Gå til innhold

Silikonpupper. Kan noen anbelfale klinikk for utførelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha silikon i puppene. Fordi mine ser ut som vrengte lommer. Jeg vil liksom "fylle dem opp igjen".

Er det noen her som HAR lagt inn i silikon i brystene, og som kan anbefale en klinikk? ( har lest om colosseum klinikken i Oslo, er den god? )

Kanskje dele en erfaring eller to, mtp. hvor lenge en må holde seg i ro etter operasjonen osv. ( eller må man kanskje ikke det?)

Blir veldig takknemmelig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fornebuklinikken ;)

Skrevet

Tusen takk for svar. ;) Hvordan skjer det. Bestiller man bare time, går inn til avtalt tid og så legger kirurgen inn det man ønsker seg? Eller blir man vurdert mtp inngrepsmetode? Får man anbefalt en størrelse? Får man se bilder ( data-manipulert ) om hvordan man KAN bli seende ut med den og den str?

Skrevet

Jeg brukte sikkert 4-5 år for å ta avgjørelsen og da jeg bestemte meg for å gjøre det sendte jeg en mail til dem. Hadde da allerede vært på konsultasjon hos 3 andre klinikker.

Fornebuklinikken virket for meg veldig seriøs og jeg fikk svar på alt jeg lurte på.

Da jeg som sagt tok avgjørelsen og sendte mail fikk jeg time 2 uker etterpå og synes dette var veldig brått på hehe. Jeg er en person som ikke gjør slike ting på sparket.

Jeg hadde etter å ha ammet flokken ikke mere pupper igjen hehe og ettersom jeg er nokså lita 163 og 49 kg bestemte vi oss for at jeg skulle ha det minste ( 220 )

Fikk prøve en bh med innlegg hehe veldig uvirkelig men etterpå var det veldig virkelig hihi.

VOOOONDT første ukene men etterpå må jeg bare si at det var deilig å få puppene tilbake slik de var før flokken kom.

Føler meg litt mer meg nå med en slik kropp og ikke bare en mamma om du skjønner.

Lykke til med avgjørelsen. Spør og grav!

Skrevet

Igjen, takk for ditt svar og din tid! Jeg føler skam over brystene mine slik de er nå. Og dette går jo selvsagt ut over seksuallivet, da skam er temmelig hemmende. Jeg har derfor bestemt meg for at ganske mye av min kvinnelighet sitter i puppene, og at min kvinnelighet er ganske fraværende etter 3 ammerunder. Var en grei C-cup før flokken kom, men nå henger der noen filler som blir rullet opp i en B-cup.

Er det noe man IKKE kan gjøre i en tid etter operasjonen? ( tenker da på løfting osb ) Flytter de på brystvortene? ( slik jeg har sett på TV hehe )

Blir man lenge på klinikken etter inngrepet?

Er så glad for at du svarte. Føles tryggere når man kan få positive tilbakemeldinger fra en bestemt klinikk. Da går jeg for Fornebu!

Skrevet

Har hørt masse bra om Fornebu. Jeg gikk på EuroCosmetics, og de var også veldig, veldig flinke! Fikk akkurat det resultatet jeg ville ha. (Som var at de skulle se og føles mest mulig naturlige ut etterpå)

Når du er på konsultasjon kan du snakke med sykepleier og kirurg om hvordan du vil ha det. Dersom du vil ha det mest mulig naturlig kan du f.eks legge silikonet under brystmuskelen. Da tar det lengre tid før du er helt smertefri igjen, men resultatet blir veldig bra. (Tror du må unngå tunge løft i 6-8 uker etterpå. Men mye er rett og slett fysisk umulig fordi du kjenner at det gjør vondt) Du må nok ha noen til å avlaste deg den første tiden uansett dersom du har små barn som skal løftes og slik, eller har en jobb som krever mye av deg fysisk.

Jeg fikk lagt silikonet under muskelhinnen, noe som gjorde at det tok litt kortere tid før jeg ble restituert igjen. Man kan også velge hvordan de skal legge inn silikonet på deg. Noen går igjennom armhulen eller legger snittet ved brystvorten slik at arret blir minst mulig synlig. Jeg fikk lagt snittet i folden under brystet, noe som er mest vanlig. Men da kan jo de som er litt ekstra "nær deg" se at det er et lite arr på 2-4cm der. (Arrene mine har forresten blitt veldig bleke og fine med tiden, så de er lite synlige) Du trenger ikke å flytte brystvorten med mindre du ønsker det selv pga brystløft eller fjerning av overflødig hud.

Så kan du se resultatet etter relativt kort tid, men det absolutte og endelige resultatet ser du nesten ikke før et år etter operasjonen. Da hadde brystene mine "falt på plass" og fått førligheten og symmetrien helt tilbake. Og så rett og slett ut som noen helt vanlige og naturlige pupper :)

Lykke til hva enn du bestemmer deg for. For meg gjorde det underverker med kvinnelighet og selvtilit, men her snakker vi om et virkelig katastrofeområde. Det er ikke sikkert det hjelper på samme måte for andre i liknende situasjoner.

Skrevet

haha, ja, jeg snakker selvfølgelig om katastrofe områder jeg også. Tusen takk for ditt utfyllende svar og din tid! Jeg sitter nå og leser om EuroCosmetics, disse har jeg aldri hørt om engang. Så det var jammen godt jeg turte å legge ut et spm på forumet!

Det ligger i Bergen?

Det viktigeste for meg, er at de ser naturlige ut etter operasjonen. ( kjennes de veldig annerledes ut? For deg selv? For din mann? )

Jeg er ikke ute etter Pamela Anderson badeballer, bare et påfyll kvinnelighet takk. ;)

Skrevet

Jeg har gjort det på Nobel Clinic i Oslo. Veldig fornøyd der, men har ikke noe å sammenlikne med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...