Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #1 Del Skrevet 14. mai 2010 Noen er som har tatt det? Noen ide om det er mulighet til å få noe beroligende før de setter i gang? Lystgass evt? Jeg svimer av av blodprøver så har ikke mye lyst til å se nåla gå rett inn i magen altså, men det er eneste vei til baby så jeg SKAL. Jeg tror også vi kan velge hvor vi vil dra for å ta prøven, Trondheim eller Oslo. Noen erfaringer? Hvor har de mest rutine? Prøven skal uansett analyseres på Ullevål så tenker det kanskje er mest naturlig å dra dit. Er det noen som får vite kjønn når de får resultat på testen? Jeg tror de kan gi oss svar på den viktige testen allerede etter en ukes tid, altså innen 12 uker, og hvis fosteret er friskt, hadde det jo vært fint å vite kjønn allerede da... (Om noen skulle lure, har 25% sannsynlighet for å føde barn med alvorlig organsvikt, og det skal vi få hjelp til å unngå) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141856588-morkakepr%C3%B8ve/
Gjest Skrevet 15. mai 2010 #2 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg har tatt morkakeprøve på Rikshospitalet i Oslo. Bor i osloområdet, og fikk beskjed om at i Oslo tas prøven på riksen og analyseres på ullevål. (1-2 personer der som jobber med dette, slik at du vet du får noen med kontroll over hvordan det utføres:) ) Det med beroligende vet jeg ikke noe om, fikk ikke noe tilbud og spurte heller ikke. Jeg fikk en sprøyte med lokalbedøvelse før de satte nåla i morkaka. Det var ubehagelig, men ikke direkte vondt. Det gikk nesten to uker før jeg fikk en tlf med beskjed om at babyen er frisk, og spørsmål om jeg ville vite kjønn. (og det ville jeg:) ) Fikk et brev et par uker etter dette, kun en enkel setning om at babyens kromosomer er normale. Lykke til med prøvetaging. Det blir såååå mye lettere å være gravid når man vet at barnet er ok:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141856588-morkakepr%C3%B8ve/#findComment-141857015
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå