Gå til innhold

Boikott SIRKUS!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har helt rett 21:42, du forstår ikke hva jeg mener.

Og ja,argumentene mine er kanskje banale,men du tar jo ikke poenget så jeg har prøvd å komme ned på ditt nivå. Jeg beklager at jeg ikke har klart det.

Alle dyr får det nok mye bedre bare du ligger unna sirkus med dyr. Stå på:-D

Men det er nok meg som er mindre intelligent jada

21:32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du er så intelligent at du har sett en side på internett og tar det for god fisk at alle sirkus er like og behandler dyrene sine likt....???

Skremmende når man bare leser en side av en sak og tar det for 100% fakta, uten å sjekke den andre siden.

Skrevet

Ja du er nok mindre intelligent ja.

Du forstår ikke at dersom alle hadde boikottet sirkus som bruker dyr, så måtte sirkusene sluttet å bruke dyr i showene sine for å kunne tjene penger?

Nå gikk jeg ned på ditt nivå, forstår du hva jeg mener nå?

Og de banale argumentene dine trenger du ikke gi meg skylden for.

Skrevet

Jeg har aldri sjekket sirkus på internett. Jeg er den som nesten på toppen av tråden "dropper" innom Anardo og dermed ser hvordan de behandler dyrene når de IKKE venter gjester.

Jeg har ALDRI sett noe kritikkverdig der.Jeg har også sett ansatte på Anardo gå på tur med elefantene og de andre dyrene i skogen. Eller i lysløypa da.

Jeg er også den som sier jeg er mot all form for dyremishandling! Og jeg har aldri sagt jeg er for pelsdyroppdrett.

husker ikke lenger hvilket "klokkeslett" jeg er så til h****** heller

Blir mye enklere å "bli snakket til" nå alikavel

Skrevet

Enda en luring ja..21:47

Jeg har faktisk ikke lest "en side på internett" som du refererer til. Man trenger da ikke mer enn vanlig fornuft for å forstå at sirkusdyrene ikke lever under akseptable forhold.

Som jeg har sagt tidligere, hvordan tror du det er for en enorm elefant å bli fraktet rundt om i hele landet i en trailer?

Jeg kan ikke fatte og begripe at noen gidder å argumentere MOT boikotting av sirkus.

Hvor har du det forresten fra at jeg mener at alle sirkus mishandler sine dyr (fysisk)? Det jeg mener er at det er mishandling i seg selv å bruke dyr til underholdning på denne måten, spesielt med tanke på at de bor i trailere de mnd de turnerer. IKKE OK

Skrevet

Hvorfor er man ikke lur, bare fordi man har en annen mening enn deg 22:02?

Hvis du er så for å beskytte dyrene burde du gjøre det med alt, også høner, kyllinger, katter som blir holdt innendørs etc.

Og hold deg til saken

Skrevet

Hva vet du om hva jeg gjør og ikke gjør?

Og hva mener du med at jeg må holde meg til saken?

Jeg har overhodet ingen problemer med at folk har andre meninger enn meg, men akkurat i denne saken mener jeg at det egentlig ikke er rom for å mene noe annet.

Mener du virkelig at det er greit med dyr på sirkus?

Skrevet

Hahaha, makan til idiot-damer.

Hvorfor tror dere sirkus med dyr nå er forbudt i England blant annet?

Selfølgelig begynte det med at dyrevernsaktivister boikottet og demonstrerte mot uverdige forhold for dyr.

Det er spesielt elefanter som har det jævlig på sirkus. Hvis dere ikke visste det er det et av de mest intelligente dyrene som finnes. Har dere sett hvordan de behandler barna sine?

Vet dere i det hele tatt noe om forskjellen mellom dyrearter?

På meg virker dere som dere er fulstendig blåst og mener "dyr er dyr".

Dere er vel også av den oppfatning at det å spise et kokt egg er like ille som å betale seg inn for å se på elefanter fulle av pynt gjøre kunster for dere. Fy faen eier dere ikke empati. Jeg håper dere setter popcornet i halsen neste gang dere sponser den bedritne bedriften der.

Dette innlegget var selfølgelig ikke til deg, anno 22:11, men til nepeskrella du har "diskutert" med på slutten her.

Det skulle vært forbud mot slik idioti.

Skrevet

Når ble det forbud mot dyr på sirkus i england?

nepeskrella (tror jeg)

Skrevet

En hund kan dresseres og læres opp ved hjelp av positiv trening. Godbiter og godord er nok til å få til ønsket respons. En hest kan også langt på vei trenes uten fysisk eller mental pisk.

MEN:

En elefant må brytes ned og hjernevaskes fullstendig før den kan oppdras til å tilfredstille menneskers behov for underholdning eller arbeidskraft. Så et program om hvordan arbeidselefantene i India ble "oppdratt". Bundet, fast på beina, nektet søvn, menneskene byttet på å stå ved dyret og skrike og mase døgnet rundt i fire til fem uker. Da var til slutt elefanten så nedbrutt at "læringen" kunne begynne. Bare halvparten av elefantene overlevde "treningen", og gjennomsnittsalderen til en arbeidselefant var ca 20 år mindre enn til en vill.

Det samme prinsippet for læring gjelder for øvrig katter. Så visst du ser en katt som gjør kunstner på kommando så vet du nå litt om hva den har vært igjennom.

Ser dere ikke forskjellen? Man kan godt være imot hunder og hester i sirkus også, men man kan ikke helt sammenligne dyrene med andre dyresorter med helt andre utgangspunkt for læring.

Uansett, så banal underholdning dette er. Hvorfor finne glede av å se en elefant gå på to bein? Jeg gjør det hver eneste dag selv!

Skrevet

Jeg boikotter både sirkus, dyrehager og slike delfin- og selshow.

Helt i mot det.

Men å sammenligne det disse dyrene må igjennom med husdyr som blir elsket blir bare helt bak mål.

Må ellers også tilføye at mink fra farmer som blir sluppet ut av dyrevernere ikke lever så veldig lenge. De har det faktisk "bedre" i burene sine. Hvis dyrevernene absolutt må slippe dem ut, burde de være såpass "voksne" at de avliver dem istedetfor å la dem seile sin egen sjø, og slutte å tro at de får det sååååååå mye bedre uten i Guds frie natur.... reinspikka tøv.

Skrevet

Så moralen er: ikke elefanter på sirkus?

Jeg kan godt være mot det,men jeg liker at sirkus har dyr. Jeg blir ikke skuffet over at det er hund og hest der.

Skrevet

Moralen er, hvis det er noen moral, at det et stor forskjell på dyreraser.

Alle dyr er dyr på menneskers prinsipper, men noen forhold menneske - dyr har bedre utgangspunk enn andre.

Ha gjerne en hund som kjæledyr, men ikke en isbjørn. Ser du moralen, hvis det er det du liker å kalle det?

Skrevet

Da synes jeg du burde ta en titt på linken jeg la ut over her med bilder fra de "koselige" burene til minken. Jeg vil påstå at "ikke veldig lenge" i frihet kompanserer mot et liv i disse burene med de lidelsene det medfører.

Minken har det IKKE bedre i burene sine!

Skrevet

Nei, det forklarer seg selv.

Skrevet

Det er reinspikka tøv - og bullshit.

Disse minkene kjenner ikke til noe annet liv, og "drømmer" ikke om et liv i frihet. De stakkars minkene som dyrevernerne har vært så behjelpelige med å "befri" - vet du hva som har skjedd med de etterpå? Ikke det nei, vel du kan ta den linken din å stikke den en plass sola ikke skinner da du ikke har NOE peiling på hva du snakker om.

Alle kan lete opp linker som dyrevernerne har lagt opp på nett om hvor "forferdelig" disse minkene har det i burene sine, men det er ingen av disse oppegående menneskene som har lagt ut linker om hvordan minkene har møtt sin nye hverdag ute i naturen. For når vi har befridd minkene så har vi jo gjort noe så helt utrolig bra at vi bryr oss fint lite om hva som skjer med stakkarne etterpå.

Skrevet

Neida, minken bor egentlig i koselige 2-roms leiligheter med innlagt vann og strøm og badekar. Disse bildene er selfølgelig manipulert og viser sikkert svært lite av virkeligheten. Jeg tipper de egentlig har parkett på gulvene med varmekabler også. Det er nok reinspikka tøv og bullshit fra ende til annen at de ruller seg rundt i avføring og lik og pådrar seg alvorlige infeksjoner og psykoser som følge av inhuman behandling.

Fy faen så dum du er, 23.30.

Skrevet

Vet ikke hva minken tenker og ikke tenker jeg, det vet ikke du eller noen andre heller. Men jeg tror at selv om jeg ble født og oppvokst i et garderobeskap og ikke visste bedre, så ville jeg vært langt mer ulykkelig enn det jeg er i dag.

Uansett, spørsmålet bør kanskje ikke være mink i bur kontra oppdrettsmink på ville veier, men etikken og dyrevernet rundt oppdrettsmink i utgangspunktet.

Skrevet

Legger ved en link til der det står endel om land som gradvis slutter med dyr på sirkus.

Norge er foreløpig ikke blant disse landene. I en rekke land i Europa er det forbudt med ville dyr på sirkus.

I Israel er det totalforbud mot dyr på sirkus overhodet.

Hvis vi med litt mellom øra fortsetter å boikotte sirkus med dyr og sier klart og tydelig fra hva vi mener om det blir det nok til slutt forbud her også. http://en.wikipedia.org/wiki/Circus

Skrevet

Vel.

Jeg for min del kommer ikke til å boikotte sirkus med dyr.Jeg kommer til å fortsette med å si klart ifra hva jeg mener.

Ja,alle dyr kan lære ting uten at man utøver vold mot dyret. Vi har dyr hjemme og jeg lærer selvfølgelig mine barn hvordan man trener dyr med positiv forsterkning. Jeg forklarer også til mine barn at man alltid skal være snill med alle.Både dyr og mennesker.

Man får en mye større og mer ønskelig effekt av innlæring og trening om den er positiv.

Men det blir ikke mindre mishandling av elefanter fordi man boikotter sirkus. Det er jo bare å stikke hodet i sanden.

Og hva skjer mad alle elefanter og andre sirkusdyr etter sirkuset er lagt ned. Blir de avlivet? Eller blir de bare solgt videre til andre land med færre regler for dyrehold enn det Norge faktisk har?

Skrevet

Ellen F

Enda et mindre intelligent fjols. Håper du ikke viderefører dine holdninger til dine barn. Hadde aldri trodd at en slik tråd faktisk skulle få motstand, men på en annen side så finnes det jo uendelig mange mennesker i dette landet som ikke klarer å se lenger enn til sin egen nesetipp.

At du ikke forstår problemet med å bruke sirkusdyr til tross for all argumenteringen i denne tråden (i tillegg til sunn fornuft), ja da er det ikke noe poeng i å prøve å åpne opp øynene dine. Du har jo allerede bestemt deg, underholdningen er viktigere for deg enn dyrenes ve og vel (og kom ikke her å si en gang til at disse dyrene har det godt).

Skrevet

Det er ikke bare veldig trist men skremmende at det finnes mennesker med dine holdninger.

Det er pussig at du snakker om å stikke hodet i sanden når det faktisk er det du gjør.

Jeg mistenker deg for ikke å sette deg inn i sakens kjerne her, og er usikker på om du i det hele tatt evner/gidder å lese.

For sikkerhets skyld legger jeg ved nok en link der du på en veldig enkel og godt dokumentert måte får innsikt i elefanters hverdag i sirkus og dyrehager. Der står det også litt om elefantenes natur, måten de blir fanget og separert fra familiene sine og hvordan de blir transportert på norske veier.http://www.nrk.no/contentfile/file/1.6903894!elefantrapport.pdf

Videre er det dokumenterte historier der mishandlede elefanter blir fanget opp og transportert tilbake til sine opprinnelige hjemland. Der finnes det store "sentre" med mange frivillige blant annet som jobber hardt for å pleie elefantene og gradvis venne de til et liv i frihet.

Det samme gjelder for andre ville dyr som har levd i fangeskap rundt omkring i verden.

Hvis du Googler på National Georaphic har de hatt flere artikler om elefanter og andre ville dyr som har blitt reddet fra sirkushelvete og fraktet tilbake til er de kommer fra. Jeg er sikker på at mange av disse elefanene alikevel er så traumatisert og psykisk nedbrutt at de nok aldri blir seg selv igjen.

Men det finnes faktisk MANGE mennesker som gjør alt de kan for å prøve.

Lykke til og god bedring til holdningene dine.

Skrevet

Dette var selfølgelig til Ellen F

Anno 10:28

Skrevet

Her har det vært mye diskusjon siden jeg dro inn mink i bur i går. Kjenner at jeg støtter Ellen i en god del av argumentene her. Dyr på sirkus er kanskje ikke bra, og det kan godt være at det bør komme et forbud om det i fremtiden. Ser det er mange her inne som er politisk engasjert i saken, og dere burde nok tatt fatt i andre enden. Bruk iveren dere har til å påvirke politikere. Når det gjelder all slags dyrehold som ikke er bra. Det at noen boikotter sirkus viser ikke så godt igjen. De gangene jeg har vært der med familien, har det vært omtrent fullt der. Da er det ingen som merker at dere driver boikott.

Jeg kommer fortsatt til å gå på sirkus selv om det blir uten dyr. Syns faktisk at mange av innslagene som er med mennesker er vel så bra.

Jeg syns ikke det er rart at det er forskjellige meninger om denne saken. Dere som er stanhaftig i mot dyr på sirkus vil nok møte motstand om dere drar igang diskusjon om dette andre steder enn på Bim også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...