Gå til innhold

Leggetider og rutiner 17.mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vanlig arbeidsdag tirsdag, hvordan påvirker det feiringen?

Vi er rutinefreak og leggetiden blir ikke utsatt. Hvordan lager jeg en firkant på pc'n?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tipper ungene er ganske utslitt når det kommer til normal leggetid.

Vi er forøvrig ferdig med feiringen i 18 tiden tenker jeg, da er det kanskje siste isen for dagen til barne tv, så resten av kvelden som normalt.

Skrevet

Dagen starter tidlig og vi går hjem etter middag. Så det blir nok legging til ca normale tider her.

Mine går jo ikke i bhg enda, så det er ikke så viktig å være tidlig i seng.

Skrevet

Her blir det firkantet som bare det regner jeg med. Ikke noe rase ute i gata å spise godis til kl 10 her i huset nei. Det blir nok i seng til ca normal tid. Regner med at både de og vi er så slitne når vi kommer så langt at det går helt greit.

Skrevet

Vet ikke hvordan man lager firkant..hvis det var det du lurte på?

Vi er ikke rutine freaker i det hele tatt. Barna får legge seg senere hver helg. Så barna er enda oppe, og sover litt lenger om morgenen, så 17.mai må vi jo opp tidlig og holde det gående hele dagen. Regner med de kommer seg gansge så tidlig i seng om kvelden, om men ikke akkurat så tidlig så vanlige dager..

Er det noen grunn til du kaller deg selv for rutinefreak? Og hvorfor er du i så tilfelle det?

Skrevet

Inntrykket mitt av dere andre er at dere ikke er så nøye på leggetider i ferier og slikt og i det perspektivet er vi/jeg rutinefreaker. Her kjører vi samme leggerutiner året rundt med unntak av st.Hans-aften og Nyttårsaften (sistnevnte kun for eldstemann). Hvorfor? Jo, fordi det fungerer best for ungene.

Skrevet

Ja ikke meningen å være frekk å spørre. Jeg har mange venninner som også er veldig nøye med leggetider, mens andre som meg ikke er så nøye.. Mine barn er aldri sure en dag etter med lite søvn, kanskje litt yngste, men vi passer på at hun får mer søvn enn storebroren sin, han er en type som trenger lite søvn.. Men vi er nøye i ukedagene da til vanlig. Men de klarer fint en dag eller to med litt mindre søvn enn vanlig. De legger seg til vanlige tider neste dag uten å grine om å vil være oppe lenger..

Skrevet

Mine har heller ikke behov for å legge seg til samme tid hver kveld. Det ser jeg nå når de ikke går i bhg (sånn bare for å nevne det i alle innlegg, at de faktisk ikke går i bhg haha)

Men for å være litt seriøs så merker jeg lite forskjell på kl.19 og 20 på lillebror, uten at han er litt trøtt om kl blir 20. Storesøster kan godt være oppe til både kl.20 og 21 før øynene blir tunge og jeg merker noe dagen etterpå.

Men om de sovner i bilen på vei hjem eller det blir masse styr, ja da er jeg glad om jeg kan levere dem i bhg dagen etter eller om det er godt vær så jeg bare kan lempe dem på utsiden og slappe av i en stol =)

Skrevet

Ikke vær redd, synes ikke du er frekk i det hele tatt! Spør i vei og jeg svarer på det som passer meg.

Skrevet

Det er bra. Jeg syntes folk er gode som klarer å holde rutiner. Tror ikke jeg hadde klart det om jeg så hadde prøvd hehe.. Men så tar barna mine igjen søvn på morgenkvisten og det er jo herlig for meg som er natteravn selvhehe..Jeg synes forøvrig at 18 mai burde vært offisiel fri dag det også:)) Ha en dag å lande på etter en laange 17.mai hehe..

Skrevet

Mine legger seg til vanlig tid, dem er jo så slitne at dem ikke orker stort hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...