Karinbh Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Hei, vi har vært hos legen fordi det hvite belegget i munnen på mini ikke har forsvunnet med farris etc. Til henne ble det utskrevet en mikstur mens jeg fikk resept på Canesten krem (etter å først ha fått resept på Mycostatin som viste seg å være utgått). Lurer bare på dette med Canesten som jeg fikk beskjed om skulle påføres brystene rett før amming (som jo også selges reseptfritt), da det i pakningsvedlegget kun står om behandling av fotsopp og sopp i skjeden og i tillegg står det at man skal være forsiktig i forhold til å behandle barn med. Kjenner noen til denne kremen og om hvordan den skal brukes?
sillyfilly og Olivia Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Du skal ikke smøre på "like før amming". La kremen tørke inn først. Ho skal ikke "spise den". Ho får jo effekten av miksturen.
Romeren Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Har vært der. Du skal smøre etter amming, tror jeg, men maks 8 ganger i døgnet (av en eller annen grunn). Husk å bruk engangsinnlegg innerst mot brystvorta (jeg brukte en mesoftkompress mellom brystet og ullinnlegget, men du kan bruke hva som helst...) og husk å kok smokkene (om barnet bruker smokk) regelmessig! Det er greit å ha en del smokker, for egentlig bør du gi han en ren smokk etter hver gang du gir miksturen. Vi gjorde ikke alt så nøye, men det gikk over for det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå