Makko med to små gutter Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Mini blir lettere hysterisk når vi skal vaske hår, og nekter å bade mange dager i etterkant....Det neste badet sitter han som regel på "stolen" i dusjen, og blir kun våt på beina. Så nå har mor satt igang treningsplan! I går tullet vi bare med å sprute vann rundt på kroppen. I dag var jeg mer systematisk, utstyrt med rosiner. Han måtte putte fjeset (først bare nesa) i strålen for å få en rosin, og ble ganske flink. Noen fler som har prøvd å trene ungene til å hodet under dusjen?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Her ble flisa også lettere hysterisk ved hårvasken før, men så begynte jeg å bruke en klut til skyllinga istedet for dusjen, og det funker ypperlig! (altså jeg dynker kluten godt med vann og liksom drar shampoen ut av håret m den klissvåte kluten- går så det griner, men uten at HUN griner;)
Nagilimia Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Her var det ikke lettere hysterisk, men skikkelig panikk: Starta med å vaske håret under drømmehagen i STUA, hadde håndkle rundt halsen hans, Skyldte med klut. Synes det var så trist at badinga skulle bli ett mareritt. Etterpå flytta vi oss til badet, men rørte ikke håret i badekaret. Har jobbet med funksjonshemmede tidliger, og er vant til at det kan ta et år før man får disse barna til å feks pusse tennene, så tenkte tålmodighet var tingen, trene trene trene. Dusjen er en skummelgreie som han får leke med så lenge. Vi er ikke der enda at jeg vil ta den over hodet hans. Forrige bad så løsna det så mye, han begynte å leke med dusjhode som det kom bittelitt vann ut av når han dyppa den ned i vannet. Helt uten at det var meninga fra min side, og når jeg skulle ta den fra han så fikk jeg den ikke. Han som har rygga unna når jeg har villet han skulle leke med den Ble tipset om å dra han med i basseng/badeland og ha det moro der med plasking osv. nå plasker vi her hjemme og utrolig deilig når det løsner.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 har dusja henne fra hun var en neve stor så hun har hele veien vært vant til å få håret skylt og vann i ansiktet. Tror trikset er å begynne tidlig.
Makko med to små gutter Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2010 Å begynne tidelig har ikke hjulpet her! Gutten ELSKER å bade! Har gått på babysvømming siden han var 6uker og han kan holde seg flytende ("svømmende") noen meter. Men hårvasken ble skikkelig ille etter at han ble 15-16mnd... Men skal prøve å vaske med klut når vi må vaske håret når vi "trener" :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå