Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Prøver å få en kveldsrutine (8 uker), men har ikke lykkes ennå... Lurer derfor litt på hvordan det ser ut hos dere! Når er siste lur og hvor lang er den? Når er siste måltid? Hvordan er rekkefølgen på kveldsrutinen deres? Hvor lenge sover babyen før det våkner igjen? Takker for alle svar :-)
ღMadame_mim ღ Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 - siste lur varierer veldig. Hun bestemmer selv når hun sover på dagtid, gjør ingen forsøk på å holde henne våken eller noe sånt dersom ikke det passer utrolig dårlig der og da. f.eks dersom vi straks skal hjem fra besøk osv. - siste måltid er ca kl 21.00-22.00. Hun er som regel i seng kl 22.00. - bader henne, tar på ren bleie og så koser litt før vi tar på pysjen. Får siste måltidet enten i stua eller på rommet sitt. passer på at det ikke er sterkt lys slik at hun blir trøtt når hun får mat. Gir nattanuss og legger henne i senga si. - Hun har i den siste uka nattavvent seg selv så hun våkner faktisk ikke før 07.30- 08.00!!! Før det har hun våknet ca kl 05.00 for så å sove til ca 09.00. Jenta mi er 8 uker :-)
Lilleleen Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Siste lur er som regel i 16-17 tiden. Det spørs helt på hva vi gjør og hvordan formen hans er. Siste måltid er i 19.30-20.00 tiden. Da får han mme. Først får han ny bleie og pysj, så spiser han. Så legger vi han i senga, synger natta sanger, sier god natt og går ut. Som regel sover han til 06 tiden.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Vesla sover siste blunden 17 og 18. Sover da 30-60 min. Legger seg for natta ca 19.30. Har ingen faste rutiner ennå, men etterhvert blir det bading med storesøster og kos på fanget/pupp mens storesøster leser bok. Hun spiser siste puppen når hun legger seg og sover til ca 04-05, da får hun en pupp igjen. Står opp ca 07.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 sover MELLOM 17 og 18 skulle det stå
Pus og Olivia Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Vår jente er straks 4 mnd og har siste lur rundt 17 tiden. Sover da alt fra 20 min til 40 min. Om denne hoppes over blir det slitsomt å legge henne! Jeg har også gått små turer med henne på denne tiden for å få noen minutter med søvn innen kveldsrutiner. Hjelper mye! Kl 18:30 er det mat (pupp) Spiser sjelden mer en 5 min. Så er det bading og kos med far før hun igjen får flaske på soverommet (mm) spiser da ca 100ml før det er godnatt sang og godnatt kl 19:30. I det siste våkner hun mye, men tror det handler om tenner eller vokseperiode. Men hun sover uansett sjelden lenger en 06:00.
filifjongs Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Poden her er 8 uker. Han sover gjerne en times dupp i 18-19-tida. Deretter har han døgnet lengste våkenperiode. Starter kveldsstell kl. 20 eller deromkring, og så er han gjerne med på lesing med storesøsknene etter tur. Ammer litt pø om pø mens vi leser. Ca 21 roer vi helt ned med en sang eller to, og så legges han i vugga si. Enten sovner han veldig greit, eller så bæsjer han, og må tas opp igjen for bleieskift og påtår. Han tar altså natta mellom 21 og 22 en plass, avhengig av om bleien må skiftes igjen eller ikke. Han sover til mellom 3-5 en plass, får pupp og sover videre til i 7-8-tida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå