Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Hvis jeg vil at min datter (nå 8 uker) skal undersøkes av en fastlege og få en helseattest, kan jeg bare ta henne med til min egen lege da? Min lege har ingen ledige plasser, så jeg kan ikke selv skaffe plass til min datter over Internett.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Datteren din får automatisk samme fastlege som deg.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Ok! Har de allerede personnr hennes, eller ringer jeg og oppgir det?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Du må oppgi det. Papirer sendt fra fødeavdelingen har ikke barnets personnr. papierer fra folkeregistert går ikke automatisk til din fastlege.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Min mann har allerede time hos sin lege 7.juni. Er det mulig at vi kan ta henne med til denne legen for en rask undersøkelse, og mulig godskriving av helsetilstanden? Har mannen min sin lege mulighet til å skrive en attest?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Det må bestilles egen time til barnet, eventuelt at det bestilles en dobbeltime hvis mamma allerede har time. Når faren har time, kan ikke dette gjøres da barnet automatisk får mors fastlege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå