~sjiraff~ Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Melketannen er løs men faller neppe ut på noen uker (eller kanskje ennå lenger)... Bare la det være? Eller bør melketannen ut så fort som mulig? Sånn det ser ut nå blir jo fortennene veldig skjeve i forhold til hverandre..
mamman til to gutter Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Jeg måtte trekke den første tanna jeg mistet hos tannlegen fordi melketanna ikke var løs i det hele tatt. Om de gjør det når den foran er løs vet jeg ikke, men jeg ville tatt en telefon til tannlegen og spurt.
~sjiraff~ Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2010 Jepp, får ringe tannlegen på tirsdag. Men fortanna kan vel kanskje rette seg litt da melketanna detter ut? Nå så er den jo langt bak den andre fortanna (som er ny), og den gamle tanna får vel nå ikke noe "hjelp" til å bli løsere i og med at den nye tanna er bak?
mamman til to gutter Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Jeg tror den kan rette seg opp mye. Min tann som kom bak tror jeg kom i helt feil retning, men peker rett nedover nå som den skal og jeg har aldri hatt regulering. Tror den som vokser bak kan hjelpe tanna løsere selvom den vokser bak, men jeg er ingen tannekspert, så jeg vet ikke:-)
Vilja<3 Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Bare å la det være, den nye tannen vil hjelpe melketannen til å bli dyttet ut, så om den er ute snart så retter det seg opp.
Vilja<3 Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Så ikke at tanna var bak, da vil den muligens ikke "spise" opp røttene på melketanna slik den detter ut og da må den muligens trekkes.
~sjiraff~ Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2010 Nei, det er det jeg er litt redd for. Men samtdig er jo tanna løs da, så det kan jo hende det løser seg fint. Men det virker på snupp som om den løse tanna er mye vondere enn den forrige løse tanna var. Men tannleggen skal rådføres på tirsdag så da får vi vel svar )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå