Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Jeg er ikke rasist, men 17 mai er jo som alle vet norges nasjonaldag. Jeg mener kun norske flagg. Her i byen går muslimene i lange tog en eller annen dato som de feirer, og det har jeg ingenting i mot. De kan feire det på dagen sin!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Er det en aktuell problemstilling? Det er jo selvsagt at vi bruker norskt flagg på norges dag. Andre flagg ka brukes på andre lands nasjonaldag. Jeg blir nok ikke sur om noen velger å bruke svenskt eller israelsk, men tenker nok at de har misforstått litt dersom det skulle skje:)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 KUN Norske flagg på 17mai! Ferdig med den saken!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 det er en endeløs debatt det. Kun norske flagg!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Hvært diskutert i media flere ganger. Skulle det være lov med det samiske flagget. Andre nasjoner osv.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Kun det norske (og det samiske, det er en del av norge) flagget på 17 mai!! Alle de andre landene har sin egen nasjonaldag så da får de heller stå å vifte med flaggene sine da!!!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Jeg synes vi skulle bruke det hvite flagget!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 Kun hvite hansker. Til å daske hverandre i fjeset med. For å utfordre til duell.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 Jeg skjønner ikke helt poenget med andre flagg i toget jeg da. Det er jo Norge som feires. Men så lenge jeg får is så spiller det ingen trille.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #10 Skrevet 14. mai 2010 Syns det er så rart at dette er en diskusjon som må tas opp hvert bidige år.. Det er vel ingen som sier "Ja alle flagg skal med i 17. mai toget"??! Om naboen ved siden av som er halvt portugisiske setter opp det portugisiske flagget på 17. mai så tolker jeg det som heder og ære for vårt land og at de er stolte Portugisere i Norge.. Å skape en sånn debatt hvert bidige årfører til at folk som vil provosere, og frp politikere lager forbud.. Er det det vi er ute etter? Selv så flagger vi både med homoflagget og det norske flagget på 17. mai. Hvorfor bruke så mye tid og engasjement på dette? Er det et stort problem i deres hjembygd? Har du personlig blitt berørt av andre flagg på 17. mai?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #11 Skrevet 14. mai 2010 Det er vel bare fint med andres flagg i toget, det viser vel bare at folk fra andre land er med å feirer dagen vår. Syns det er bra jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #13 Skrevet 15. mai 2010 Jeg akter å gå med sjørøverflagg på 17 mai.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #14 Skrevet 15. mai 2010 Flagg kan også brukes som en hilsen. Hvis for eksempel min tyske svigermor hadde vinket til toget med sitt flagg ville det vært for å hilse, som en gjest. Jeg synes også det er hyggelig at ambasader ol flagger med sine flagg denne dagen ( de flagger kansje hver dag?). Jeg blir ikke fornærmet eller stødt om noen velger å gå med andre flagg enn det norske, men jeg synes det er synd om folk som bor her ikke føler seg inkludert nok til at det er naturlig for dem å bruke det norske flagget.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #15 Skrevet 15. mai 2010 I barnetoget i Stavanger går for eksempel de internasjonale skolene med flagg fra andre land. Jeg synes baredet er flott at de vil være med og feire nasjonaldagen vår og vise hvor de kommer fra samtidig.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 15. mai 2010 #16 Skrevet 15. mai 2010 Vi har samisk og norsk flagg på 17.mai.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #17 Skrevet 15. mai 2010 Jeg synes det blir tullete å gå med andre flagg på nasjonaldagen. Er jo Det samme som å synge bursdagssangen for Fredrik når Ole har bursdag, for Ole må jo føle seg inkludert... Spiller ingen trille at Ole har sin egen bursdag.
Gjest ->>- Skrevet 15. mai 2010 #18 Skrevet 15. mai 2010 Flaks at det ikke er så mange som veiver med muslimflagget, da.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #19 Skrevet 15. mai 2010 Absolutt bare norske flagg på nasjonaldagen vår...det er jo landets dag ikke alle sin individuelle dag! Kan jo like gjerne drite i hele 17 mai da hvis alle skal feire dagen med sitt flagg... Akkurat den dagen er vår normenn sin...uansett hudfarge,men norskt flagg!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #20 Skrevet 15. mai 2010 Har muslimene egen dag? Hmm, det var nytt. Syns det er flott med mange flagg i toget. Hvorfor være så jævla gnitne og kjipe, FrP-folk?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #21 Skrevet 15. mai 2010 Jeg er SV'er, men jeg ser ikke poenget med å ha svenskt eller pakistansk flagg i toget. Det er Norges nasjonaldag, ikke alle andres. Jeg blir ikke provosert, men synes det er misforstått integrering, og minimalisering av nasjonaldagens verdi i et forsøk på å ikke såre noen. Jeg tipper på at norskamerikanerne ikke veiver med norske flagg 4. juli. De er stolte over å være amerikanere. 7. mai derimot, tar de frem norske flagg, for DA viser de sin stolthet over det norske. Alt til sin tid.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #23 Skrevet 15. mai 2010 En trenger ikke være Frp er for å være for norske flagg på 17 mai. Jeg er også SV, men synes at når det er den norske nasjonaldagen, skal flaggene være norske. Svenskene kan gjerne feire sverige sin dag i norge, men da kan de gå i tog 6.juni (som jeg tror er deres dag) Samisk nasjonaldag er i februar - så feir da, og er du iraker så er det sikkert en dag du kan feire landet ditt der også. Det er norges nasjonaldag de feirer. Det var de som ble selvstendige 17 mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå