Gå til innhold

Boikott SIRKUS!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Hvorfor tror du flere og flere sirkus med dyrehold går konkurs da?

- hva skjer da med dyrene? Får de det bedre? Eller blir de bare skutt

Ja,NOAH gjør en god jobb,og vi trenger slike organisasjoner.MEN,å slippe mink og rev løs fra en pelsfarm fører bare til større lidelser for dyrene.En raskere død kanskje,men større lidelser.

Og jo,innekatter har det vondt om ikke eieren er fantastisk flink til å stimulere kattens instinkter. På dine innlegg ser det ut som du har innekatt selv,og derfor er i forsvar ang dette.De fleste vetrinærer fraråder å ha innekatt da dyrene har det vondt!

Jeg er ikke dum fordi om jeg ikke er enig med deg, eller lever i din rosa boble.Verden er ikke sort hvit,og alt blir ikke bedre selv om du velger å vende ryggen til! For det er nettopp det du gjør.Klapper deg selv på ryggen og syns du er snill som ikke går på sirkus så kanskje dyrene kan bli skutt isteden.

Jeg er der,ser på dyrene,snakker med de som jobber der og kan derfor stille spørsmål ved det jeg ser, og slik påvirke hvordan dyrene har det.

Samtidig blir de sjekket ofte av mattilsynet.

Jeg har sett elefant treneren på skogtur med elefantene så de fikk mosjon.Han hadde ikke strøm med seg.

11:26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er en gal, gal dame....

Skrevet

Minken HAR det bedre i burene sine når den er oppdrettet i fangenskap. Den er nemlig ute av stand til å ta vare på seg selv i naturen og sulter ihjel. Det betyr likevel ikke at et er greit med pelsoppdrett. De eskisterende dyrene må ikke slippes fri, men få bedre forhold.

Skrevet

Takk 13:46.Jeg begynte nesten å tro at "de andre" har rett,hehe

Skrevet

"De andre" HAR rett.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at dyrene ikke har det så aller verst i norsk sirkus. Elefanter har jo alltid vært holdt fanger og blitt dressert. Personlig synes jeg det er mye verre med alt av høns og den slags som blir holdt i små bur hele sitt liv uten en gang et sirkustelt å utfolde seg i ... Dessuten bidrar sirkus til at en del barn får et langt mer positivt syn på dyr enn de ellers ville hatt og det må jo være verdt noe.

Skrevet

Da er inntrykket ditt feil. Dyrene og artistene leies inn. Selv om direkte dyremishandlign ikke er vanlig på norske sirkus er dte ikke så mange år siden arnardo var ansvarlige for en stygg sak her i Norge.

Elefanter i fangenskap blir psykotiske, de blir mishandlet og terrorisert for at de skal adlyde i frykt. De står lenket fast i små innhegninger når de naturlig er vandrere. Sirkusdyr mishandles på det groveste i treningen og behandles på måter som strider imot alle instinktene deres. Selv om det her i Norge kanskje ikke er så mye fysisk vold mot dyrene betaler vi like fullt for å se på dyr som mishandles i treningssituasjonen. Sirkusdyr er også lovlig på dispensasjon, hvilket betyr at alminnelige dyrevern ikke gjelder dem.

Sirkusdyr er unaturlig, det er ondt og det er unødvendig. Oppegående mennesker som ignorerer dette er medansvarlige for dyrs lidelser.

Skrevet

Hmm, leste om elefanter i sirkus nå og det var trist lesing :( Da burde de heller holde seg til katter, hunder og griser som gjør triks synes jeg (som man lettere kan tilfredstille arealmessig).

*Skriver indignert mail til Arnardo*

Skrevet

Kjenner jeg blir ordentlig forbanna av holdningene til enkelte her inne... Det er ikke sånn at sirkusdyr har det bra i Norge. Det er ikke så altfor lenge siden sirkus Arnardo inrømmet å ha brukt sulte- og tørstemetoder for å få dyrene til å lyde.

Virker som om alle tror at bare de går på sirkus i Norge og ikke et annet land så er det greit, for dyr lider jo ikke i her i landet! Bullshit!!!!!

Skrevet

Uten å lese alle svarene nedover her (for jeg regner med at det er diskusjon,og noen som på død og liv skal forsvare seg..)

så må jeg bare si at sirkus er totalt ut,så lenge de har dyr med!

Det er forferdelig og tortur av dyrene,og jeg kan ikke fatte at en slik bedrift kan fortsette!

Sånn,da har jeg blåst av meg min mening i saken:-)

Skrevet

Kan virkelig ikke fatte og begripe at noen ønsker å underholde seg selv og barna ved åse på at dresserte dyr gjør "kunstner"..

Det er sinnsykt usmakelig og dirkete unødvendig "underholdning".

Ungene mine kommer ALDRI til å få gå på sikrus med dyr og jeg har lært de at dyr skal respekteres og IKKE brukes som underholdningsredskaper....

Dere burde virkelig skamme dere, dere som går på sirkus med dyr!!!

Skrevet

Går konsekvent ikke på sirkus med dyr. Sønnen min på 2 år har aldri eller vil aldri oppleve sirkus med dyr.

Skrevet

Jeg elsker dyr, nor jeg har gjort siden jeg var lita jente. Ble bedt med på sirkus flere ganger, men takket alltid nei, da jeg ville se dyr som gjør kunster. Har aldri vært på sirkus som voksen heller, og ble sint/lei meg da datteren min ble tatt med av en tante uten at jeg visste det. Forklarte henne etterpå at dyr ikke er til for å underholde oss mennesker, og at sirkus med dyr ikke er bra for dyrene, og etter det har jeg ikke hørt noe ønske om å gå på sirkus.

Skrevet

Ja, Minken HAR det bedre i burene sine. Å slippe løs Mink slik som noen har gjort er helt forkastelig. De kan ikke leve i naturen når de er født i bur. Da hadde det vært bedre å fått de avlivet av dyrevernsnemda... Det er du som er dum, 13:16...

Skrevet

Om dyr ikke er til for å underholde oss mennesker+ gjøre kunstner

Hvorfor lærer man da hunder sitt,gi lapp,rull rundt osv. Hvorfor trener man dressur med hest samt lærer den å gi labb også?

Selvfølgelig har vi dyr for underholdningsverdien,og mat da.Men det er jo en annen diskusjon.

Skrevet

Nå går jeg ALDRI på sirkus med dyr, bare så det er sagt... Men jeg må også få lov å forsvare den som tidligere i tråden mente på at det å ha innekatt i blokk også er dyremishandling.... Har selv katt, som går inn og ut slik det passer seg... Tenker på de stakkars kattene som bare ligger inne og ikke får komme seg ut og leke seg i gresset, jakte og fange mus.. Synes innekatter er forkastelig. Har man ikke mulighet til å la katten være ute, får man la vær å anskaffe seg katt...

Skrevet

Hvordan kan du sammenligne en hund som blir elsket og del av en familie, ut på tur, springe løs, bruke nesen og være hund, og en hest som får gå på beite sammen med andre hester, elsket og stelt med hver eneste dag, med dyr som lever på sirkus KUN som underholdning for mennesker, kun for å tjene penger for mennesker??

Jeg har ei venninne som har innekatt, han er døv, og hører ikke farer som nærmer seg, som f.eks en bil. De har bygd en diger innhegning til ham der han kan være så mye han vil.. Men han er usikker ute, kanskje fordi han er døv, og vil helst være inne. Hun går ofte turer meg ham i bånd (8 meters fleksibånd), sånn at han får løpt og utfoldet seg litt.

Skrevet

Nå er det sikkert mange dyrepassere som elsker dyrene også.Og sirkusdyr kommer ut på tur.

Poenget var at dyr underholder mennesker!

At din venninne har en katt som innekatt siden han er døv, det syns jeg heller er pent gjort.Hun gir han jo lufteturer også. Om hun i tilegg er flink til å stimulere kattens andre instinkter- så flott.

Men,det er veldig få i Norge som har feks kuer fordi de er så høyt elsket. Ikke får de være spesiellt mye ute heller. De færreste griser ser noengang naturlig dagslys og det samme med høner.

Sirkus er ikke så galt i forhold mange dyrehold. Men så var det å kunne se saken fra flere vinkler da......

Skrevet

Ok, frk anno 19:18

Hvis du tror minken har det bedre i bur enn å bli sluppet fri så bør du ta en titt på disse bildene...:http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1468

Hvis du fortsatt synes det ser ut som om de har det koselig i de små burene sine er det nok ikke meg, men du som er dum. Ikke bare litt heller.

Når dyrevernsaktivister slipper fri mink er det ikke dermed sagt at samtlige går på en smell og dør innen 2 timer etter løslatelse.

Jeg kan tenke meg opplevelsen til de stakkars dyrene som har vann som sitt nærmeste element, når de blir sluppet fri fra det psykotiske helvete de har levet i hele livet.

Da spiller det liten rolle om de i løpet av kort tid dør av mangel på mat, eller av infeksjoner de pådro seg i fangeskap.

Jeg vil påstå at det for en mink må være 1000 ganger bedre å sette potene ned på jord enn å måtte tråkke gjennom hønsenetting.

Jeg vil tro at det å kunne springe fritt i 10 minutter i naturen for så å bli påkjørt er mer humant og riktig enn å bli pint til døde hver eneste dag i bur som på bildene i linken jeg har lagt ved.

Du får kose deg med bildene.

Anonym 13:16

Skrevet

Anonym 19:50 du må rett og slett være mindre intelligent.

Det finnes INGEN gode argumenter for at det er ok med dyr på sirkus, og de som faktisk prøver å komme med argumenter for det kan umulig være oppegående mennesker?

Hvordan tror du det er for en enorm elefant å bli fraktet rundt i en trailer? Er det ok?

Og HVORDAN er det mulig å sammenligne hester, hunder, katter, kyr og sauer med sirkusdyrene??????????

Skrevet

Ja til sirkus også de med dyr! :-)

Skrevet

Siden jeg er den dumme her- la meg forklare deg en ting:

Sirkusdyr kan også være hester, hunder, katter, kyr og sauer. De fleste sirkus som har dyr, har flere typer en elefant.

Jeg tror ikke det er verre for en enorm elefant å bli fraktet fra by til neste nærmeste by, enn griser studd løse sammen på henger i opp til 2 døgn for å komme til slakteriet.

Og en ting til:

Sirkusdyr og husdyr har en stor fellesnevner.

De er begge Dyr! De har bare "ulike jobber"

Skrevet

Den må du forklare litt.

Skrevet

Som jeg sa tidligere anonym 21:32 du må være mindre intelligent.

Jeg gidde faktisk ikke å diskutere med deg heller for argumentene dine er så banale at jeg forstår at det ikke er mulig å komme noen vei med deg i denne debatten.

"De har bare ulike jobber" sukk.....

"Jeg tror ikke det er verre for en enorm elefant å bli fraktet fra by til neste nærmeste by, enn griser studd løse sammen på henger i opp til 2 døgn for å komme til slakteriet."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...