Gå til innhold

Fant en flått i huden på brystet på min sønn på 6 år, hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk fjernet den (tok den vekk med hånda før jeg leste at jeg egentlig sku brukt pinsett...), den rørte på seg når jeg fikk den ut av huden. Kjentes ut som rur/skorpe.

Jeg kjenner ikke til dette, har nettopp flyttet til vestlandet, hadde så vidt hørt om det!

Hva bør jeg gjøre? Han er i fin form

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel egentlig ikke annet å gjøre enn å følge med på stedet der han ble bitt. Om det kommer en rød ring rundt bittet skal man oppsøke lege (tror jeg). Søk på goggle, så får du sikre svar.

Skrevet

bare hold et øye med ham :) Mest sannsynlig vil det ikke skje noenting som helst, emn vær obs på den røde ringen som annie over her sier :) Ring legevakta hvis du er bekymret. Det er som regel de med nedsatt immunforsvar som blir kraftig syke av flottbitt med borrelia, men langt fra alle flått bærer borelia :)

Skrevet

Dritten med flått er jo at det kan ta 20 år før den slår deg ut...

Veldig viktig å "skru" den ut, da hodet MÅ fjernes !! Du ser om det står igjen.. Desinfisér og følg med. Ringen kommer event. innen noen dager, men dette er sjeldent !!

Skrevet

Har hatt flått på meg flere ganger, og det har gått bra. Ingen utslett.

Observer stedet der flåtten satt sånn som de sier over her. Det kan ta inntil noen uker før utslettet dukker opp hvis flåtten er bærer av borelia. Dersom det skulle komme utslett - dra til lege. Sønnen din vil da i tilfelle få antibiotika.

Skrevet

Flåtten har ikke gjenger, så det går fint å bare dra den ut. Om det sitter noe igjen så kommer det ut av seg selv. Legg evt litt bacimycinsalve på. Evt utslett kan dukke opp i løpet av de neste to ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...