The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 1. Hva var grunnen til det? 2. Skal du ta det igjen? Evt Vil du? Jeg tok akutt ks sist. Hadde full åpning i 2 timer med pressveer som ikke funket. Babyen kom ikke ned. Siden jeg har et digert arr på magen og skikkelig lekker slapp hud der, så tenkte jeg at da er det jo egentlig like greit å ta et snitt til. Hvorfor ødelegge seg nedentil i tillegg liksom ;-) ?
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Jeg måtte også ta keisersnitt sist...Pga dattera mi lå i seteleie og hadde mye komplikasjoner på slutten...Fordelen med keisersnitt er jo at man slepper smertene der og da...Men ulempen er smartene etterpå. I hvertfall for min del...Og det at jeg lå i full narkose, gjorde jo slik at jeg ikke fikk sett dattera mi før jeg hadde våkna opp og kommet mer til meg selv..Var jo helt i ørska... På en måte ønsker jeg å føde normalt denne gangen om jeg kan det. Blir mer personlig og en mer opplevelse. Føde normalt er jo det beste for kroppen om man kan føde normalt da...
*shira* Skrevet 15. mai 2010 #3 Skrevet 15. mai 2010 Jeg måtte ta keisersnitt sist. Pga av at jenta mi var for lita og at jeg hadde morkakesvikt. Tok ks i uke 34.. Jeg vil absolutt føde normalt nå!! Jeg hadde så mye smete etterpå, klarte ikke å gå på ei uke! Jeg vil gjerne få oppleve å føde normalt. Så jeg håper det alt går greit og jeg avslutter sv.skapet slik jeg ønsker :-)
3skjønne_vidundere<3 Skrevet 15. mai 2010 #4 Skrevet 15. mai 2010 Jeg har tatt to ks..det første var hastesnitt etter 2 døgn med masse rier uten fremgang. Da jeg hadde en del fødselsangst fra den gangen, så valgte jeg etter masse mas på sykehuset om å få ks igjen. Nå på nr 3 ønsker jeg å føde vanlig, men pga tidligere "regler" så er det automatisk ks etter 2 ks. for 3 år siden hørtes det greit ut for meg.. men jeg ønsker virkelig å føde vanlig allikevel nå...og angrer meg glugg ihjel.. Etter en samtale på sykehuset nå fikk jeg beskjed om at retningslinjene var endret. så langt kroppen min tillater en vaginal fødsel kan jeg prøve. lav terskel for snitt om noe skjer, men det er helt ok for meg. Arret du har nå er synlig likt som mitt, men ikke når man kjenner imellom. mitt er tykt og hardt. huden blir også værre etter 2 snitt. anbefaler deg å føde vanløig om det er ditt argument. lykke til.. Sorry langt innlegg;-)
cakes Skrevet 15. mai 2010 #5 Skrevet 15. mai 2010 jeg tok også ks sist, akutt ks. med full narkose og alt, så jeg var ikke våken selv. Grunnen var at hjertelyden til vesla forsvant, og når hun kom ut viste det seg at navlestrengen hadde viklet seg rundt halsen 4 ganger, og lå i tillegg i klem slik at hun ikke hadde fått noe næring inne i magen de siste ukene hun var inni der. så vi måtte være en uke på nyfødtintensiven etter fødsel også, for å få i snuppa litt næring. jeg vil for all del IKKE ta ks en gang til. det er noe av det verste jeg har vært med på tror jeg, jeg var riktignok ikke våken under selve inngrepet. men etterpå, jeg ble lenket til sengen i mange, mange timer. jeg måtte ha hjelp til å stelles, klarte knapt å ta på meg buksene selv. det første døgnet måtte jeg trilles i rullestol...også måtte jeg kreke meg frem med krykker flere dager etter det. etter riene var ikke akkurat kjempegode dem heller, og jeg fikk ikke lov til å bære eller løfte noenting på 6 uker.... det var virkelig ikke gøy å være så avhengig av andres hjelp for å klare meg. og siden vesla lå på NFI, som var i etasjen over meg, så måtte jeg jo så fort som mulig ut av senga og opp til henne slik at hun kunne få min melk i sonden og sånn. så jeg fikk ikke akkurat ro til å la såret gro heller. hun ble tatt ut kl 01.23 om natten, i 12 tiden på formiddagen var jeg oppe hos henne på NFI. våknet opp av narkosen i 7 tiden om morran, sånn ca. men jeg har 2 naturlige fødsler bak meg, før jeg tok KS, og mitt underliv er langt fra ødelagt. har kun sydd 3 sting etter fødsel, og vært oppegående relativt kort tid etter . så jeg håper for all del at jeg slipper enda et KS. naturlig fødsel er mye bedre etter min erfaring:)
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2010 Takk for alle svar dere! Wow, det er virkelig noen dramatiske historier der. Jeg heller mer mot å føde nå. Fy f som jeg gruer meg :-). Men det høres ut som om underlivsskadene heles bedre enn flere magesnitt.
ToSu2 Skrevet 17. mai 2010 #7 Skrevet 17. mai 2010 Jeg har en sønn på 2,5 år som ble tatt med keisersnitt. Jeg hadde vært på sykehuset i 36 timer og hadde 7 cm åpning da hjertelyden hans ble borte på toppen av riene... Jeg fikk feber, noe jordmor trodde kom pga infeksjon fordi det var så mange timer siden vannet gikk.. Derfor ble det ks. Jeg fikk epidural og spinal bedøvelse. Selve inngrepet var greitt, men det var vanskelig å komme i gang m amming når jeg lå i senga og ikke klarte å sette meg opp eller snu meg.. Etter 1 dag fikk jeg en grusom spinalhodepine. Dette skjer dessverre noen ganger etter at en får spinalbedøvelse. I 5 dager lå jeg i senga og hver gang jeg prøvde å løfte hodet kastet jeg opp. Det var helt for j.vlig å være nybakt mamma å ikke verken orke å stelle eller amme barnet mitt.. Jeg var temmelig deprimert de dagene på sykehuset. Heldigvis ble alt bedre da hodepinen forsvant! Da kom både melken og humøret og vi fikk reise hjem!!! Jeg håper virkelig jeg får føde vaginalt denne gangen!!!!!! Om jeg må ta ks vurderer jeg å be om narkose, ALDRI mer spinalbedøvelse! I tillegg blir det vanskelig å la være å løfte i 6 uker når jeg har en liten gutt fra før! Jeg har jo ikke fødd vaginalt, så kan ikke uttale meg om det er bedre\verre enn ks, men det er i det minste naturlig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå