Gå til innhold

Oslo-Trondheim med baby på 4-6 uker, flyg eller bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

hvis alt går bra har vi tenkt at reise mellom Oslo og Trondheim når jenta vår er mellom 4-6 uker. Hadde dere valgt å kjøre eller tatt bilen?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville valgt fly. Det er langt å kjøre og selv om babyen sikkert ville sovet mesteparten av veien ville det nok ikke vært en behagelig biltur likevel.

Skrevet

jeg ville definitivt ikke valgt bil (for det har jeg prøvd :P)

men hva med tog? da kan du amme når du vil og legge babyen i vogna når h*n skal sove. Når du tar fly så må babyen bæres fra innsjekk og til du har kommet fram (og det er heller ikke å anbefale)

Vi skal også fra oslo til trondheim når babyen er runt 4-6 uker gammel, og på oss blir det tog. Vi har en toåring også, og da er det veldig kjekt å ha barnevogna (vogn med ballrom og div.) på toget sånn at han får ut litt energi på reisen =) Det tar jo omtrent like lang tid å fly med all venting osv uansett..

Skrevet

Definitivt fly:)

Skrevet

Har kjørt Oslo - Stavanger med unge på ei uke uten problem. Har også flydd tilsvarende lengde siden begge ungene var bare uker gamle. Helt uproblematisk det og. Avhengig av hva du foretrekker.

Skrevet

Bil, definitivt.

Kjørt tidlig på morgenen, kl 07 og tatt dagen med et smil.

Skal selv kjøre den strekningen + 1time til når gutten min er mellom 6-8uker.

Annonse

Skrevet

Jeg ville ha flydd. De anbefaler jo kun kortere bilturer for så små barn pga ryggene deres ikke er så sterke (blir sittende delvis oppreist i en bilstol som er litt belastende). Men alt går jo selvsagt med en positiv innstilling, men da må dere ta masse pauser (tror de anbefaler hver halvtime). Tenker at det er minst krevende å fly, men det er selvsagt forskjellige preferanser.

Skrevet

Vi skal køyre frå Tr.heim til Oslo, med 3 ungar, den minste blir vel omtrent 6 veker. Dei 2 eldste er vant til å køyre langt i feriane. Vi må berre køyre når minsten er fornøgd eller søv, og stoppe når vi må det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...