Gå til innhold

minsten bæsjet 7-8 bleier i døgnet! Hv er dette!!Tips ang salver etc....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 6,5 mnd og fått to tenner...men reagerte ikke slik med de to første tennene, kan det være noe annet?

og han er såå sår nå at huden bare væsker, initiol vil ikke sitte på så sår er han...

ps vi er midt i avvenning på nattamming og jeg vil ikke la dette stoppe oss..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva steller du med? Jeg vil anbefale deg wileda sin sinksalve og babyolje. Jeg bruker en libero tørserviett med vann og noen dråpr olje ved bleieskift. Bruker den også i badevannet og når jeg vasker kun med klut:) Den er kjempegod, jenta mi har silkemyk babyhud:)

Du får kjøpt den på helskost, men den er dyr i Norge (250kr). Jeg kjøpr den på nett feelunique.com der koster den 8,5 pund som er 77,5 nok og det er inkludert levring. Stellekremen koster 59kr. Så du får ganske mye for under 200 slik at du slipper toll. Prisene er inkludert frakt så du kan jo ogå bestille flere ganger om det overstiger tollgrensa:)

http://www.feelunique.com/brands/weleda/baby-care

Skrevet

Ville ikke brukt weleda.. sinksava fikk dårlig kritikk på gronnhverdag.no Gå inn og se oversikt over babyprodukter med og uten skadelige stoffer. Jeg bruker stellesalva ti Mori, den funker veldig bra her.. Men er det veldig mye utsett ville jeg kanskje prøvd Purelan eller en sårsalve? Det kan kanskje hjelpe og bytte over til tøybleier, men forstår jo om folk flest synes det blir stress..

Skrevet

Vell den grønn hverdagtesten tar jeg ikke helt seriøst. Wiledas stellekrem fikk kritikk ene og alene fordi den er tilsatt eteriske oljer. De tester ikke kvaliteten på ingrediensene. De godkjente natusan! Selv om et produkt er godkjent hos GH betyr det ikke at produktet er bra. Og selv om de ikke godkjennte noe så kan man lese hva konklusjonen er. Wileda sine inneholder eteriske oljer, thats it! Mange "butikkmerker" i testen som ikke skulle vært godkjent etter mitt skjønn.

Mori sin er sikkert også bra den men neppe noe bedre fordi GH godkjente den. Desverre!

Skrevet

Hva med potetmel? Eventuellt talkum? Fungerte supert før i tiden så hvorfor ikke nå? Trekker til seg fuktigheten så det ikke irriterer i det allerede såre området.

Skrevet

Som helsepersonell vil jeg anbefale deg å bruke talkum og silulen. Bruk også feks Mesoft kompresser, dypp i vann og bruk gjerne masse olje i vannet.

Også egen erfaring; Dr Greve allround cream funket kjempe bra på min datter. Ho hadde en periode hvor ho bæsjet så mye som det der og ho ble så sååår. Stakkars. Men etter 3 dager med Dr Greve Allround krem ble ho helt fin. Også veldig viktig å la ungen lufte seg leeeenge under hvert bleieskift.

Blir han ikke bedre kan du kjøpe noe som heter krystallfiolett på apoteket. Det er for infeksjonen som kan være, ettersom han væsker av sår.

Skrevet

Lillebror hadde diaré i over to uker, og var kjempesår i stumpen!

Vi vasket med olje og vann, og selv om inotyolen ikke ville sitte der huden var ødelagt (stakkars stakkars babyene!!) klinte vi på masse likevel.

Jeg syns inotyolen virket godt! Men, som sakt, vi smurte på MYE.

Gir dere han vann når han våkner om natten? Om han har løs mage, trenger han jo mer væske. Greit å huske :)

Skrevet

Her fungerer det med talkum eller en salve jeg kjøper på apoteket som heter inotyol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...