Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Det gjør mine, og de elsker det. Er så skitne at de nesten ikke blir rene, men det er så deilig syntes jeg med solbrune barn som er skitne fra topp til tå og svarte av skit under beina!!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2010 Ja jeg mente når det er 20 minus.. Er så dyrt med vintersko så bedre de herder seg:))) Ja tenkte på vår og sommerdager, mine går litt barføtt allerede, men ikke hele dagene slik som om sommeren. De blir jo veldig svarte under beina, så visste ikke om alle tilater det mtp at en går inn og det blir skittent inne (om barna springer inn før de vasker seg på bena); og eller det fører til mer arbeid med å dusje/bade barna hver kveld..
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Mine får løpe barføtt om de vil, men det er litt for kaldt enda. De liker veldig godt å slippe sko av og til =)
blond Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Akkurat det jeg tenkte, Kokkeli, du er sær og sender ut ungene uten sko i minus! Adopterer idèen, jeg, tenk så mange penger vi kan spare! Juhu!! :-) Superseriøst: Jeg synes sand er verre å få inn, skitt og møkk merker vi ikke mye til likevel.
tullemor_til_snart_4 Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Ungene spenner av seg skoa når de gjør det, passer bare på at det ikke er for kaldt ja. Temperaturen har jo svingt så i det siste Litt skitt inne har vi ikke vondt av, men jeg blir ikke blid når de prøver å løpe på sokkelesten :/
Ranveig R Skrevet 14. mai 2010 #7 Skrevet 14. mai 2010 Ja, det får dei lov til om dei vil. Men "hagen" vår er ikkje mykje å springe barføtt i, berre grus + usortert mold med masse masse stein i. Men hos mormor og besten vil nok sikkert i alle fall eldste gjere det i sommar. Lille er så skeptisk til alt mulig at eg egentlig tvilar på om ho tør.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2010 Det er bra de får springe uten sko. og Blond; veldig lurt av deg og adoptere ideen, du sparer supermye på skobruk året rundt, og hvis du føler naboene glor litt stygt på deg når du sender barna ut i snøen uten sko så ikke bry deg, snart gjør de som deg, vær en trendsetter!! Ranveig: tror du ikke minsten vil springe ut uten sko om hun kommer på det selv? Eller ser de andre gjør det? Jeg tror barn har gått av å springe uten sko på seg, både for motorikken, følelsen og annet diverse..
Ranveig R Skrevet 15. mai 2010 #10 Skrevet 15. mai 2010 Kanskje. I fjor begynte ho å hyyyle så snart ho kjente gras under føttene (ville helst ikkje ta på det heller), men vi kan jo håpe på at ho har blitt litt mindre sart på eit år. Ho er forresten ikkje *SÅ* redd for bomullsdottar og fjær lengre, så det er jo mulig at ho har forbedra seg på andre områder og
Lene~mor til tre Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Mine får bare gå barbent når vi er på stranda
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 16. mai 2010 Kan jeg spørre om hvorfor Lene? Her springer vi stort sett barføtt hele sommerhall året. Tar bare sko på om vi skal på butikken eller besøk.. og når det er for kaldt da bare for å poengtere det da.. hehe.. Vi går barføtt fordi vi liker det og syntes det er deilig. Barna har alt gått barføtt flere ganger på de varmeste dagene. De spør alltid meg nå i begynnelsen om de får lov siden det kan være litt for kaldt, de hiver skoa av seg så fort de får sjansen. Mannen min derimot ser jeg sjelden uten sko. Vet ikke om han heller er vant med det fra han er liten. Men der kommer det sokker og sko på alt fra morgenen av.
Ugl@ Skrevet 17. mai 2010 #13 Skrevet 17. mai 2010 Spørs hvor....de har fått lov tidligere her, men i år tror jeg de må ha på seg sandaler utenfor. Mannen har gravd opp og da dukket det opp mye glass etter tidligere eiere på tomta her desverre, så inntil vi er sikre så tørr jeg ikke la dem løpe barbeint rundt huset annet enn i hagestua i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå