Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Jeg føler det blir så mye å vaske hvis junior på 3 år bruker samme buksa inne som ute i barnehagen.Vi har nå lagt en fast utebukse i garderoben hans...men de ansatte glemmer å skifte til denne. Hva praktiserer dere? Spesielt i tørt vær... (Om d r vått ute brukes regndress/utedress her).
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Det må da bli mer klesvask av din metode? Ofte så søler de litt når de spiser eller de er med og baker og slik, så da må jo både innebuksa og utebuksa vaskes da... Her bruker han det han har på seg fra morgenen av hele dagen. Er det møkkete, blir det slengt til vask ved sengetid. Unntaket er hvis han har på seg olabukse og de må bruke parkdress/regndress, da har de på han en mykere joggebukse til å ha under dressen.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2010 #3 Skrevet 17. mai 2010 Skjønner ikke tankegangen din.. Og hva om alle foreldre kom med ett sett inneklær, og ett sett uteklær. Da ville jo mesteparten av tiden gå til å kle av og på barna. Nei vet du hva, litt skitne klær syns jeg du burde tåle..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Vel, barn betyr klesvask, så her er det noe jeg lever med:) Og la de i bhg slippe masse styr nå i sommerhavåret så lenge sola skinner og de kan ha på seg normale klær.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 du kan jo heller be dem ta på vår dressen da??? jeg tar ofte av minsten buksen inne. så han går kun i strømpebukse..
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 nei jeg har ikke "uteklær" til frøkna annet enn jakker, dresser og regntøy! her skifter hun klær hver dag uansett.. jobber i barnehage selv og har aldri vært borti at noen har uteklær til barna
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Nei, vet du hva. Klær ungene bruker i bhg skal være til å leke i. Det er da utrolig merarbeid for de ansatte å bytte til en ny bukse hver gang han skal ut, når det ikke er andre grunner enn at du skal ha mindre klesvask. Her sendes ungene i bhg med myke klær om det regner eller er kaldt. Det er med tanke på at de skal være behagelige inni regntøyet. Når det er tørt og fint, går de med slitesterke klær ala dongeri. Ja, klær blir møkkete, men det må man nesten regne med når man har barn. Er det bedre at de ansatte har merarbeid, enn deg ? Det er mer enn ett barn i barnehagen...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Her er barna så utrolig møkkete ved dagens slutt at alt tøy havner i vask og barna i badekaret:-) Ja, de er ute og leker i det de går og står i, og det er sand i alle lommer og i håret:-) Mye klesvask her... men sånn er det nå bare. Har ikke til dags dato opplevd at ungen kan bruke noen av klærne hun hadde på seg i går...
lille sprelle Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 hehe - får barnehagebarn til høsten og derfor stikker jeg litt innom tråder som handler om barnehage... Vi er da mye ute nå også, men regner med at mengden skittentøy kommer til å vokse. Når jeg leser denne tråden ser jeg for meg et helt berg, men så er jo plaggene ganske så små da, så det utgjør ikke de store mengdene. Snuppa vår kan gjerne gå med samme klær et par tre dager selv om vi er mye ute nå også. Regner med at det er en saga blott når hun begynner i barnehage....
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #10 Skrevet 15. juni 2010 Store deler av året bruker barna regntøy, jakke, høst/vår dress og vinterdress så det er jo bare en kort stund som blir "problemet" med tøy. Jeg tar på ungene klær de kan bli skitne men som er rene på morgenen. Mine barn er også sånne barn som ikke blir så fort skitne, selv etter en dag i bhg kan de se helt rene ut. Klærne blir likevel vasket.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 Nei har ikkje uteklær i den forstand..har berre jakke,dress,regntøy...!! Får da jammen gå med samme klærne inne som ute.....elles blir det jo dobbelt så masse vask da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå