Gå til innhold

Er joggesko virkelig vanlig til 17 mai antrekket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine stakkars barn går på pensko ja.

Styggeste jeg ser er joggesko og dongribukser på 17.mai.

Altfor mange foreldre synes det er bortkastet penger med å kjøpe pentøy til barna. De kjøper hverdagstøy.

Det er en dag hvor alle bør være pyntet til fest!

Skrevet

Altså, festantrekk og joggesko hører IKKE sammen. Jeg bruker sjelden å legge meg opp i hva andre kler på barna sine, men dette er faktisk noe av det styggeste jeg ser. Dersom barna skal ha på seg joggesko, så bør de heller ikke ha på seg bunad. Dersom dere ikke har råd til skikkelige sko til bunaden så trenger dere ikke kjøpe bunad heller. Da er det mye bedre at guttene heller har på seg en pen dongeribukse/sort bukse med en fin skjorte/vest til, og en fin kjole/skjørt el. til jentene. Det er svært få som bryr seg om at barna ikke er stivpyntet på 17.mai, men det er svært mange som himler med øynene når det dukker opp søte barn i fine bunader/festdrakter og JOGGESKO. Æsj.

Skrevet

Jeg synes folk bør passe seg litt for å legges seg så himla mye oppi hva andre ikler ungene sine. Javel, så har ikke "joggeskoforeldre" den samme tradijonen som deg. Og så da? Hvorfor er din "rett" riktig og ikke det DE mener?

Det er en dag som mange skal være ute i timesvis og det er da ikke det minste rart at noen ikke har råd til å kjøpe GODE pensko til 5-700 kr kun for et par dager i mai. Det går virkelig ikke an å sammenligne med pensko til voksne: de vokser faktisk ikke ut av skoene på 1-2-3.

Til orientering så går sønnen min i bunadssko når han går i vossabunaden sin.

Skrevet

Kjøper ikke pene og komfortable sko til barna kun for én dags bruk. Ingen andre dager i året de skal gå rundt i flere km iført pensko. Og neste år er skoene for små. Derfor blir det joggesko. Komfort foran match, uten tvivl!!!

Skrevet

der jeg kommer fra er 17.mai toget 4-5 km inkludert flere stopp der en må stå rolig i over en halv time.... ubrukte pensko er IKKE tingen da....

Skrevet

Å gå i finsko i skoletoget er helt uaktuelt for jenta mi.Så mye som hun klager på beina,så skal hun få på seg joggesko i toget.

Men hun skal få på seg finsko etterpå,hvis hun vil da.

Dessuten er finsko ofte vonde å gå med.

Skrevet

Hva med å nyte dagen istede for å stirre på hva slags fottøy andres unger har på og irritere seg over det.

De som syntes det er styggt får velge å la sine unger gå i pensko da. Jeg prøver ikke bestemme hva naboen skal kle sine unger i og jeg forventer at ikke de skal legge seg opp i om barna mine har pensko eller joggesko eller gummistøvler for den sags skyld.

Kan fort bli vær som gjør at støvler er tingen, men det er jo enda styggere en joggesko så uff da kan de ikke ha bunad på ?

Vet du her skal vi i både konfirmasjon og bryllup denne sommeren også og barna får ha på joggesko da også. og skal love deg at konfirmanten eller brudeparet ikke kommer til å syntes at dagen er ødelagt av det.

Jeg har ikke råd til å bruke masse penger på sko som ikke blir brukt mer en en gang eller to.

Nå håper jeg på pent og tørt vær så blir det sandaler de får på seg, ellers blir det joggesko. og er det veldig vått så blir det støvler.

Og om jentene mine så går med rosa joggesko til bunaden sin så vil de føle seg fine alikevel. Og det er barnas dag. Så jeg bryr meg svært lite om det skulle føles av andre som jeg har ødelagt dagen deres fordi de så barna mine i joggesko.

Skrevet

Ville dere selv stilt i finklær og joggesko? Hvis ikke hvorfor skal barna deres det?

Hvorfor? For at ditt barn skal være finere enn de andre vel.

Skrevet

Dere finner mye og krangle om alså.. om jeg tar på ungen min joggesko og ikke pensko så skjønner jeg ikke hva andre har med det og gjøre.. tenker faktisk på ungen min sitt beste og ikke setter på han pensko bare for og se pen ut, men heller sko som han ikke får vondt og gå i.. Tenk litt på ungen deres og ikke på deres egen ego..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...