Gå til innhold

Boikott SIRKUS!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg gjort hele livet. Verken jeg eller barna mine har noengang vært på sirkus.

Dette burde ikke være noen overraskelse for noen....Ingen trodde vel at dyrene bodde på 5 stjerners hotell eller at deres opprinnelige omgivelser gjenskapes...?

Skrevet

Trenger ikke boikotte sirkus generelt så lenge man vet hvilke man kan være på. Alle sirkus har ikke dyr.

Skrevet

Nei, jeg tror trenden heldigvis er på vei mot sirkus som det opprinnelig var. Helt uten dyr.

Heldigvis.

Cirque de soleil f.eks:)

Skrevet

Vi går på sirkus vi!

Ferdig med det!

Skrevet

Sirkus er gøy, men jeg er faktisk helt enig.

De få gangene jeg har vært på sirkus, har jeg hatt litt dårlig samvittighet.

Det er ikke riktig å oppbevare elefanter og løver i vogner og bur.

Skrevet

Jeg tar barna mine med på sirkus med dyr. Det er ingen arbeidsdyr i hele verden som har det superdupert! Ingen arbeidsdyr lever i sitt naturlige miljø. MEN,de får mat og vann.De slipper skader og rovdyr. Det mest naturlige hold av husdyr vi har i Norge er vel sauehold, og det fungerer jo kjempebra.Få skadde og drepte sauer i fjellet.....eller:-O

Jeg pleier å ta barna med innom sirkus Anardo og se på dyrene før forestillinger.Jeg har alltid fått lov til dette. Dyrene blir stellt,har rent vann og mat.Og de blir mosjonert. Hadde dyrene vært mishandlet så ville ikke publikum fått lov til å titte i stallene utenom forestillingene.

Skrevet

Du snakke rom å lure seg selv. En ting er hvordan dyrene har det på selve sirkuset (det er ikke ok det heller), men noe hekt annet er torturen de blir utsatt for under trening. At du synes det er greit å betale for å opprettholde en industri som torturerer dyr for fornøyelsens skyld sier en hel del om deg som menneske. Verdisynet ditt er skrudd.

Skrevet

Men innekatt i blokk er helt greit?

Eller alle omplasseringskatter hos dyrebeskyttelsen.Som kanskje aldri får løpe i gresset?

Og alle i norge som har hund/hest/katt osv er fantastiske trenere som aldri banker dyret sitt?

Men joda,det er nok meg som lurer meg selv:-P

Skrevet

Er du ikke intelligent nok til å forstå forskjellen på daglige elektriske støt og en katt som bor i en leilighet?

Skrevet

Jepp - de av oss som er glade i dyr går ikke på sirkus.

Skrevet

Du vet at norske melkekyr får daglige eletriske støt?

11:26

Skrevet

Og du vet at sirkusdyr blir torturert for ren og skjær underholdning? Ser du virkelig ikke forskjellen?

Skrevet

Jeg syns ikke dyremishandling er greit uansett formål.

Men det er tydlig greit for deg så lenge det kommer deg til gode.

Skrevet

Jeg boikotter sirkus, har ikke dyr og er vegetarianer. Jeg hverken drikker eller spiser melkeprodukter.

Jeg mener alikevel det er en STOOOOR forskjell på innekatter (som jeg ikke ser på som tortur), og store sirkusdyr.

Du er visst ikke riktig vel bevart du, anno 11:26.

Skrevet

Enig, ville aldri lagt penger i en sånn tragedie!

Skrevet

Jøss, for en ekkel form for hersketeknikk du bruker, 12:29. Det er lov å være snill mot mennesker og, vet du!

Skrevet

Det med innekatt var ment som ett motargument til de som syns det er dyreplageri å ta dyrene fra sitt naturlige område.

Det er ingenting naturlig med en innekatt. Det sier til og med vetrinærer.

Og man kan levere en kattunge til dyrebeskyttelsen. Om de ikke får solgt/omplassert den så kan den da være i buret sitt til den dør 15 år gammel. Uten å noengang kjenne gress under potene sine.

Jeg tror ikke man får bedre forhold for dyr i fangenskap ved å boikotte.Da hadde jeg gjort det.

Elefantene til Arnardo har det renere i båsen,får bedre høy og mer mosjon enn flere hester jeg vet om.Desverre.

Og jo,jeg er riktig vel bevart selv om jeg ikke deler din mening:-P

Skrevet

Er veldig glad i dyr, og tar likevel ungene med meg på sirkus, åpen gård og andre steder det er dyr. Mulig noen dyr får dårlig behandling på sirkus, samtidig syns jeg det er verre med mink i bur for pelsens skyld. Men har du først en mink i bur, eller en elefant på sirkus er det ikke bare å slippe dem løs, og tenke at problemet er løst.

Skrevet

Nei, trenden går ikke den veien bare fordi ett cirkus har suksess med det. De har holdt på i mange år, og hvor mange andre suksesser finnes det innen denne genren? Ikke fan av dyr og cirkus selv, men jeg tror ikke verden er på vei mot et bedre sted, nei...

Skrevet

Jeg må innrømme at det sjokkerer meg når dyrevern grupper slipper "fri" mink og rev. De stakkars dyrene sulter ihjel,blir spist av andre ville dyr eller blir påkjørt. De har det nok bedre i burene sine.

Men,jeg er enig i at vi må ha strenge regler og hyppige inspeksjoner slik at dyrenes vel og ve blir ivaretatt!

Skrevet

Fy søren så dum du er, 11:26.

"Jeg tror ikke man får bedre forholdfor dyr i fangeskap ved å boikotte. Da hadde jeg gjort det".

Hvorfor tror du flere og flere sirkus med dyrehold går konkurs da? Hvorfor tror du at nysirkus er på full fart frem, der det kun er mennesker som opptrer?

Det er klart at ved å rette fokus på dyremishandling hjelper. Det er blant annet mange pelsfarmer som har blitt lagt ned etter det er blitt satt fokus mot uværdige forhold for mink.

NOAH gjør en fantastisk jobb med å sette søkelys på dyremishandling. Hvordan skal man ellers få bukt med problemet? Det er som med barn. De som ikke kan snakke selv må man hjelpe for å bli hørt.

Jeg råder deg til å lese litt om arbeidet til NOAH. Kanskje du klarer å utvide horisonten din litt.

Jeg betaler for faen kke for å se torturerte elefanter gå på to ben i manesjen. Like lite som jeg betaler for å være vitne til at andre dyr blir mishandlet og trturert.

Hvis du synes det er greit å ta med barna dine på sirkus og gladelig betaler penger for det, så er det din sak.

Men kom ikke trekkende med uverdige forhold for innekatter når du slv sitter der på tribunen og spiser popcrnet ditt.

Du vet ikke hva du snakker om.

11:29

Skrevet

12:29 skulle det være.

Skrevet

Huff, jeg begynner å lure på om du rett og slett er et forumtroll. Eller så er du usansynlig dum....

"Minken har det bedre i burene sine..."

Huff, kan du ikke få hjelp et sted snart, 11:26

Skrevet

Jeg og barna går på sirkus hvert eneste år. Arnardo.

Og hadde det ikke vært for dyrene ville vi nok kjedet oss ihjel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...