Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Drakk en halvliter øl istad, tok siste slurken ca 22.00. Kom hjem for ca et kvarter siden, og ammet babyen. Altså en drøy time etter at jeg hadde drukket ferdig halvliteren. Fullstendig forkastelig eller innenfor det akseptable? Har aldri før vært i nærheten av å amme etter å ha drukket alkohol (før etter maaange timer), men ikveld gikk det visst skeis. Teite meg som tok den halvliteren! Personlig liker jeg det med andre ord dårlig..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Spør du om dette her inne, blir du satt i gapestokken til spott og spe, og ansett som en av tidenes dårligste mødre. Barnevernet blir sikkert nevnt gjentatte ganger. Barnet ditt blir sikkert merket for livet pga denne halvliteren, så jeg håper den smakte... (Det er forresten kjempelite av den halvliteren som går i morsmelka, og jeg ville heller googlet litt på nettet og funnet seriøs litteratur på området enn å spørre her inne..) Vær klar for å bli hudflettet :-)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Jeg syns det er fullstendig akseptabelt. Etter å ha drukket en enhet alkohol bør man vente 2-3 timer for å være sikker på at alkoholen er helt ute av melka. Når du da har ventet i nesten halvannen time, er det ikke mye akohol igjen i melka. Babyen din tar neppe skade av dette, med mindre det skjer ofte. )
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Hjelpes... Drikk uten å få noe særlig promille, og du kan helt greit amme. Barnet får promille av din promille, dvs next to nothing!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Jeg googla dette, og fant ut at man har en promille på ca 0,3 en time etter at du har drukket en alkoholenhet. Siden melka får samme alkoholinnhold som blodet, drikker med andre ord babyen en/noen få desiliter melk med 0,3 promille alkohol. Til sammenligning drakk du en halv liter, altså 5 desiliter øl med 4,5 % (ikke promille!) alkohol. Hvor stor innvirkning tror du da melk med 0,3 PROMILLE (ikke prosent!) alkohol har? Baby eller ei? You do the math..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå