CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Kjøpte en teutonia mistral i dag. den var satt ned 30% siden det var en 2008 modell, men den var jo ikke brukt og helt ny. jeg spurte en av damene i butikken om det var noe galt med den, men det skulle det ikke være. Etter at jeg kom hjem og tok av plasten som er over håndtaket, så så jeg at det er to dype hakk i gummien på håndtaket( ikke helt gjennom gummien, men det viser veldig godt). Dette så jeg jo ikke i butikken siden plasten var på,og selgeren sa jo at det ikke var noe galt. Det er jo en "skjønnhetsfeil", og går ikke ut over noen av vognas funskjoner, men jeg Synes det var urolig kjipt, for hadde jeg visst det så hadde jeg kanskje funnet en annen istede. Kan jeg gå å klage på dette, eller er det noe jeg bare må finne meg i siden det er en gammel modell som var satt ned i pris?
Anne-B. Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Jeg hadde ikke brydd meg så veldig. Litt rart om de ikke opplyste om hva som var årsak til nedsatt pris. Uansett, syns ikke det er så mye å legge vekt på, om du ellers har fått en fin og stødig vogn til en billig penge.
Gjest Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Hadde jeg glatt klaget på. Her selges jo fjorårets modeller til nedsatt pris hele tiden, til både 30 % og 50 % rabatt. Skal ikke være noe galt med vogna for det. Er ikke sikkert de har sett under plasten de som jobber i butikken heller.
Gjest Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Dersom de hadde flere inne hadde jeg bedt om å få en annen vogn. Grunnen til at den var nedsatt var jo at det var en gammel modell, ikke at den var skadet. Du har videre lov til å reklamere på tilbudsvarer, men det er ikke bytterett på dem. Så om du hadde kommet hjem, tenkt en dag og funnet ut at nei, jeg vil ikke ha den vogna, så hadde du ikke kommet så langt. Men om det er skade på den så har du samme rettigheter som om vogna var ny. Så, om de har flere inne ville jeg byttet i en annen likedan, om det var siste vogna tror jeg ikke jeg hadde brydd meg noe særlig.
Gjest Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Fytterakkern det andre avsnittet ble dårlig formulert ... det jeg skulle si var at om du bare ombestemte deg ang. kjøpet ville du ikke hatt noen sak. Men siden vogna er ny (og bare solgt til redusert pris) kan du reklamere på skader.
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2010 Det var den siste de hadde, så det er synes det var en litt stiv pris til at den faktisk er to år gammel OG at noe var "galt" med den. Jeg får ta en tur i butikken morgen tror jeg, det skader vel ikke å høre uansett. Takk for svar iallefall:)
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Du trenger jo ikke gjøre mer ut av det enn å be om ett nytt håndtak :-) for jeg tipper den har regulerbart håndtak og da kan det byttes. Det er det ikke noe problem å gjøre viss du ellers liker vogna og det regner jeg med at du gjør siden du kjøpte den :-)
BlåBlå Skrevet 15. mai 2010 #8 Skrevet 15. mai 2010 Ja, det hadde jeg klaget på. Den var densatt fordi det var en eldre modell, ikke fordi det var feil med den. Det der kan jo meget godt begynne å revne, og da er det ikke vakkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå