Gå til innhold

Trene utside hofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg har lite muskler akkurat på utsiden av hoftene. Ikke i flankehøyde, men akkurat der trusestrikken går. Formene går liksom innover akkurat der, og ut ned mot lårene og oppover på flankene igjen. Har ikke noe med ekstra fett på lår og flanker å gjøre heller, ikke noe fett der. Vil derfor trene dette området for å få en mer naturlig form her. Noen som vet om noen øvelser for å få større muskler i dette området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke en større muskel som ligger i dette området du beskriver..så er dessverre litt vanskelig å trene opp dette området. Sikker på at du ikke bare henger deg opp i en naturlig detalj? En vil jo selvfølgelig ha ulik for i forhold til type kroppsform en har, men for meg høres det ut som du kanskje har hengt deg litt mye opp i det enn hva som er nødvendig?

Det er allikevel en øvelse du kan gjøre, men den går på den øvre rumpemuskulaturen som ligger over den store.. Dersom du sitter i en lårmaskin hvor du presser beina utover til siden, kan du endre muskelen du trener ved å lene deg ut 45 grader og gjøre samme øvelsen. Pass på å holde ryggen rak. Dette er som sagt en liten muskelgruppe som krever sitt for å kunne gi noe utslag.. så mitt råd til deg er kanskje heller se på hvor naturlig det egentlig er å ikke ha et definert område akkurat der.

Skrevet

Stå på en fot, mens du såvidt løfter den andre opp fra bakken. Ta den litt ut til siden og inn igjen. Du kan gjøre dette litt fort. Vet ikke hvor muskler det er akkurat der trusestrikken går, men akkurat den øvelsen trener hofteområdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...