Gå til innhold

Wow.. løpesykkel/balansesykkel er kanskje ikke så dumt? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig at det er veldig bra, men det ser merkelig ut...

Skrevet

Er ikke så opptatt av om det ser lurt eller dumt ut, men det er veldig kult. Vi ga sønnen vår i 2-årsgave og han blei ganske stødig veldig fort og liker den veldig godt. Han har en 3-hjulssykkel stående også, men den er ikke i bruk... En veldig positiv ting med løpesykkel kontra 3-hjuls er at han ikke plutselig kan fyke utfor bakker uten kontroll.. Han trener hele tida opp sin balanse og kontroll over sykkelen før farten øker. Med en 3-hjulssykkel så er det bare å sette seg på og fyke av gårde den retningen veien heller... Jeg syns også det ser ut som de faller styggere når en 3-hjulssykkel velter.

• 2 uker senere...
Skrevet

Løpesykkel er genialt!

Skrevet

Det er superlurt.

Her i huset er det ikke støttehjul. Minsten har trehjulsykkel og løpesykkel. Tråsykkel i passe str står klar, men han får vente med å bruke den til han mestrer å sykle på ordentlig uten støttehjul.

• 1 måned senere...
Skrevet

Me har 2 sånne i barnehagen eg jobbe, og dei syklane ligg nesten aldri i fred..kjempepopulære, og ungane får veldig god balanse på dei :)

Skrevet

Vi har slik sykkel og de er verdt pengene for å si det slik, vi fikk kjøpt vår ekstremt billig men hadde glatt betalt tusen kroner for en slik nå som jeg vet hvor glad ungene er i den.

Hun ene lærte å sykle når hun var 5år, da hadde vi nesten akkurat fått den. Det tok noen få uker fra hun fikk den til hun takletsykkel uten støttehjul.

Hun andre syklet på to-hjul når hun var 4år.

Mitt tantebarn syklet på 2-hjul når han var 3år. Fra å ha null balanse på to-hjulssykkel før sommeren, satte han seg på søskenbarnas sykkel og syklet alene i løpet av sommeren.

De ser rare ut, men ungene liker de veldig godt. mi ene jente som er7år nå bruker den litt enda, hun syns den er så gøy, men hun begynner å bli litt lang for den. De andre ungene bruker den enda masse, og utrolig stor fart man faktisk kan få med den.

Skrevet

Vurderer også å kjøpe en slik til jenta vår som fyller tre nå om noen dager. Men hun er uhyre lat her hjemme (håper ikke hun er like lat i bh) - på trehjulssykkel nekter hun å sykle dersom det er ca 1% stigning.....:-) Så vet ikke om hun kommer til å bruke løpesykkelen? Vi bor i et område uten så mange kjekke flate strekninger, mest oppover og nedoverbakke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...