Gå til innhold

Hva skal dere servere som mat 17 mai??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får hele familien min på besøk og jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal servere!! En rødvinsgryte med fløtegratinerte poteter og brokkoli eller smørbrød?? Spekemat, karbiser osv...

Satser ikke på å grille i år da det er meldt møkkavær, regn osv...

Tenkte jeg kanskje kunne få litt tips?? Hva skal dere andre servere eller ha av mat på 17 mai??

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo mange gode forslag selv du, Meg og lille snuppis! Rødvinsgryte høres kjempegodt ut:) Og spekemat er også veldig godt.. Og ikke minst lettvint hvis man er mange til bords. Som festmåltid passer det alltids godt med kjøttmat. Steik, indre-/ytrefilet, etc.. Men det koster gjerne litt penger da, hvis en skal lage til mange. Selv er jeg ingen mesterkokk på kjøkkenet, men to retter som har blitt mottatt svært godt blant mine middagsgjester er disse:

- Kyllingfiletbiter (eller evt. kalkun) i fløtesaus med hjemmelagde, stekte, potetbåter med skall, og brokkoli. Kjempegodt.

- Grillspyd (men stekes i ovn) med assosiert kjøtt (f.eks. ytrefilet av storfe, kylligfilet, god pølse) og grønnsaker (f.eks. paprika, løk, cherrytomat). Krydres etter egen smak, eventuelt bruke marinade. Spydene kan ordnes til litt på forhånd, da det tar litt tid. Sereveres med f.eks. jasminris, potetsalat og en frisk salat.

Vet ikke om disse passer eller frister til anledningen, men det er to retter i allefall jeg har vært heldig med:)

Vil håpe og tro at dine gjester blir fornøyd med hva enn du måtte servere:) Og forslagene du selv har kommet med er jo slettes ikke dumme:)

Skrevet

By the way: Selv kommer jeg ikke til å lage mat 17. mai, da jeg skal på jobb. Men hos oss har det vært tradisjon å spise ute på 17.mai.. Godt å kunne gjøre det også i blant:)

Skrevet

Hei kjære snuppis så koselig "å se deg" Ikke vært så mye her den siste tiden, men nå er vi i gang igjen som prøvere. Jeg synes du hadde fine mattips i forhold til 17 mai. Jeg ville valgt gryte hvis dere blir over 8, mye mer jobb å lage smørbrød til så mange. En riktig god 17 mai til deg og dine. Stor klem J

Skrevet

Vi bytter litt på å spise ute og lage hjemme. Når vi har hjemmemiddag blir det gjerne lapskaus, og da lager jeg den kvelden i forveien sånn at det ikke blir noe jobbing på kjøkkenet på 17. mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...