hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Synes generelt mine foreldre har veldig lite interesse for jenta mi. De elsker henne og er super engasjert nå hun er der, men de mangler initiativ til å treffe henne. Hun har vært hos de 2 1/2 år og hittil i år har de hatt henne 1 hel helg (julegave fra mannen min: storbyhelg, jeg spurte) 2 dager i påsken hvor jeg spurte da også. I tillegg har de kanskje sett henne 1 til 2 timer iforbindelse med bursdager o.l i løpet av året. Synes det er så utrolig trist at de ikke spør om hun vil komme på besøk. De bor 20 min unna med bil.Er dette vanlig, eller hva er vanlig med besøk av besteforeldre?
....mammatilto... :))) Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 foreldrene mine ser jenta vår ca 2helger i mnd og de bor 30mil unna oss:-)) De kjører gladelig hit for og sitte barnevakt,komme på besøk etc....
lille sprelle Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Bestefar - 2-3 ganger i uka, Bestemor 1-2 ganger i uka Den andre bestemoren 1-2 ganger i uka. Den siste bestefaren ca 1 gang i uka. Besteforeldrene er gift med den de giftet seg med før vi foreldrene ble født, men litt forskjellig ifht når de har anledning ifht jobb/pensjonist-tilværelse. Det er bare å spørre, så stiller de opp så sant de kan, og det gjør de som regel.
Verbena Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Mine foreldre bor 100mil fra oss å ser gutta når vi eller de har mulighet til å dra en av veiene. Blir vel en 3-4ganger i året, men da blir det å 5-20dager sammenhengende. Fra september når minstemann er kommet seg over den magiske 5årsgrensa så vil de gjerne at gutta skal ta fly alene for å komme på besøk i skolensferier (høst,vinter, påskeferie). De snakker med mormor i telefonen ca 2ganger i mnd minst. Farmor og mannen hennes ser de ca like ofte (de bor ca110mil herfra), men ikke over like mange dager som mine. De hører vi heler ikke noe fra om det ikke er noe ekstremt spesielt. Jeg sender meldinger innimellom om det har skjedd noe som jeg føler at de som besteforeldre kanskje vil vite, som at yngstemann nå får briller. Fikk en hel setning til svar! Ikke overengasjerte, men de bryr seg når gutta er der på besøk. Foreldrene til samboeren min(bonus besteforeldrene) bor ca 5minutters kjøring fra oss og de ser vi minst en gang annenhver uke. Gjerne oftere om man får det til innimellom jobb å alt annet styr!
ormeynglet Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Tja, farmor har sett de to største, hun største en gang og hun nest største to ganger. Har ikke sett de to minste. Min mor har hatt min største på besøk alene 3 ganger, sett de 3 største kanskje 3 ganger i året. Minstemor har hun sett en gang når hun var 2 dager (hun er nå 7 mnd). Min far kommer på besøk når han kan (kanskje 4-5 ganger i året) og har hatt min største på besøk alene 1 gang. Vi er vel ikke akkurat de heldigste når det kommer til besteforeldre;)
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2010 Det var det jeg tenkte. Har vel egentlig grunn til å være litt skuffa da. Det toppet seg i dag da det nok en gang ikke passet helt. Synd de har så lett for å si nei, det passer ikke - men de tar aldri initiativ når det passer for dem heller.
second_time Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Det er ikke så lett å forsone seg med besteforeldre som ikke svarer til forventningene vi har til dem. Jeg har liten kontakt med min far, så derfor har barna et ikke eksisterende forhold til han. Tror det er helt greit for han. Mammaen min har passet den eldste på 5 år kanskje 3-4 ganger siden han ble født. Hun har vært på besøk hjemme hos oss kanskje 5 ganger på disse årene. Hun bor 2 timers biltur fra oss. Hun er kjærlig og god med barnabarna når hun først ser dem. Tror hun opplever at den kontakten hun har med oss i dag er tilstrekkelig. Litt sårt har det til tider vært... men jeg har funnet min vei med det. Rart egentlig at går ann egentlig... Jeg vil jo bli helt tussete etter barnebarna mine når jeg blir bestemor :0)
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2010 ja, det er vel det de tenker her også: De har tilstrekkelig kontakt. Synd den vesle jenta mi har en annen oppfatning. Jeg får vel bare innfinne meg med det jeg også... synes det er sårt, men kan jo ikke prakke henne på folk eller.
Fire småtroll Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 Jeg er eldst i en søskenflokk på fire med stor spredning i alder, jeg er 15 år eldre enn min yngste søster. Da jeg fikk mitt første barn var mamma nettopp kommet til en fase av livet hvor hun på impuls kunne ta et glass vin på verandaen til naboen eller gå på kino uten å skaffe barnevakt selv. Selvfølgelig er hun ikke interesert i å bruke helgene sine på å passe mine barn... Jeg trodde også at det ville bli fint med en ung mormor, men må jo også innrømme at jeg skjønner at hun med jobb, mann og et sosialt liv har nok å fylle tiden sin med. Hun er ferdig med småbarnfasen hun. Hun er selvfølgelig veldig glad i ungene, og hun sier aldri nei til å passe om jeg skal på et foreldremøte samme dag som mannen må jobbe e.l. Men hun har aldri hatt de på overnatting og jeg tror hun har bedt de komme på besøk to eller tre ganger. Så jeg kan ikke si jeg har mye avlastning. Ungene ser sine besteforeldre på farsiden hver uke, men de er 80 år og sykelige så de kan ikke passe noe særlig. Min mamma ser de kanskje hver andre til tredje uke. Alle sammen bor mindre enn 10 min unna.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mai 2010 #10 Skrevet 14. mai 2010 Mine foreldre bor ca 20 min unna med bil- ca 1 gang i uka. Hans foreldre bor på vestlandet (vi på østlandet)- et par ganger i året
tomat15 Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Farmor og farfar har ungene lite kontakt med. De har aldri passet dem. Noe av grunnen er at farmor bor relativt langt unna, farfar bor i samme by, men min mann har lite kontakt med dem. Mine forledre derimot bor 5 minutter unna med bil. Jeg er veldig nært knyttet til dem og har alltid fra før jeg fikk barn sett dem minst en gang i uka. Det har vi videreført med barna også. De ser bestemor og bestefar minst en gang i uka og gjerne mer. Mine foreldre passer ofte, både på eget initsiativ og når vi trenger det. De henter i bhg og kan ha de over natten på ukedager dersom det trengs. Mannen jobber skift, så derfor hender det vi trenger hjelp i ukedagene. De stiller ofte opp på planleggingsdager dersom mannen ikke har fri i sin turnus, men bestemoren som også jobber turnus har fri. Bestefar kan gjerne jobbe en kortere dag dersom vi trenger hjelp. Har fantastiske tanter og onkler også som passer, henter og tar med ungene på masse moro. Vet vi er utrolig heldige som har et godt og tett nettverk rundt oss med folk som er glade i og stiller masse opp for barna våre.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 15. mai 2010 #12 Skrevet 15. mai 2010 Han er veldig ofte hos mamma og pappa.. Ikke nødvendigvis overnatting hver gang, men de har han gjerne noen timer innimellom.. Og på overnatting innimellom.. Er også der mye på besøk, og de er her mye på besøk.. (20 min kjøretur til dem) Svigers besøker vi som regel 1 gang pr uke om det passer sånn.. De passer han innimellom om vi skal noe, men det er sjeldent.. De ønsker ikke ha han på overnatting enda, før han blir større.. (15 min kjøretur til dem)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå