir strengere- og dermed får dyrene det noe bedre. Det vil vi aldri oppnå ved å boikotte. Da kan vi risikere at elefantene kun opptrer i land uten regler som ivaretar dyrene, og de får det dermed verre.

Og jo,jeg syns det er underholdende med dyr som gjør kunstner.Derfor lærer jeg mine dyr det. Og går på sirkus en gang i året.Da går jeg på Anardo siden jeg vet de "går tur med" elefantene sine.

Skrevet

Det blir for dumt ELLEN F. Bevisste mennesker velger vekk ting some r galt. Dyr på sirkus er galt. Det gjelder ikke bare elefantene.

Jeg kjøper mindre mengder klær og bruker tid på å finne klær som er så etiske som mulig.

Jeg velger vekk sirkus.

Jeg spsier minimalt med animalske produkter og forsøker hardt å kjøpe økologiske og dyrevernvennlige produkter.

Jeg kjører minst mulig bil

Jeg skrur ned varmen inne

Jeg bidrar til organisasjoner som er non-profit, humanitære og dyrevennlige med lave administarsjonskostnader.

Jeg går langt i å unngå produkter testet på dyr.

din innstilling om du ikke kan gjør en forskjell er i beste fall hyklersk.

Skrevet

Hvor har du dette fra?

"din innstilling om du ikke kan gjør en forskjell"

Jeg har en innstilling om at jeg faktisk gjør en forskjell! Jeg velger å påvirke VED å bruke penger fremfor å boikotte.

Jeg gjør noe aktivt for å forbedre dyrs vel og ve- sitter ikke på rompa og boikotter.

Men joda, jeg er nok den teite.

Skrevet

Eh.. Du påvirker ved å bruke penger?? På hvilken måte?

Skrevet

Ellen er en gal dame. Har du ikke fått med deg et? Dama eier ikke snøring.

Skrevet

Ellen F har ikke belegg for det hun uttaler seg om i det hele tatt. Hun påstod i tidligere i råden her at elefantene hadde det best på sirkus, for hvis man boikotter sirkus og sirkusene blir stengt så blir elefantene tatt liv av uansett...!!!!!!!???

WTF???

Skrevet

Når jeg sier påvirke ved å bruke penger tenker jeg ikke på sirkus,men husdyrhold i norge.

Jeg kjøper mye av min mat hos lokale bønder som driver "på den gamle måten". De har 2 sauer,2 griser ,noen få høner osv. Her betaler jeg mer for maten,men vet at dyrene har det bra. Jeg kjøper også mye villt.Dette koster også endel mer enn oksekjøtt på rimi,men dyrene har ikke vært utsatt for unødige lidelser under oppstalling,transport osv.

Jeg har aldri påstått at elefanter har det best på sirkus og at de blir avlivet om sirkuset stenger.Det var ment som ett spørsmål.Beklager om de 14:44 misforstod det.

Skrevet

Dersom du går på sirkus støtter du organisert dyremishandling ELLEN F, så enkelt er det.

Skrevet

Til dere som sier at det er bedre å beholde dyrene på sirkus for ellers blir de avlivet - mener dere seriøst at det er bedre for dyrene å bli utsatt for dyreplageri og tortur enn å få slippe?

Og at sirkusdyr har det flott, bare for at de er i fangenskap hos norske sirkus? Hvor tror du disse dyrene kommer fra? Noen gang sett dokumentarer på Animal Planet om snikskyttere som slakter foreldre-dyra, stapper barna i bittesmå bur, lemper de ombord på en lastebil for å fraktes til et marked. Her kan de bli værende i disse små bura i månedsvis uten noen form for kontakt med hverken mennesker eller andre dyr. Disse selges som eksportvare til diverse land, inkludert Norge og norske sirkus.

Drøm videre!

Må legge til at jeg ikke støtter slik dyremishandling, og at her hvor jeg bor har sirkusene heldigvis sluttet å komme. I fjor prøvde Arnardo seg, hang opp plakater over hele byen, kun for å oppdage at over natta var de blitt erstattet med plakater som viste tegninger av en liten søt elefant som sa "Kom å se på at jeg har det vondt". De ble ikke ferdig med å slå opp teltet sitt engang før de bestemte seg for å dra.

Skrevet

Veldig bra, 16.30.

Nydelig å se at det å boikotte sirkus m dyr faktisk funker.

Dyresirkus er helt klart på vei ut!

Ingenting er bedre enn det!

Skrevet

til 11:03

Høres ut som du har jævla mye empati!!!!! NOT!!!!

Skrevet

til 13.21

Da syntes jeg heller at det er MYEEEE bedre at dere hadde kjedet dere IHJEEEL , det tror jeg dyrene også synes!!!!

Du syntes det er greit med dyreplageri pga. da har du noe å se på ???Makan!!! Ikke rart det vokser opp dyreplagere, når de har mødre som deg!

Skrevet

Jeg går aldri på sirkus, og barnet mitt skal heller aldri på sirkus...med mindre det er uten dyr!

Lærer barnet mitt å respektere dyr, ikke oppfprdre til å syntes dyreplageri er greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...