Gå til innhold

Morkakesvikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet noe ang morkakesvikt. Merker man det selv? JM sa til meg i dag at jeg måtte være obs, og følge nøye med på bevegelser til bebin nå på slutten for at morkaken er sliten. Blir jo hel stresset jeg... Håper noen kan svare på dette :) Takk

Fortsetter under...

Skrevet

for en teit ting av JM og si :(

Ja, greit morkaka blir sliten på slutten, men er snakk om 0,0ettellerannet% sjanse for at noe skal skje :)

Bare gjør som du alltid har gjort, følg med på spark/dult, og er du bekymret en dag så ringer du føden :)

ikke tenk noe over morkakesvikt, kjente jeg blei irritert når jm hadde sagt noe sånt til en høygravid kvinne :)

Skrevet

Dette er jo ikke noe som vanligvis nevnes som en aktuell problemstilling før man er laaangt over termin og er grunnen til at de setter deg i gang om du går 2 uker over. Så lenge du kjenner liv hver dag, som alle gravide etter uke 25 må, så er alt fint. Ikke bekymre deg om dette før evt overtidskontroll på sykehuset:)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Ho JM er vikar, og jeg føler ho har bekymret meg gjennom hele svangerskapet (hvertfall 3 siste mnd) Jeg har blitt sendt på 3 glukose bel alle har vært negative. To ekstra UL grunnet engstelse for at det er for mye fostervann og stor sf mål. (siste gang sa legen at det faktisk heller var for lite enn for mye vann, og at bebin er ca 3 kg i uke 36+4) så jeg har vært MYE bekymret. Og i dag sier ho at jeg må være obs...Jeg håper jeg kommer meg over målstreken med ei frisk lita tulle om ikke lenge! Må ærlig si at trua og mote har sviktet noen ganger. Jeg er utrolig heldig som har en god kjæreste som kan holde om meg, og si at alt helt sikkert er bra med bebin. Så det er på overtid man kan være obs på det da, og ikke før termin :) Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...