Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #1 Skrevet 14. mai 2010 Kan et barn over 12 år bestemme selv om de vil være hos den forelderen som ikke har hovedomsorgen? Selv om det er satt opp at det skal være vanlig samvær (annen hver helg og en gang i uken)? Hvis barnet absolutt ikke vil, kan noen da tvinge det til å ha samvær med den andre forelderen?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #2 Skrevet 14. mai 2010 Ja, barnet kan tvinges, i henhold til loven. Det beste er vel å finne ut hvorfor barnet ikke vil til samværsforelder, og prøve å finne en løsning på problemet. Dersom det ikke funker, kan det være en tanke å prøve en ny samværsordning som kanskje barnet vil trives bedre med?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Unger over 12 år skal bli hørt, men det betyr ikke at de får bestemme. Hva hadde du sagt om ungen sa den ville flytte fra deg og til samværsforelder?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Er det ikke når barnet har fyllt 7 år at det har rett til å bli hørt, og når det er over 12 år så har det rett til å VÆRE MED å bestemme?!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Hva er forskjellen på å bli hørt og å være med på å bestemme? Latterlige begreper. Som 13-åring gadd jeg ikke å si hva jeg mente, for visste de bare ville overse meg etter at jeg hadde "blitt hørt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå